Accessibility Tools

Оголошення

Увага конкурс!

У рамках фінального етапу Ш Міжнародного мовно-літературного учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка 26 вересня 2013 року у Кіровоградському державному педагогічному університеті імені Володимира Винниченка стартує конкурс творчих робіт. До участі запрошуються студенти усіх факультетів.

Умови і терміни проведення конкурсу подані у таких документах: Положення про університетський конкурс на кращу студентську творчо-наукову роботу, тематика робіт.

П О Л О Ж Е Н Н Я

ПРО УНІВЕРСИТЕТСЬКИЙ КОНКУРС НА КРАЩУ СТУДЕНТСЬКУ ТВОРЧО-НАУКОВУ РОБОТУ, ПРИСВЯЧЕНУ 200-ЛІТНЬОМУ ЮВІЛЕЮ ТАРАСА ШЕВЧЕНКА

1. Університетський конкурс на кращу студентську творчо-наукову роботу, присвячену 200-літньому ювілею Тараса Шевченка, проводиться в рамках фінального етапу Ш Міжнародного мовно-літературного учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка.

2. Завдання конкурсу:

– залучати студентів університету до сучасного осягнення творчості Тараса Шевченка як поета національної ідеї як поета-мислителя, поета-пророка; руйнувати в студентів існуючі стереотипи у сприйманні Шевченка як поета «мужицького», «простого»;

– розвинути розуміння художньої досконалості поезій Тараса Шевченка, що сприятиме естетичному вихованню студентів;

– розвивати у студентів володіння необхідних їм у майбутній професійній діяльності мистецтвом написання творів есеїстичного характеру;

– активізувати творчо-науковий пошук студентів, що сприятиме посиленню в студентському середовищі атмосфери творчого пошуку.

3. Основні види («жанри») творчої роботи:

– есе (4-6 стор.);

– наукові дослідження академічного характеру;

– кіносценарій; телесценарій радіосценарій (форма «міні») (до 10 хв.);

– презентація у формі озвученого відеоряду (до 10 хв.).

4. Визначити кінцеві терміни подання творчо-наукових робіт на конкурс:

до 14 жовтня 2013року подати роботи на кафедру української літератури (ауд. 408) факультету філології журналістики КДПУ імені Володимира Винниченка. Усі види робіт, окрім презентацій подаються у паперовій версії. Презентації – на диску CD, DVD.

5. Кафедра української літератури (проф. Клочек Г.Д.), кафедра української мови (проф.  Ковтюх С.Л.) розробляє методичні рекомендації з виконання науково-творчих робіт.

6. Творчо-наукові роботи оцінює журі конкурсу, що призначається ректором університету.

7. Переможці конкурсу відзначаються грамотами та нагородами.

ТЕМАТИКА

Конкурсних робіт, приурочених до 200-річчя з дня народження Т.Шевченка

1.Державотворчий сенс крилатого вислову Тараса Шевченка «В своїй хаті своя правда,  І сила, і воля» та його проекція на сучасність.

            Завдання. Проаналізувати зміст цього висловлювання Тараса Шевченка в контексті посланія « І мертвим , і живим, і ненарожденним…» ( далі – «Посланіє») як глибоку та системну аргументацію необхідності творення української держави. Роздуми над тим, як Шевченкове бачення державності реалізоване сучасними українцями.

2.Актуальність Шевченкового афористичного вислову «Нема на світі України, Немає другого Дніпра…».

            Завдання. Проаналізувати смисл цього висловлювання в контексті «Посланія» та інших творів поета. Роздуми над тим, чому багато сучасної молоді мріє виїхати на навчання та роботу за кордон. Проаналізувати це явище як з позицій «Посланія», так і з особистих позицій.

3.Мудрість Шевченкового заповіту «Учітесь, читайте, І чужому научайтесь,  Й свого не цурайтесь».

            Завдання. Розглянути заповіт у контексті «Посланія». Розкрити глибину цього повчання. Роздуми над тим, чому нам не варто свого цуратися, і чого саме ми повинні навчатися у інших.

4.Актуальність Шевченкового афоризму «Бо хто матір забуває, Того Бог карає…».

            Завдання. Розглянути цей афоризм не лише в контексті «Посланія» і всієї творчості поета, а й у контексті нової і новітньої української історії.

5.Вислів«І повіє огонь новий З Холодного Яру» як вражаючий приклад пророчості Тараса Шевченка.

            Завдання. Розглянути ці слова поета як в контексті поезії «Холодний Яр», так і в контексті подій, пов’язаних з Холодноярівською республікою 1917–1920 р.р.

6. Вічна актуальність заклику «Обніміться ж, брати мої. Молю вас, благаю!».

            Завдання. Розглянути цей заклик у контексті «Посланія». Роздуми над питанням: чи чує цей заклик сучасна українська еліта?  Яким чином, на Вашу думку, має вирішуватисяпроблема єдності України?

Консультації щодо написання робіт мождна отримати на кафедрах української літератури (ауд. 408) та української мови (ауд. 407) факультету філології і журналістики.