Круглий стіл з обговорення ОП зі спеціальностей 014 Середня освіта (Природничі науки) та 014 Середня освіта (Фізика та астрономія)
Стратегія реформування вищої освіти передбачає створення системи моніторингу та постійного поліпшення якості вищої освіти, що відповідає рекомендаціям і стандартам Європейського простору вищої освіти. Ключовим завданням такої реформи є залучення зовнішніх та внутрішніх стейкхолдерів до розроблення та оновлення освітніх програм.
22 грудня 2023 року на кафедрі природничих наук і методик їхнього навчання факультету математики, природничих наук та технологій ЦДУ імені Володимира Винниченка відбувся онлайн Круглий стіл на тему: «Проєктування та оновлення освітніх програм зі спеціальностей 014 Середня освіта (Природничі науки) та 014 Середня освіта (Фізика та астрономія) першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти», у якому взяли участь представники академічної спільноти Інституту педагогіки НАПН України, Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького, викладачі кафедри, випускники, студенти спеціальностей 014.15 Середня освіта (Природничі науки), 014.08 Середня освіта (Фізика та астрономія) та інші зацікавлені сторони.
Метою даного заходу стало обговорення проєктів відповідних освітніх програм. Зазначимо, що в ЦДУ ім. В. Винниченка проєкти освітніх програм розміщуються щороку у листопаді на сторінці «Громадські обговорення» у вільному доступі.
На початку зустрічі гаранти освітніх програм ознайомили всіх присутніх з відповідними проєктами:
Плющ Валентина Миколаївна – д.п.н., професор, професор кафедри природничих наук і методик їхнього навчання, гарант ОП 014 Середня освіта (Природничі науки).
Подопригора Наталія Володимирівна – д.п.н., професор, професор кафедри природничих наук і методик їхнього навчання, гарант ОП 014 Середня освіта (Природничі науки) другого (магістерського) рівня вищої освіти.
Сальник Ірина Володимирівна – завідувач кафедри природничих наук і методик їхнього навчання, д.п.н., професор, професор кафедри природничих наук і методик їхнього навчання, гарант ОП 014 Середня освіта ((Фізика та астрономія), STEM-освіта другого (магістерського) рівня вищої освіти; Середня освіта (Фізика та астрономія, Інформатика), робототехніка першого (бакалаврського) рівня вищої освіти
У обговоренні ОП взяли участь викладачі кафедри та стейкхолдери:
Головко Микола Васильович – доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник, заступник директора з наукової роботи Інституту педагогіки НАПН України.
Ткаченко Ігор Анатолійович – доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.
Терещук Сергій Іванович – доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.
Дудик Михайло Володимирович – кандидат фізико-математичних наук, доцент, професор кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.
Декарчук Марина Вадимівна – кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.
Ткаченко Анна Валеріївна – кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри фізики, керівник Центру забезпечення якості вищої освіти Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького.
Бузько Вікторії Леонідівна – кандидат педагогічних наук, вчитель фізики, астрономії, STEM, інтегрованих курсів природничих наук Комунального закладу “Ліцей “Максимум” Кропивницької міської ради”.
Учасники круглого столу активно приймали участь в обговоренні освітніх програм, обміні досвідом щодо підготовки здобувачів освіти за визначеними спеціальностями та ставили питання гарантам, наприклад щодо моделі реалізації здобувачами освіти вибіркових дисциплін, особливостей навчання здобувачів освіти, які вступили за неспорідненими спеціальностями
У своєму виступі доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник, заступник директора з наукової роботи Інституту педагогіки НАПН України Головко Микола Васильович відмітив, що перспективи подальшого розвитку ОП полягають у врахування у змісті ОК питання навчання дітей з ООП шляхом адаптації та модифікації навчальних програм.
Ткаченко Анна Валеріївна, к.п.н., доцент, доцент кафедри фізики, керівник Центру забезпечення якості вищої освіти Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького, запропонувала звернути увагу на можливість розробки білігвальних навчальних програм.
Лише позитивні відгуки пролунали й від випускників ОП Середня освіта (Природничі науки).
Варто наголосити, що представлені проєкти ОП знайшли підтримку у присутніх учасників Круглого столу та отримали схвальні відгуки.
Інформацію надала д.п.н., професор Валентина Плющ