Accessibility Tools

fizmat_logo

Факультет математики, природничих наук та технологій

Ботузова Юлія Володимирівна

Botuzovaдоктор педагогічних наук, доцент, доцент кафедри 

Освіта: Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 2009 р. Спеціальність: «Педагогіка і методика середньої освіти. Математика». Кваліфікація: Магістр педагогічної освіти. Викладач математики.

Напрями наукової та професійної діяльності: методика навчання математики, дистанційне навчання, ІКТ в навчанні математики.

Тема кандидатської дисертації: «Формування у майбутніх учителів математики готовності до організації самостійної роботи старшокласників в умовах профільного навчання» (2014 р.)

Тема докторської дисертації: «Теоретико-методичні засади забезпечення наступності навчання математичних дисциплін в системі «школа – університет педагогічного профілю» (2021 р.)

Транслітерація імені: Yuliia Botuzova

ORCID iD: 0000-0002-1313-0010

Профілі: ScopusWeb of ScienceGoogle Scholar 

Дисципліни, які викладає: Методика навчання математики, Елементарна математика, Methods of teaching mathematics in high school, Методологія та методи досліджень якості освіти, Наукові основи шкільного курсу математики, Інноваційні ІКТ навчання математики у закладах загальної середньої освіти

Основні публікації

Монографії:

1. Ботузова Ю.В. Дослідження показників впливу на процес забезпечення наступності навчання математичних дисциплін при переході зі школи до закладу вищої освіти. Current Aspects of the Development of Physical and Mathematical Sciences in the Era of Digitalization: Scientific monograph. Riga, Latvia: «Baltija Publishing», 2022. 148 p. Р.40-55 (розділ в монографії).

2. Ботузова Ю.В. Забезпечення наступності навчання математичних дисциплін: теоретико-методологічний аспект. Кропивницький: ПП «Ексклюзив-Систем», 2020. 460 с.

Посібники:

  1. Ботузова Ю.В., Ізюмченко Л.В., Ткаченко Л.А. Інтенсифікація підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання з математики (стереометрія). Кропивницький: КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», 2018. 108 с.
  2. Ботузова Ю.В., Гаєвський М.В., Ізюмченко Л.В. Математичний аналіз: інтегральне числення функцій однієї змінної. Кропивницький: ПП «Ексклюзив-Систем», 2019. 120 с.
  3. Ботузова Ю.В. Лабораторні роботи з дисципліни «Практикум з числових методів обчислень та інформатики». Навчальний посібник для студентів фізико-математичних факультетів педагогічних університетів. Кропивницький: ПП «Ексклюзив-Систем», 2019. 132 с.
  4. Ботузова Ю.В., Гаєвський М.В. Границя та неперервність. Диференціальне числення функції однієї змінної. Навчально-методичний посібник з математичного аналізу для самостійної роботи студентів І-го курсу фізико-математичних факультетів педагогічних університетів. Кропивницький: Ексклюзив-Систем, 2019. 127 с.
  5. Ботузова Ю.В. Технологія забезпечення наступності навчання математичних дисциплін в системі «школа-ЗВО педагогічного профілю». Кропивницький: ПП «Ексклюзив-Систем», 2020. 268 с.
  6. Ботузова Ю.В. Метод оцінки при розв’язуванні задач зовнішнього незалежного оцінювання з математики. Продуктивне навчання математики: з досвіду роботи педагогів Кіровоградщини: метод. посіб./ Упоряд. Любов Ткаченко. Кропивницький: комунальний заклад «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», 2021. С.40-56.
  7. Ботузова Ю.В. Курс лекцій з вибіркової дисципліни «Наукові основи шкільного курсу математики».Навчально-методичний посібник для студентів педагогічних спеціальностей/ укладач Ю.В. Ботузова. Кропивницький: ПП «Ексклюзив Систем», 2023. 124 с.
  8. Бакал О.П., Билень О.І., Ботузова Ю.В., БулгаковаО.А., Гриньків Л.І., Іванюк Т.Г., Кляцька Н.В., Козиренко Н. О., Корчинська Г. Є., Кузьменко Л.О., Нечай І.А., ОсадчаР.В., Полюга Н.Л., Сергійчук І.А., Слуцька І.А., Стецик Г.П., Шевчук С.П. Збірник завдань для розвитку математичної  компетентності учнів у форматі PISA: навчально-методичний посібник. Частина 3/ Авторський колектив: За заг. ред. професора О.М. Топузова. Укладач: Д.В. Васильєва. Електронне видання. Київ: Педагогічна думка, 2023. 102 с.
  9. Пасічник Н.О., Ботузова Ю.В., Ріжняк Р.Я. Експертна діяльність в закладах освіти: навчальний посібник для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня освіти галузі знань 01 Освіта / Педагогіка. Кропивницький: ЦДУ імені В. Винниченка, 2024. 514 с.

  10. Н.А.Тарасенкова, М.І.Бурда, Ю.В. Ботузова, І.М. Богатирьова, О.М. Коломієць, З.О.Сердюк; за ред. Н.А.Тарасенкової Перевірка предметних компетентностей. Геометрія, 7 кл. Збірник завдань для оцінювання навчальних досягнень учнів: навчальний посібник. Київ : Оріон, 2024. 24 с.

  11. Н.А.Тарасенкова, М.І.Бурда, Ю.В.Ботузова, І.М. Богатирьова, О.М.Коломієць, З.О.Сердюк, О.Я.Терех; за ред. Н.А. Тарасенкової. Формування предметних компетентностей. Геометрія, 7 кл. Збірник К-задач навчальний посібник.  Київ : Оріон, 2024. 64 с.

Наукові публікації у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокрема Scopus або Web of Science Core Collection:

  1. Ботузова Ю.В. Досвід використання засобів ІКТ у навчанні математичного аналізу майбутніх учителів математики. Інформаційні технології і засоби навчання, 2020, Том 75, №1. С.153-169. (Web of Science)
  2. Botuzova Y. Factors of Providing the Continuity of Teaching Mathematics During Transition from High School to University. Universal Journal of Educational Research 8(3): 857-865, 2020. P. 857 – 865. (Scopus).
  3. Pasichnyk N., Rizhniak R., Krasnoshchok I., Botuzova Y., Akbash K. Construction of Theoretical Model for Sustainable Development in Future Mathematical Teachers of Higher Education. Universal Journal of Educational Research 8(5): 2079-2089, 2020. P. 2079-2089. (Scopus).
  4. Botuzova, Y., Rizhniak, R., &Yaremenko, Y.The The Role of the Integrated Image of the Problem Solving Method in the Realization of the Mathematics Teaching Continuity. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 14(4), 2022. Р.243-259. (Web of Science)
  5. Dolishnia, N., Botuzova, Y.,Mahanova, T., Botuzova, Y., Moisieieva, N., &Tsybulska, T.Fundamentals of developing students’ cognitive abilities in european universities. Revista Eduweb, 17(1), 187-196. (Web of Science)
  6. Botuzova, Y., Iievliev O., Okipniak I., Yandola K. & Charkina T. (2023) Innovative Approaches to Assessment in Pedagogical Practice: New Technologies, Methods and Development of Objective Assessment Tools. Brazilian Journal of Education Technology and Society. v.16, Apr-Jun, n.2, p.386-398. http://dx.doi.org/10.14571/brajets.v16.n2.386-398
  7. Oleksandr Livshun, Tetiana Lysenko, Viktoriia Nichyshyna, Inna Kliuchnyk, Yuliia Botuzova. Assessing the Impact of Innovative Technologies on the Quality of Higher Education. Conhecimento & Diversidade, Niterói.  v. 16, n. 44. out./dez. 2024. P. 282–312. https://doi.org/10.18316/rcd.v16i44

  8. Yuliia Botuzova, Tamara Andriichuk, Iryna Shostak, Renāte Indrika, Nataliia Donii. Training teachers to work in the conditions of digital transformation of education. AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research Double-Blind Peer-Reviewed. Volume 14, Issue 1, Special Issue XXXIX, 2024 (January), P. 194-198. URL: https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/140139/papers/A_39.pdf

Статті у наукових фахових виданнях України:

  1. Ботузова Ю.В. Формирование информационно-цифровой компетентности на уроках Математики. Revista Univers Pedagogic. Nr. 2 (62). 2019. P.32-37. (Молдова)
  2. Ботузова Ю.В. Проблеми забезпечення наступності у формуванні професійного самовизначення абітурієнтів. Science and Education a New Dimension. Humanities and Social Sciences, VII(35), I.: 213, 2019 Dec. P.28-33. (Угорщина)
  3. Ботузова Ю.В., Гнєзділова К.М. Забезпечення наступності при вивченні теми «Границя і неперервність функції» з курсу математичного аналізу в системі школа - університет педагогічного профілю. Наукові записки. /Ред.кол.:В.Ф.Черкасов, В.В.Радул, Н.С.Савченко та ін. Випуск 177. Ч.1. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім.В.Винниченка, 2019. С.66-71.
  4. Ботузова Ю.В. Забезпечення наступності навчання математики при підготовці до розв’язування задач ЗНО методом оцінки. Фізико-математична освіта: науковий журнал. Вип. 3 (25), ч.2. Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, Фізико-математичний факультет редкол.: О.В. Семеніхіна (гол.ред.) [та ін.]. Суми : [СумДПУ ім. А.С. Макаренка], 2020.  С.21-28.
  5. Ботузова Ю.В. Діагностика мотивації навчання в ході експерименту із формування готовності майбутніх учителів математики до забезпеченнянаступності навчання математичних дисциплін. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: педагогічні науки. Випуск 3. 2020. С. 46-52.
  6. Ботузова Ю.В. Вибіркові дисципліни для майбутніх учителів математики як можливість формування професійно необхідних компетентностей. Наукові перспективи: журнал. 2021. № 12 (18) 2021. С.523-535.
  7. Botuzova, Y., Novikova, A. Organization of distance and blended learning of mathematics for senior pupils at school during quarantine. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки: науковий журнал. Житомир: Вид-во Житомирського держ. ун-ту імені І. Франка, 2022. Вип. 2 (109). C.46-63.
  8. Ботузова Ю.В., Нічишина В.В., Ріжняк Р.Я. Наступність методів навчання розв’язування математичних задач у школі та закладі вищої освіти: контекст інтегративного підходу. Фізико-математична освіта: науковий  журнал. Том 36, No4. Сумський  державний педагогічний університет імені А.С.Макаренка, Фізико-математичний факультет; редкол.: О.В.Семеніхіна (гол.ред.) [та ін.]. Суми: [СумДПУ ім. А.С. Макаренка], 2022. C.16-25.
  9. Ботузова Ю.В., Нічишина В.В. Внутрішньопредметна інтеграція у навчанні математики основної школи (на прикладі інтеграції алгебраїчного та геометричного методів розв'язування задач). Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (210), 14-21. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2023-1-210-14-21
  10. Ботузова Ю.В. Можливості розвитку навичок критичного мислення учнів на уроках математики. Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць. Вип. 1 (21) / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [голова редкол. Н. А. Тарасенкова, ред. рада.: М. І. Бурда, М. Гарнер, В. Б. Мілушев та ін.]. Суми : [СумДПУ імені А. С. Макаренка], 2023. .С. 86-93. DOI: 10.5281/zenodo.8028492
  11. Ріжняк Р.Я., Ботузова Ю.В., Нічишина В.В. Роль задач інтегративного змісту в реалізації принципу наступності навчання математики з використанням ІКТ. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки. 2024. Вип. 1 (116), С. 152–173. https://doi.org/10.35433/pedagogy.1(116).2024.13

  12. Ботузова Ю.В. Можливості використання імерсивних технологій у навчанні математики. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (212), С.14–19. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-212-14-19

  13. Ботузова Ю.В. Порівняння підходів до вивчення функцій та їх властивостей закордоном і в Україні. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: ЦДУ ім. В.Винниченка, 2024. Вип. 215. С.113–118. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-215-113-118

  14. Ботузова Ю.В. Методика навчання математики з Python на прикладі теми «Числові послідовності». Наукові записки. Серія: Проблеми природничо-математичної, технологічної та професійної освіти. Випуск 2(4). Кропивницький: Гельветика, 2024. С.25–37.

  15. Ботузова Ю.В. Світоглядний контекст науково-дослідницької підготовки майбутніх учителів. Вісник науки та освіти (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія»). 2024. № 8(26) 2024. С. 751–760.

Стажування

  1. Підвищення кваліфікації на кафедрі математики та методики її навчання Криворізького державного педагогічного університету (довідка № 09/1-47 (22/1-463/3) від 07.11.2018.
  2. Закордонне стажування в Collegium Civitas (Warszawa, Poland) за програмою «Internationalization of Higher Education. Organization of the Educational Process and Innovative Teaching Methods in Higher Education Institutions in Poland» обсягом 108 годин, 20.06.2019 – 11.07.2019.
  3. ТОВ «Академія цифрового розвитку», 03.01–29.01.2023, 66 годин (2,2 кредитів ECTS). Звіт затверджено наказом ректора ЦДУ ім. В.Винниченка № 33-ун від 23.02.2023.