Науково-методичний семінар «Шкільний учитель нового покоління»
У п’ятницю 2 листопада 2018 року кафедрою природничих наук та методик їхнього навчання природничо-географічного факультету Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка спільно з відділом біологічної, хімічної та фізичної освіти Інституту педагогіки НАПН України м. Києва проведено всеукраїнський науково-методичний семінар для викладачів та студентів природничих спеціальностей, методистів регіональних методичних служб, учителів природничо-математичних дисциплін «Шкільний учитель нового покоління».
Захід відбувся на базі Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Учасниками заходу стали 51 особа – це представники закладів:
- вищої освіти (Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка (м. Кропивницький), Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова (м. Київ), Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Державний заклад «Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України» (м. Дніпро);
- післядипломної освіти (Комунальний заклад «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського»);
- міста Кропивницького (Центр методичної та соціально-психологічної служби Управління освіти Міської ради міста Кропивницького, Комунальний заклад «Навчально-виховне об’єднання № 35 «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, позашкільний центр Міської ради міста Кропивницького, Державний заклад професійної освіти «Кропивницький професійний ліцей сфери послуг і торгівлі»);
- Кіровоградського району (Опорний навчальний заклад «Мошоринська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Знам'янської районної ради Кіровоградської області»);
- Кіровоградської області (Компаніївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, Нечаївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів ім. Ю. І. Яновського Компаніївської районної ради, районні методичні кабінети Відділу освіти, молоді та спорту Голованівської районної державної адміністрації та Відділу освіти Новгородківської районної державної адміністрації);
- наукової установи – Інститут педагогіки НАПН України (м. Київ).
Метою заходу було обговорити проблему викладання природничих наук у непрофільних класах шкіл та потребу Нової української школи у вчителі нової формації, здатного до реалізації не лише до теоретичних і методологічних основ природничих наук для формування предметних компетентностей (природничих наук, фізики, хімії, біології) на рівні базової і повної загальної середньої освіти, а також готового до провадження нових освітніх технологій та методик формування ключових і предметних компетентностей учнів основної і старшої школи І невипадково, що цей семінар приймав саме наш університет, адже ЦДПУ імені В. Винниченка цього навчального року першим серед вишів країни здійснив набір студентів на бакалаврат та магістратуру за новою спеціальністю «Середня освіта (Природничі науки)».
Під час заходу присутні заслухали доповіді:
«Про започаткування провадження освітньої діяльності за спеціальністю «Середня освіта (Природничі науки)» на першому (бакалаврському) та другому (магістерському) рівнях вищої освіти» – Подопригори Наталії Володимирівни – доктора педагогічних наук, доцента, завідувача кафедри природничих наук та методик їхнього навчання Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка;
«Становлення інтегрованого курсу «Природничі науки» – Засєкіної Тетяни Миколаївни – кандидата педагогічних наук, старшого наукового співробітника, заступника директора з науково-експериментальної роботи Інституту педагогіки НАПН України, керівника авторського колективу з розроблення навчальної програми інтегрованого курсу для загальноосвітніх навчальних закладів «Природничі науки. 10-11 клас»;
«Формування предметної компетентності з фізики учнів основної школи засобами підручника фізики» – Сіпія Володимира Володимировича – наукового співробітника, відділу біологічної, хімічної та фізичної освіти Інституту педагогіки НАПН України, голови районного міського об’єднання вчителів фізики Подільського району м. Києва;
«Інтеграція природничих і медичних дисциплін як засіб розвитку міжпредметної компетентності студентів» – Стадніченко Світлани Миколаївни – кандидата педагогічних наук, доцента, старшого викладача кафедри медико-біологічної фізики та інформатики Державного закладу «Дніпропетровська медична академія Міністерства охорони здоров’я України».
Потому відбулося активне обговорення виголошених питань присутніми – викладачами вишів, професійно-технічних навчальних закладів, загальноосвітніх шкіл; співробітниками Кіровоградського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені В. Сухомлинського, представниками міських та районних управлінь освіти. Адже саме завдяки тісній і взаємовигідній співпраці вищої та середньої школи, установ, що забезпечують підвищення кваліфікації вчителів, органів влади можна домогтися розробки ефективної освітньої програми та відповідного методичного забезпечення викладання природничих наук у Новій українській школі.
- Інформацію надано природничо-географічним факультетом