Ржевська-Штефан Злата Олександрівна
кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри
Освіта:
Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 1997 р. Спеціальність: англійська мова і література. Кваліфікація: магістр філології
Напрями наукової та професійної діяльності: загальна психологія, педагогічна та вікова психологія, мотивація учбової діяльності, самосвідомість особистості, життєстійкість особистості.
Тема кандидатської дисертації: «Формування смислоутворюючих мотивів навчальної діяльності майбутніх психологів в процесі професійної підготовки» (2008 р.)
Транслітерація імені: Rzhevska-Shtefan Zlata Oleksandrivna
ORCID: 0000-0002-0721-4365
Профілі: Web of Science, Google Scholar
Дисципліни, які викладає: Психологія, Психологія реклами, Психологія здоров’я, Психологічні особливості становлення ментального здоров’я, Психологія ментального здоров’я та саморегуляції
Основні публікації:
Монографія:
Rzhevska-Shtefan Zlata. Features of the first year students' academic motivation at pedagogical university // The scientific paradigm in the context of technological development and social change. Scientific monograph. - Publishing House “Baltija Publishing”, Riga, Latvia, 2023. - P.230-264. DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-297-5
http://www.baltijapublishing.lv/omp/index.php/bp/catalog/book/317
Посібники:
- Ржевська-Штефан З. О. Основи психологічних наук. Методичне забезпечення самостійної роботи студентів педагогічного ЗВО. Навчальний посібник. Видання друге, перероблене й доповнене. - Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В.Винниченка, 2019. - 388с. (у співавторстві з Л.В. Клочек, І.Л.Уличним). Друкується за рішенням Міністерства освіти і науки України про надання грифу від 13.03.2013р. №1/11-5298 та рекомендоване Вченою радою ЦДПУ імені Володимира Винниченка (Протокол № 6 від 25 березня 2019 року).
- Методичні рекомендації студентам педагогічних спеціальностей: "Інформаційно-методичні матеріали для вчителя-практиканта в запитаннях і відповідях"/ укладач Л.В. Клочек, З.О. Ржевська-Штефан, С.К. Мельничук, - ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024. - 79 с.
Наукові публікації у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокрема Scopus Web of Science Core Collection:
1. Developing prospective teachers' reflexivity in the process of professional training. AdAlta-journal of interdisciplinary research, Volume 11. Issue 02. Special XXI August, 2021 P. 204-208 (у співавторстві) https://webofscience.com/wos/woscc/full-record/WOS:000701349900035
2. Future psychologists experiencing the crisis of professional self-determination: features of motivational sphere. Новітня освіта: наук. журнал. – Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, Вид-во «Політехніка», №10. – 2018. – С.21-27. https://ela.kpi.ua/bitstream/123456789/47638/1/115903-Article%20Text-329886-1-10-20181224.pdf
3. Psychological Stability: The Point of Convergence of Pedagogy and Psychology in the Field of Special Education in the Modern Social Landscape. Cadernos De Educação Tecnologia E Sociedade, 18(se1), 2025. Р. 247–257. (у співавторстві) https://doi.org/10.14571/brajets.v18.nse1.247-257
Статті у наукових фахових виданнях України:
- Впевненість у виборі фаху та мотивація учбово-професійної діяльності студентів педагогічних спеціальностей. Теоретичні і прикладні проблеми психології. – Сєвєродонецк. №1(48), 2019. – С.208-216.
- Самоповага як мотив учбової діяльності студента //Наукові записки. –Кропивницький : РВВ ЦДПУ ім. В.Винниченка. – Випуск 178. – Серія: Педагогічні науки. 2019. – С.158-162.
- Мотивація учбової діяльності студентів першого курсу педагогічного університету. Наука і освіта. – науково практичний журнал Південноукраїнського національного педагогічного університету імені Л.Д. Ушинського, №3. – 2020. – 79-84.
- Особливості мотивації студентів-першокурсників в умовах дистанційного карантинного навчання. Науковий часопис НПУ імені МП Драгоманова. Серія 12. Психологія, випуск 14 (59). - 2021, p.80-89.
- Особливості учбової мотивації студентів в умовах дистанційного навчання //Наукові записки ЦДПУ імені В. Винниченка. - Серія: Педагогічні науки Випуск 196, 2021. – С. 151-156
- Життєстійкість особистості та дисфункціональні переконання юнаків. Науковий часопис НПУ імені МП Драгоманова. Серія 12. Психологія, випуск 21 (66). - 2023. – С Серія 12. Психологія, випуск 21 (66). - 2023. – С. 78-88.
- Досвід формування психологічної компетентності майбутніх учителів у процесі вивчення курсу загальної психології. Наукові записки. Серія: Психологія, (4), 2024. - С. 96–102. https://doi.org/10.32782/cusu-psy-2024-4-14
- Розвиток психологічної компетентності майбутніх учителів в процесі фахової підготовки. Наукові перспективи. Серія: Психологія, №5 (59), 2025. - С.2126-2137 http://perspectives.pp.ua/index.php/np/article/view/24744
- Прокрастинація як форма захисту: позитивний аспект відкладання справ. Наукові інновації та передові технології. Серія: Психологія, №6 (46), 2025. - С.2028-2040. (у співавторстві) https://doi.org/10.52058/2786-5274-2025-6(46)-2028-2040