fizmat_logo

Факультет математики, природничих наук та технологій

На кафедрі математики та цифрових технологій відбувся захист курсових робіт

На кафедрі математики та цифрових технологій відбувся захист курсових робіт

Курсова робота − це самостійне навчально-наукове дослідження здобувача, яке виконується з певного курсу або з окремих його розділів.

Курсова робота є одним з основних видів самостійної роботи студентів і спрямована на закріплення, поглиблення й узагальнення знань з навчальних дисциплін професіонально-практичної підготовки, оволодіння методами наукових досліджень, формування навичок вирішення актуальних педагогічних проблем.

Захист курсової роботи є обов'язковим елементом її виконання. Він має на меті визначити знання студентів з теоретичних питань та практичного матеріалу, пов’язаних з темою курсової роботи та перевірити самостійність виконання роботи.

         Протягом травня 2024 року на кафедрі математики та цифрових технологій відбулася низка захистів курсових робіт.

         Зокрема, 16 травня 2024 року захистили свої курсові роботи з методики навчання математики студенти випускного 4 курсу освітнього рівня «бакалавр» спеціальності: 014 Середня освіта (Математика), Освітня програма: Середня освіта (Математика та Інформатика) та Освітня програма: Середня освіта (Математика та Фізика) МІ20Б групи та МФ20Б групи.

         Тематика курсових робіт була дуже різноманітна:

  1. Методика вивчення теми "Геометрична прогресія" у курсі алгебри основної школи.
  2. Методика вивчення теми "Арифметична прогресія" у курсі алгебри основної школи.
  3. Методика вивчення теми "Квадратні нерівності" у курсі алгебри основної школи.
  4. Методика вивчення теми "Прямокутний трикутник" у курсі геометрії 9 класу.
  5. Методика вивчення теми "Рівнобедрений трикутник" у курсі геометрії 9 класу.
  6. Інтерактивні технології на уроках математики.
  7. Організація позаурочної роботи з математики.
  8. Використання ІКТ на уроках математики.
  9. Задачі на побудову в шкільному курсі планіметрії.
  10. Метод проєктів.
  11. Навчання учнів координатного методу в шкільному курсі планіметрії.
  12. STEM-освіта на уроках геометрії.
  13. Застосування теорії конкуренцій в шкільному курсі математики.
  14. Математичні знання як основа розв'язання практико орієнтованих задач з предметів природночого циклу.
  15. Методика вивчення теорем у шкiльному курсi математики.
  16. Методика навчання розділу математики "Комбінаторика" з використанням мови програмування C++.
  17. Методика вивчення задач iз параметром (на прикладi квадратних рiвнянь i квадратичних функцiй).
  18. Розвиток пiзнавальної активностi учнiв на уроках математики.
  19. Методика вивчення прямокутних трикутникiв та їх застосування при
    доведеннi теорем i розв’язаннi задач шкiльного курсу геометрiї.
  20. Застосування методу геометричних місць при розв’язуванні задач на побудову в 7–9 класах.
  21. Координатний метод розв’язування задач в шкільному курсі геометрії 7-9 класів.
  22. Методика вивчення елементів тригонометрії в курсі геометрії 7-9 класів.
  23. Методика розв’язування трикутників в курсі геометрії 7-9 класів.
  24. Дидактичні функції задач за готовими малюнками на уроках геометрії.
  25. Методика застосування геометричних перетворень при розв’язуванні задач з геометрії в 7–9 класах.

Більшість студентів продемонстрували практичні навички, отримані при вивченні математичних та психолого-педагогічних навчальних дисциплін, їх інтеграцію та практичне застосування, навички наукового дослідження, методичну грамотність, яка у перспективі стане основою становлення методичної культури вчителя, набуття досвіду презентації результатів проведеного дослідження. У процесі виконання курсової роботи студенти проявили самостійність, старанність, наполегливість.

Серед найкращих варто відмітити Жупаненко Дар’ю Вікторівну, Тупчієнко Римму Романівну, Шевченко Олену Олександрівну, Широку Єлизавету Олександрівну, Кириллову Ксенію Михайлівну, Садовніченко Антона Андрійовича та Цигульського Владислава Сергійовича.

Студенти 3 курсу освітнього рівня «бакалавр» спеціальності: 014 Середня освіта (Математика), Освітня програма: Середня освіта (Математика та Інформатика) та Освітня програма: Середня освіта (Математика та Фізика) МІ21Б групи та МФ21Б групи 28 травня 2024 року захистили курсові роботи з математики.

Тематика курсових робіт включала:

  1. Рухи площини та їх застосування.
  2. Прикладні задачі алгебри.
  3. Геометрія Лобачевського.
  4. Геометричні місця точок на площині та їх застосування.
  5. Перетворення подібності.
  6. Інверсія.
  7. Розв'язання рівнянь та нерівностей з модулями і параметрами.
  8. Застосування векторів до розв'язання геометричних задач.
  9. Функціональні рівняння.
  10. Криві другого порядку як графічні розв'язки рівнянь з параметром.
  11. Детермінанти і матриці у математичному аналізі.
  12. Застосування лінійної алгебри в біології.
  13. Використання математичного пакету Wolfram Alpha для роботи з матрицями.
  14. Розв'язування диференціальних рівнянь засобами пакету Wolfram Alpha.
  15. Використання математичного пакету Wolfram Alpha для роботи з інтегралами.
  16. Застосування похідної до дослідження функції та побудови її графіка.
  17. Метод математичної індукції.

Математики 3-го курсу також успішно захистили курсові роботи з математики, поглибивши теоретичні знання з конкретних розділів математичних дисциплін; продемонстрували навички самостійної творчої роботи, вміння застосовувати апарат математичних дисциплін для переведення змістової постановки задачі на математичну мову, практичне застосування математичних дисциплін для розв’язання прикладних задач; навички науково-дослідницької діяльності.

Особливо це стосується студентів Бабаліч Марії Сергіївни, Крашеніннікової Аміни Арзувни, Малого Андрія Андрійовича, Просянюк Надії Василівни, Скічко Євгенія Віталійовича, Тиро Сусанни Русланівни, Шаповал Анастасії Дмитрівни та Ярошевської Зоряни Станіславівни.

29 травня 2024 року відбувся також захист курсових робіт студентів спеціальності 112 Статистика, які працювали в наступних напрямках:

  1. Статистичний аналіз та прогнозування експорту України.
  2. Статистичний аналіз та прогнозування зовнішнього боргу України.
  3. Статистичний аналіз та прогнозування імпорту України.
  4. Статистичний аналіз та прогнозування валового накопичення капіталу в Україні.
  5. Статистичний аналіз та прогнозування інфляції в Україні.

Усі студенти групи СТ21Б продемонстрували сучасні статистичні дослідження із використанням актуальної інформації із світового банку  даних World Bank та інших міжнародних та національних статистичних баз даних. При проведенні аналізу студенти використовували сучасне програмне забезпечення із широким спектром параметричних та непараметричних методів математичної статистики. Троє студентів отримали оцінку відмінно та двоє добре.

Повідомлення підготували викладачі кафедри
математики та цифрових технологій
В.В. Нічишина, К.С. Акбаш, Ю.В. Яременко