Accessibility Tools

fizmat_logo

Факультет математики, природничих наук та технологій

Українська делегація на міжнародній конференції в найстарішому університеті Європи

Українська делегація на міжнародній конференції в найстарішому університеті Європи

Представники нашого університету – професори Ренат Ріжняк та Наталя Пасічник – у межах виконання проєкту Introducing Leading European Competence Approach into Teacher Training Curriculum for Ukraine's Resilience (Впровадження провідних європейських компетентностей у стандарт підготовки вчителя для забезпечення стійкості України, реєстраційний номер: 101179602 ERASMUS-EDU-2024-CBHE-STRAND-3) стали учасниками міжнародної конференції EDEN Digital Learning Europe, яка проводилася в Болонському університеті (Італія) 15–17 червня 2025 року.

Щорічна конференція EDEN Digital Learning Europe 2025 року була присвячена майбутньому освіти в епоху штучного інтелекту. На конференції були широко розкриті дослідження щодо можливостей та викликів, які виникають у зв’язку з генеративним штучним інтелектом, визнаючи його потенціал для зростання та інновацій у освіті, а також критично розглядаючи пов'язані з ним ризики. У багатьох доповідях звучала думка, що для повного розуміння впливу цієї технології на викладання, навчання та оцінювання – як нині, так і в майбутньому – необхідно враховувати різні перспективи: освітні, інженерні, соціальні, економічні, психологічні тощо.

002

На конференції було представлено різні сценарії інтеграції штучного інтелекту в освіту – від персоналізованого навчання до глобальних навчальних мереж. Окремі доповіді стосувалися питань демократизації доступу до знань, сприяти рівності та інклюзії, подолати розриви в якості освіти, перетинати кордони, підвищувати етичну обізнаність, боротися з упередженнями та дезінформацією, сприяти глобальному громадянству та сталому розвитку. В окремих виступах науковців було обговорено Болонський процес та його вплив на формування цифрової та заснованої на штучному інтелекті освітньої політики по всій Європі. Особливу увагу приділено ролі штучного інтелекту в підвищенні кваліфікації та перекваліфікації працездатного населення для майбутньої зайнятості.

003

Команда проєкту мала на конференції 3 виступи на секційних засіданнях. Дві доповіді були виголошені 16 червня:

1. «До компетенційного стандарту освіти вчителів середньої школи в Україні: погляди з моделей ЄС та виклики післявоєнної відбудови» (Антонелла Поче (Університет Риму Тор Вергата), Олександра Головко (Університет Тарту), Інна Забужанська (Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського), Ренат Ріжняк (Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка)).

004

2. «Подолання розриву в компетенціях у українській підготовці вчителів: розробка інструментарію навичок для майбутніх освітян» (Антонелла Поче (Університет Риму Тор Вергата), Діана Андоне (Політехнічний університет Тімішоари), Ольга Гуренко (Бердянський державний педагогічний університет), Джемма Тур Феррер (Університет Балеарських островів)).

005

17 червня учасники проєкту (Антонелла Поче, Інна Забужанська, Ольга Гуренко, Наталя Пасічник, Ренат Ріжняк, Діана Андоне) провели тренінг «Формування майбутнього підготовки вчителів: цифровізація та інклюзія в середній освіті».

Виступи членів команди проєкту викликали інтерес в учасників конференції. Завдяки обговоренням виступів вдалося визначити нові напрями реалізації задач проєкту, що матимуть значення для майбутнього навчання, викладання та добробуту українського суспільства. Крім того, вдалося ефективно поширити серед міжнародних науковців інформацію про проєкт.

008