Accessibility Tools

fizmat_logo

Факультет математики, природничих наук та технологій

Викладачі та студенти освітньої програми Професійна освіта (Цифрові технології) взяли участь у VII Міжнародній науковій конференції «Digital Economy and Information Society in the attachment»

Викладачі та студенти освітньої програми Професійна освіта (Цифрові технології) взяли участь у VII Міжнародній науковій конференції «Digital Economy and Information Society in the attachment»

09 квітня 2025 року відбулася VII Міжнародна наукова конференція «Digital Economy and Information Society in the attachment / Gospodarka cyfrowa i społeczeństwo informacyjne / Цифрова економіка та інформаційне суспільство», організована у форматі українсько-польського академічного партнерства.

Конференція організована Сілезькою академією (Катовіце, Польща) у співпраці з провідними науковими установами Польщі, Словаччини, України та Азербайджану. Її мета – об’єднати дослідників, викладачів і фахівців для обговорення інноваційних і технологічних досягнень у різних сферах сучасного суспільства.

Участь у заході взяли студенти освітньої програми Професійна освіта (Цифрові технології), груп ЦТ23Б та ЦТ24М разом із викладачами кафедри математики та цифрових технологій – д.пед.н., проф. М.І.Садовим, к.пед.н. Д.В.Соменком та д.пед.н., проф. О.М.Трифоновою.

Цей науковий форум об’єднав фахівців із різних країн, які займаються дослідженнями та впровадженням сучасних підходів до професійної підготовки в умовах цифровізації. Серед напрямів обговорення – логістика, охорона здоров’я, цифрова освіта, екологія, соціальна реабілітація та інші актуальні сфери. Конференція стала майданчиком для представлення результатів досліджень, обміну думками та налагодження міжнародного науково-освітнього діалогу.

У межах заходу значну увагу було приділено ролі цифрових технологій у професійній освіті. Особливої зацікавленості набула доповідь щодо використання 3D-технологій, цифрових копій об’єктів реального світу та віртуальних симуляторів. Такі інструменти забезпечують високий рівень занурення студентів в освітній процес, дозволяють безпечно імітувати реальні виробничі ситуації, що є особливо важливим для формування практичних навичок.

Також не менш важливою стала тема впровадження доповненої та віртуальної реальності в освітній процес. Ці технології вже активно інтегруються в систему професійної освіти багатьох європейських країн і демонструють ефективність у підготовці фахівців нової генерації.

Польські колеги поділилися власним досвідом використання цифрових симуляторів у навчанні фахівців з логістики та транспорту. Як зазначалося у виступах, такі симулятори дають змогу моделювати складні логістичні ситуації, формуючи у студентів здатність до оперативного прийняття рішень і аналітичного мислення.

Окремим, і не менш цікавим, блоком конференції стала цифровізація екологічної політики. Професорка Марина Мащенко висвітлила потенціал цифрових технологій у сфері моніторингу довкілля, управління екологічною безпекою та реалізації стратегій сталого розвитку на різних рівнях – від місцевих громад до національної політики.

Ще однією темою стали інструменти підтримки стартапів у закладах вищої освіти. Як розповіли представники польських університетів, заклади активно розвивають програми акселерації та створюють лабораторії інновацій. Такі центри дають змогу студентам реалізовувати власні ідеї, отримувати менторську підтримку, залучати фінансування та брати участь у розробці проєктів з високим рівнем практичної цінності.

Крім технологічних аспектів, обговорювалися також питання формування кар’єрних стратегій молоді. Учасники конференції зосередили увагу на важливості розвитку не лише професійних, а й особистісних якостей: відповідальності, ініціативності, здатності до прийняття рішень і стратегічного планування. Такі навички є важливими для адаптації на сучасному ринку праці.

Участь студентів освітньої програми Професійна освіта (Цифрові технології) та викладачів у міжнародній конференції стала важливим кроком у напрямі професійного зростання, академічного розвитку та інтеграції в європейський освітній простір.

Отримані знання та ідеї будуть використані для вдосконалення освітніх програм, зокрема, через впровадження інноваційних цифрових інструментів та оновлення змісту практичної підготовки.

З інформаційним листом можна ознайомитись за посиланням

Інформацію підготували студенти групи ЦТ23Б: С.О.Побіяха, Ю.М.Колесник та Д.В.Іващенко