Обговорення перспектив розвитку ОПП зі спеціальності Професійна освіта (Цифрові технології)
Наприкінці квітня 2024 року відбулося чергове засідання робочої групи освітньо-професійної програми першого (бакалаврського) рівня вищої освіти «Професійна освіта (Цифрові технології)» за спеціальністю 015 Професійна освіта (Цифрові технології) галузі знань 01 Освіта/Педагогіка.
В обговоренні прийняли участь Трифонова О.М., завідувач кафедри математики та цифрових технологій, доктор педагогічних наук, професор; Садовий М.І. професор кафедри математики та цифрових технологій, доктор педагогічних наук, професор; Соменко Д.В. старший викладач кафедри математики та цифрових технологій, кандидат педагогічних наук; Шлянчак С.О. доцент кафедри інформатики, програмування штучного інтелекту та технологічної освіти, кандидат педагогічних наук, доцент; Щирбул О.М. старший викладач кафедри інформатики, програмування штучного інтелекту та технологічної освіти, кандидат педагогічних наук.
Обговорювалися кілька важливих питань, пов'язаних із розвитком програми та підвищенням якості підготовки професіоналів. Одним із ключових питань засідання було обговорення практичної підготовки студентів освітньої програми. Учасники відзначили, що практика відіграє вирішальну роль у формуванні професійних навичок. Були запропоновані ідеї щодо розширення співпраці з підприємствами та компаніями в галузі цифрових технологій. Робоча група обговорила можливість збільшення кількості партнерських організацій, де студенти можуть проходити практику. Це дозволить студентам отримати більш широкий спектр практичного досвіду. Також, була обговорена можливість переформатування практик в межах освітньої програми.
Пропонувалося запросити досвідчених професіоналів із галузі цифрових технологій для наставництва студентів під час їхньої практики. Це може сприяти кращому розумінню галузевих вимог та стандартів.
Завідувач кафедри наголосила на важливості детальної підготовки студентів до атестації. Розглянута можливість розширення переліку питань та освітніх компонентів, з яких питання будуть винесені на атестацію. Були обговорені методи і підходи, які можуть забезпечити високу якість підготовки студентів.
Робоча група обговорила стан підготовки студентів до атестації та вступного тестування в магістратуру. Члени групи розглянули результати попередніх років і проаналізували, як можна покращити підготовку до вступних іспитів в магістратуру.
Робоча група обговорила необхідність чітко визначити, які професійні кваліфікації можуть отримати студенти після завершення програми на першому (бакалаврському) та другому (магістерському) рівнях вищої освіти. Це дозволить студентам краще розуміти свої перспективи працевлаштування.
Загалом, засідання робочої групи було насичене важливими обговореннями і пропозиціями, які мають потенціал значно покращити освітньо-професійну програму зі спеціальності «Професійна освіта (Цифрові технології)». Наступні кроки передбачають реалізацію запропонованих ідей та їхню оцінку в контексті підготовки висококваліфікованих професіоналів у галузі цифрових технологій та освіти.
Інформацію підготували д.пед.н., проф. О.М.Трифонова та к.пед.н. Д.В.Соменко