Accessibility Tools

fizmat_logo

Факультет математики, природничих наук та технологій

Архів новин природничо-географічного факультету

Онлайн-лекторій ПГФ: «Навчання предметів природничої освітньої галузі на засадах компетентнісного підходу"

З метою залучення стейкхолдерів до проведення аудиторних занять, як однієї з вимог успішної акредитації освітніх програм, за ініціативою кафедри природничих наук та методик їхнього навчання, 7 квітня 2021 року природничо-географічним факультетом запрошено студентську та науково-педагогічну спільноту Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, а також фахівців інших закладів вищої освіти (Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини), які займаються розв'язанням споріднених проблем, пов'язаних із підготовкою майбутніх вчителів фізики, хімії, біології, географії та природничих наук, відвідати онлайн-лекцію на тему: "Навчання предметів природничої освітньої галузі на засадах компетентнісного підходу". Лектор: Ярошенко Ольга Григорівнадоктор педагогічних наук, професор, дійсний член (академік) НАПН України, головний співробітник Відділу інтеграції вищої освіти і науки Інституту вищої освіти НАПН України.

Формат зустрічі – дистанційний, з використанням сервісу конференц-зв’язку Zoom. У трьох 40 хвилинних сеансах проведення конференції взяли участь 100 учасників – максимальна кількість, яку дозволяє безкоштовна версія Zoom.

Не традиційна лекція, а скоріше «лекція – відкрита дискусія» – саме таким був обраний формат викладу. Обговорювали як теоретичні засади впровадження компетентнісного підходу в навчанні предметів природничої освітньої галузі, так і практичні методи реалізації такого підходу в площині шкільних умов.

Говорили також  про шляхи реалізації практико орієнтованої мети освіти, зокрема про впровадження групової освітньої діяльності в урочному процесі як про один з дієвих принципів формування і розвитку ключових компетентностей учнів у навчанні природничих наук. Учасники зустрічі всі разом міркували над тим, що ж насправді означає:  «Подивитись на матеріал, що відведено на вивчення на чверть або семестр, об'єднати в логічно завершені блоки інформацію таким чином, щоб на уроці вивчення нового матеріалу можна було б подати – те, що було розпорошено на два-три комбінованих уроки, на один урок. І тоді одна одиниця навчальних занять звільняється. І таку одиницю навчальних занять можна використати для проведення робочого семінару з груповою навчальною діяльністю» (О.Г. Ярошенко).
Детальніше про організацію групової освітньої діяльності можна дізнатися, переглянувши відео-запис лекції. 1

Наприкінці лекції, у форматі «запитання-відповіді», зав’язалась жвава дискусія про 29-річний досвід практичної роботи лектора з організації та проведення робочих семінарів, утворення та розвиток наукової школи О.Г. Ярошенко (8 докторів та 24 кандидатів наук) і про вихід у світ наукового видання «Віхи становлення наукової школи».

 Інформацію та відео-матеріал (за згодою Ярошенко О.Г.) надано  кафедрою природничих наук та методик їхнього навчання