Досвід студентів спеціальності Професійна освіта (Цифрові технології) з долучення до неформальної освіти
Неформальна освіта завжди відігравала важливу роль у професійному та особистісному розвитку молоді. З розвитком цифрових технологій цей процес став ще доступнішим і ефективнішим. Сучасні студенти активно використовують онлайн-платформи для отримання нових знань, вдосконалення навичок і підвищення своєї конкурентоспроможності на ринку праці.
Активно долучилися у 2023-2024 н.р. до різних форм неформальної освіти студенти спеціальності Професійна освіта (Цифрові технології), як другого (магістерського), так і першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.
Своїм досвідом поділилися студенти групи ЦТ23М щодо участі в неформальній освіті та її впливі на їхній професійний шлях та особистісний розвиток.
Хомич Віталій: "Протягом останнього року я активно займався неформальною освітою, що значно розширила мої професійні знання та навички. Цей досвід дозволив мені здобути нові компетенції, які є важливими для ефективної роботи в сучасному освітньому середовищі.
Один із ключових курсів, який я успішно завершив, був курс "Критичне мислення для освітян" на платформі масових відкритих онлайн-курсів Prometheus. Отриманий сертифікат підтверджує мою здатність аналізувати інформацію, оцінювати аргументи та приймати обґрунтовані рішення.
Також я пройшов освітній серіал "ChatGPT для підвищення власної ефективності" на платформі «Дія.Освіта», за що отримав відповідний сертифікат. Навички, отримані під час цього курсу, дозволили мені впроваджувати нові технології у своїй роботі та покращити взаємодію з колегами та студентами.
На платформі UGF Academy я отримав два важливі сертифікати. Перший курс "Risk and Safety Concerns in Deep Networks" від Adams Wai-Kin Kong розширив моє розуміння ризиків і безпеки в глибинних нейронних мережах, що є критичним для розробки технологій у сфері освіти. Другий курс "Strategic Optionality: Pathways Through Disruptive Uncertainty" від Surja Datta надав мені знання про стратегічне планування в умовах невизначеності, що допомагає ефективно реагувати на виклики в освітньому середовищі.
Крім того, я отримав сертифікат за програмою форуму НТСА НУ "Запорізька політехніка" «Наука для молоді – 2024». Метою заходу була підтримка наукової молоді та їхньої діяльності шляхом залучення фінансових ресурсів для реалізації наукових досліджень та участі у профільних програмах.
Загалом, досвід неформальної освіти, підтверджений цими сертифікатами, значно розширив мої професійні горизонти та надав нові інструменти для вдосконалення моєї діяльності в сфері освіти".
Колесніченко Юрій: "Під час свого дослідження у сфері цифрових технологій та їх впливу на неформальну освіту, я мав нагоду особисто відчути, як ці інструменти можуть змінити підхід до навчання та саморозвитку. Як студент, я активно використовував різні платформи для самонавчання, зокрема "Дія.Цифрова освіта" та "Prometheus," які стали для мене важливими ресурсами для отримання додаткових знань та навичок.
Платформа "Дія.Цифрова освіта" запропонувала мені широкий спектр курсів, які охоплюють різні аспекти цифрової грамотності. Від базових навичок користування інтернетом до більш спеціалізованих тем, таких як кібербезпека та цифровий маркетинг, я мав можливість навчатися у власному темпі та з власного дому. Ці курси були надзвичайно зручними та інтерактивними, що значно підвищило мою цифрову компетентність. Здобуті знання стали важливими для моєї професійної діяльності, адже цифрові технології є невід'ємною частиною будь-якої сучасної професії.
На платформі "Prometheus" я пройшов кілька курсів з програмування, менеджменту та економіки. Особливо мені сподобалося те, що ці курси були орієнтовані на практичні навички та реальні кейси, що дозволило мені застосовувати здобуті знання на практиці. Ці курси допомогли мені підготуватися до професійних сертифікацій, знайти нові можливості для кар’єрного зростання та розширити мої професійні горизонти.
Загалом, мій досвід з цифровими технологіями у сфері неформальної освіти показав, що сучасні онлайн-платформи можуть бути потужним інструментом для особистісного та професійного розвитку. Вони дозволяють долати обмеження традиційної освіти, надаючи доступ до якісного навчального контенту незалежно від місця проживання та матеріальних можливостей. Таким чином, цифрові технології відкрили для мене нові перспективи, сприяючи моєму всебічному розвитку та інтеграції у сучасне інформаційне суспільство".
Бобейко Ярослав: "Неформальна освіта стала важливою складовою мого професійного та особистісного розвитку. Завдяки платформі масових відкритих онлайн-курсів Prometheus я пройшов курс "Критичне мислення для освітян", який допоміг мені розвинути навички аналізу інформації, виявлення упереджень та логічних помилок. Це надзвичайно корисно у сучасному світі, де інформаційний потік постійно зростає.
На платформі «Дія.Освіта» я завершив освітній серіал "ChatGPT для підвищення власної ефективності". Цей курс дозволив мені краще розуміти можливості та обмеження сучасних технологій штучного інтелекту, а також навчив, як ефективно використовувати ChatGPT у повсякденній діяльності для підвищення продуктивності та покращення комунікації.
Досвід навчання на UGF Academy був надзвичайно цінним. Я відвідав лекцію "Strategic Optionality: Pathways Through Disruptive Uncertainty" від Surja Datta, де дізнався про різні стратегії управління в умовах невизначеності та зміни. Також я був присутній на лекції "Risk and Safety Concerns in Deep Networks" від Adams Wai-Kin Kong, яка дала глибоке розуміння ризиків та безпеки у глибоких нейронних мережах.
Досвід неформальної освіти підвищив мою професійну компетентність та надав нові інструменти для вирішення складних завдань. Ці знання допомогли мені стати більш гнучким та готовим до викликів сучасного світу".
Досвід Віталія, Юрія та Ярослава ілюструє значущість цифрових технологій у сучасній неформальній освіті. Вони використовують ці можливості для отримання нових знань у різних галузях, від критичного мислення до стратегічного управління, що робить їх більш гнучкими і підготовленими до викликів сучасного світу. Цей досвід підтверджує, що цифрові технології не лише змінюють освітній процес, а й стимулюють особистісний розвиток та розвиток професійних компетентностей студентів.
Інформацію підготували студенти групи ЦТ23М,
д.пед.н. М.І.Садовий, к.пед.н. Д.В.Соменко, д.пед.н. О.М.Трифонова