fizmat_logo

Факультет математики, природничих наук та технологій

Архів новин природничо-географічного факультету

Це круто! Враження магістрів від виробничої (педагогічної) практики

Педагогічну практику проходила у НВК СЗНЗ І-ІІІ ступенів № 26 - ДНЗ - ДЮЦ «Зорецвіт» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області» у період з 3 вересня по 26 жовтня 2018 року, у 10 класі.

 У школі було створено всі умови для проходження практики. Вчитель біології має великий стаж роботи, високу фахову й методичну підготовку. Шкільний кабінет для дітей достатньо обладнаний засобами навчання, дуже гарна атмосфера для праці. Протягом усього перебування в школі я мала змогу отримувати консультації як від вчителя, так і від адміністрації школи.

 

Практика додала впевненості у власних педагогічних талантах, але водночас показала. в чому ще треба вдосконалюватись.

Мої побажання майбутнім студентам-практикантам: більше творчості, фантазії, віри в свої сили!!! Ви це зробите краще за нас!!! Головне - хотіти це робити!!! Хай щастить!

                                                                                        Наталія Алєксандрова

Ми проходили свою практику в школі № 35, це знайома нам школа, в якій ми проходили практику.

Атмосфера була дуже доброзичливою, витав дух підтримки, ми отримали тільки позитивні емоції та враження. великий досвід!!! Школа є середньою за розмірами, тому ми викладали в 9-х та 10-х класах.

Учні були дуже щирими, привітними, доброзичливими та уважними, вони цікавились географією, старанно працювали і уважно слухали нас, іноді хлопці порушували поведінку, але нам вдавалося зберігати дисципліну в класі. Ми повсякчас намагалися дати дітям більше цікавого кожного разу, за допомогою карт, вправ, загадок, організації фізичної активності.Школа була достатньо обладнана, тому особливих не було труднощів у використанні технічних засобів, чим ми користувалися.

Практика була захоплююча бо це було досвідом в навчанні, нам це дуже сподобалося!!! Вже не було тієї плутанини і переживань, що охоплювала два роки тому.

Андрій Кудряков

Педагогічна практика додала впевненості, але водночас показала, що потрібно постійно вдосконалюватися.

Мої побажання майбутнім студентам-практикантам: великого натхнення і впевненості в собі і своїх силах, і задоволення від практики вам гарантовано! Успіхів і хай щастить!                                                                      

Наталія Танасійчук

Ще зовсім недавно ми були студентами першого курсу, а сьогодні відчули себе в ролі педагога. Важко підібрати слова, щоб передати всю гаму емоцій, які ми переживали під час проходження педагогічної практики. Я зрозуміла, що маю перш за все навчити учнів вчитися, дати їм знання, якими вони зможуть скористатися в майбутній професійній діяльності. Безперечно, були вагання: як найкраще підготуватися до заняття і скласти хороший конспект, які методи краще підібрати для його проведення, як нас сприймають учні, чи будуть вони слухати, чи зможемо втримати їхню увагу, чи вдасться нам чогось їх навчити – боялася усього. Однак виявилося, що не так все страшно, як здавалося.

            Педагогічна практика дала мені змогу перевірити як теоретичні знання, так і знання методики викладання дисципліни, втілити у життя власні плани та ідеї, перевірити себе на міцність. На власному досвіді я переконалася, наскільки важким, але водночас і цікавим, є обраний професійний шлях; чітко зрозуміла, що неодмінним атрибутом педагогічної діяльності є постійне експериментування, пошук нових ідей, креативність.

Терещенко Олена

Педагогічну практику я проходила у «Навчально-виховному об’єднанні ліцей-дошкільний навчальний заклад «Вікторія-П» у 10-2 класі.

Після проходження практики в мене залишилися лише чудові враження. По-перше, вчитель біології та хімії Прокопець Наталія Олексіївна, чудова людина і педагог, яка в усьому мені допомагала, підсказувала і направляла, вона стала для мене взірцем професіоналізму. По-друге, мій 10-2 клас, чудові діти, дорослі, самостійні, з ними можна було і пожартувати, і поговорити, і добре провести урок.

Ця практика дала мені можливість навчитися застосовувати свої знання в педагогічній практиці. Я навчилася планувати і проводити позакласні заходи. Навчилась знаходити підхід до учнів старшої школи, це зовсім інше, порівняно з учнями 6-9 класів. Під час практики мені доводилось шукати вихід із різних ситуацій, що дало досвід їх вирішення в майбутньому. Я побачила, що від вчителя в значній мірі залежить зацікавленість учнів у вивченні предмету. Педагогічна практика дозволила мені зрозуміти, що я на правильному шляху у виборі професії після своїх тривалих пошуків.

Титаренко Юлія

Педагогічну практику проходила у своїй рідній Знам'янській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 6. За період педагогічної практики я поглибила та закріпила знання з фахових дисциплін, здобутих в університеті; виробила вміння оцінювати різні типи уроків, застосовувати методи й форми роботи, які активізують пізнавальну діяльність учнів. Я прагнула вдосконалювати свої педагогічні здібності та ерудицію; мала змогу спостерігати за навчально-виховною роботою в школі, аналізувати її та робити висновки.

За час навчання це вже наша друга педагогічна практика. І, чесно кажучи, я в котрий раз усвідомила, що це та професія, з якою я хочу йти по життю.

Конарьова Катя

    Практика мені дуже сподобалась, навіть більше, ніж на 4 курсі! Коли ти спілкуєшся з молоддю — сам залишаєшся вічно молодим! Не лише навчаєшся, а й сам дізнаєшся щось нове! У нас стільки спільного! Адже старші класи нагадують

нас всього лише кілька років тому!

                                                                                                           Богдан Базик

      Важко підібрати слова, щоб передати всю гаму емоцій, які я переживала під час проходження педагогічної практики в комунальному закладі «Навчально-виховне об’єднання ліцей-школа, дошкільний навчальний заклад «Вікторія-П».  Моєю метою було перш за все навчити учнів вчитися, дати їм знання, якими вони зможуть скористатися у житті і в майбутній професійній діяльності. Безперечно, були вагання: як найкраще підготуватися до заняття і скласти хороший конспект, які методи краще підібрати для його проведення, як нас сприймуть учні, чи будуть вони слухати, чи зможу втримати їхню увагу, чи вдасться чогось їх навчити – боялася усього. Однак виявилося, що не так все страшно, як здавалося. Учні 11-1 класу дуже виховані, чемні і розумні. За це окрема подяка класному керівнику Коляді Світлані Володимирівні. Вони відразу ставилися до мене як до вчителя і виконували всі мої завдання і  доручення.

Загалом педагогічна практика дала мені змогу перевірити як теоретичні знання, так і знання методики викладання дисципліни, втілити у життя власні плани та ідеї, перевірити себе на міцність. На власному досвіді я переконалася, наскільки важким, але водночас і цікавим, є обраний мною професійний шлях; чітко зрозуміла, що неодмінним атрибутом педагогічної діяльності є постійне експериментування, пошук нових ідей, креативність тощо. Сучасний викладач повинен бути толерантним, розвивати в учнів самостійність, уміння відстоювати свою позицію, готовність до співпраці і творчої діяльності. І я цілком погоджуємося з думкою відомого педагога В. О. Сухомлинського, який стверджував, що саме «… перетворення наукових істин у живий досвід творчої праці – найскладніша сфера дотику науки до практики».

Щиро дякую адміністрації НВО ЛШДНЗ «Вікторія-П» за надану мені можливість проходити педагогічну практику в дружньому колективі в стінах найкращого навчального закладу. 

                                                                                             Поліна  Маковій

Виробнича практика дала можливість закріпити теоретичні знання і застосовувати їх в педагогічній діяльності; планувати і проводити позакласні заходи; сприяла розвитку педагогічного мислення, педагогічної спрямованості, професійних здібностей, умінь і навичок організації навчально-виховного процесу. А також вміння спілкуватись із учнями, шукати вихід з педагогічних ситуацій; сприяла формуванню професійно значимих якостей особистості вчителя; допомогла адаптуватися і в майбутній професії.

Мережко  Таня

    Я проходив практику в НВО №6 «Натхнення». В школі перше, що мене здивувало, це велика кількість сходин. Коли я підіймався по одних із них, мені сказали, що по цих сходи у нас спускаються. Виявляється, в цій школі одні сходинки, щоб підійматися, інші, щоб спускатися, ще інші –  щоб молодші школярі підіймалися та опускалися, а також є сходи для вчителів. Система сходин працює майже як дорожній рух.

     Після того як нас розподілили по класах, мене лякало одне – це велика кількість учнів у класі. Їх було 32. Коли я познайомився з дітьми, я зрозумів, що ці діти самі звичайнісінькі. Мені сподобалось, що учні готувалися до моїх уроків, ретельно виконували домашнє завдання. Дуже гарно підготувалися до позакласного заходу з біології. Захід перетворився на невелике дійство, діти дуже захопилися темою заходу.

Під час практики я провів 8 уроків біології, 2 уроки екології та 5уроків  хімії. Також було проведено 5 виховних годин, позакласний захід з біології «Генетично модифіковані організми – надія людства чи страшна помилка?», позакласний захід з хімії спільно з 11-Б класом «Хімічний коктейль», профорієнтаційну екскурсію до агрофірми ТОВ «Круп’яний Тік».

     Також мене здивувало, що зазвичай класи один з одним змагаються, але мій клас дуже добре ладнав з 11-Б класом, їм навіть цікаво було об’єднатися і зробити щось спільне, не дивлячись на те, що 11-Б російськомовний клас. Мій 11-А іноді  навіть «підлаштовувався» під 11-Б та перекладали їм на російську мову цікаві факти з хімічного заходу.

     Діти в моєму класі активні, розумні, креативні, приймають участь в олімпіадах. На уроках завжди діяли толерантно, якщо хтось щось не знає, інший завжди допоможе. За цей не досить довгий час мені сподобалась практика та діти в моєму класі.

                                                                                                Владислав Нікітін          

Проходила практику в НВО №6 «Натхнення». В школі введений пропускний режим. Батьки школярів можуть знаходитись лише в холі. Коли я зайшла в школу,то побачила, як батьки в холі відпускали своїх маленьких дітей (першокласників) на уроки з величезними портфелями. і мене здивувало, що старші класи, особливо одинадцяті. забирають портфелі у цих дітлахів та допомагають донести до класу.

Мені було і трохи страшно, і цікаво познайомитися з «своїми» дітьми. Чому страшно? Мабуть тому, що в школі бачила високих дівчат з наполовину вибритою головою та з татуйованим тілом. Але як виявилося, ці дівчата були саме в 11-х класах. І в моєму класі також була така дівчина. Вона виявилась дуже приємною, цікавою, завжди зі своєю думкою, та дуже розумною. Клас був невеликий, лише 16 осіб. Діти дуже різні: за кольором шкіри, за розрізом очей, та національністю. Мені зовсім було не важко з ними. Вони дуже гарно сприйняли те, що я тимчасово заміню їхнього класного керівника,  вчителя біології  та хімії. Учні дуже активні, талановиті, завжди пропонували, щоб вони хотіли зробити на виховній годині, що обговорити.

По закінченні практики діти та я були засмучені. Вони запрошували мене піти разом з ними на виставку тварин, а також запрошували на уроки. Мені дуже сподобався мій клас та діти, а також шкільна практика. Мабуть не дарма школа називається саме «Натхнення», діти надихають вчителів.

Марія Письменна   

Проходила педагогічну практику та виконувала обов’язки класного керівника у «Загальноосвітньому навчальному закладі І-ІІІ ступенів № 20 – дитячий юнацький центр „Сузір’я” у 10 класі.

Познайомилася з чудовим класом, побачила можливості учнів, окреслила для себе певні завдання; побачила на практиці як проходить процес ведення уроку, оволоділа практичними навичками застосування теоретичних знань з методики навчання біології та інших курсів біології. Змогла зацікавити учнів та  викликати любов до біології. Сподіваюсь, вони не перестануть її любити і вивчати!!!

Також спробувала можливі варіанти застосування різних видів наочності, комбінації різних прийомів та методів навчання, які можна застосувати на одному уроці одночасно; оцінила реальну поведінку учнів на уроці та відкрила для себе певні прийоми роботи з ними.

Оцінила власні сили та можливості, і власний рівень готовності до роботи вчителя; змогла знайти підхід до учнів, а також, що не менш важливе, і до вчителів.

Мені сподобалось бути у ролі помічника класного керівника і, взагалі, у ролі вчителя. Це дуже відповідальна і колосальна робота. Вдячна університету за таку можливість, сподіваюсь у майбутньому я все-таки буду працювати у школі.

Рудик Аліна