Ковальова Анна
(студентка 3 курсу факультету педагогіки та психології)
Центральноукраїнський державний педагогічний
університет імені Володимира Винниченка
Науковий керівник – викладач Н. М. Андросова
Анотація: у статті висвітлено сучасний погляд на полегшення навчання грамоти у співставленні зі спадщиною В. О.Сухомлинського. Розглянуто фактори, які гальмують процес навчання та методи, які застосовував видатний педагог для прискорення процесу вивчення літер і виховання любові до літератури.
Ключові слова: навчання грамоти, інтеграція, інтерес до навчання,оцінювання.
Більшість першокласників приходять на шкільний поріг з бажанням вчитися. Для дітей школа є символом дорослого життя. Але з часом жага до знань зникає. Нецікаві завдання, суворий учитель, незадовільні оцінки – усе це відбиває бажання дитини долати нові і нові висоти в осягненні людської мудрості: «Я бачив,– писав Василь Олександрович, –як на уроці дитина напружує зусилля, щоб розрізнити букви, як ці букви стрибають у неї перед очима, зливаються в візерунок, в якому неможливо розібратися»[1].
Read more ...
Дарія Кіслінська
(студентка 2 курсу факультету педагогіки та психології)
Центральноукраїнський державний педагогічний
університет імені Володимира Винниченка,
м. Кропивницький
Науковий керівник – канд. пед. наук, доцент І. Г. Баранюк
Анотація: стаття розкриває сутність поняття педагогічної професії, яка перш за все полягає в любові до людини, захоплення нею, її досягненнями. Виховання підростаючого покоління – нелегка справа, тому є ряд вимог, яким має відповідати справжній учитель.
Ключові слова: учитель, виховання, любов до дітей.
Постановка проблеми: Педагогічній професії відводиться чільне місце в суспільстві. На вчителя або вихователя покладена відповідальність за гармонійний розвиток та виховання дітей. Василь Олександрович Сухомлинський створив досконалий образ педагога не тільки у своїх працях, але й власним прикладом демонстрував майстерність у навчанні та вихованні підростаючого покоління. Сьогодні знову постає питання про специфіку педагогічної справи у зв’язку з освітньою реформою, а саме із запровадженням Нової української школи. Ці зміни є приводом для перегляду тих якостей, якими має володіти сучасний педагог.