
Гостьова лекція і практичне заняття для «Кременчуцької гуманітарно-технологічної академії імені А. С. Макаренка»
7 листопада 2024 року в межах активної міжінституційної співпраці між Центральноукраїнським державним університетом імені Володимира Винниченка та обласним коледжем «Кременчуцька гуманітарно-технологічна академія імені А. С. Макаренка» відбувся науково-практичний захід, присвячений проблемам емоційного розвитку дітей дошкільного віку.
Захід включав гостьову лекцію та практичне заняття, які були зорієнтовані на вдосконалення фахової підготовки студентів коледжу, формування у них актуальних професійних компетентностей, а також впровадження наукових підходів у педагогічну практику.
Гостьову лекцію на тему «Емоційний інтелект у дошкільному віці: інструменти та техніки для вихователя» провела Прибора Тетяна Олександрівна – кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри дошкільної освіти ЦДУ імені В. Винниченка. У своєму виступі вона зосередила увагу на сутності емоційного інтелекту як цілісного конструкта, що поєднує здатність до розпізнавання, розуміння, вираження та регуляції емоцій у себе та інших. Було висвітлено методичні підходи до розвитку емоційного інтелекту в дітей дошкільного віку та роль вихователя як посередника у цьому процесі.
Слухачі мали змогу ознайомитися з низкою практичних технік і педагогічних прийомів, які сприяють формуванню емоційного словника дітей, розвитку емпатії, вміння долати фрустрацію та конфлікти в дитячому середовищі. Було акцентовано увагу на важливості інтеграції елементів соціально-емоційного навчання (SEL) в повсякденну педагогічну діяльність.
Наступним етапом зустрічі стало заняття-практикум на тему «Інструменти соціально-емоційного розвитку та навчання дітей дошкільного віку», яке провела Котелянець Юлія Сергіївна – докторка педагогічних наук, доцентка кафедри дошкільної освіти ЦДУ імені В. Винниченка. Практикум мав на меті поглибити у студентів знання про сучасні інструменти та методики, які можуть бути використані у роботі з дітьми дошкільного віку для цілеспрямованого формування їхньої соціальної компетентності.
Зокрема, учасники працювали з реальними кейсами, навчальними іграми, міні-вправами на розвиток саморегуляції, групової взаємодії, емоційної експресії та підтримки позитивного мікроклімату в дитячому колективі. Обговорення супроводжувалося прикладами з практики, демонстрацією інтерактивних інструментів і можливостей їх адаптації до освітнього середовища.
Проведення таких заходів є прикладом успішної реалізації стратегії практико-орієнтованого навчання, що дозволяє забезпечити професійну мобільність майбутніх фахівців, якісну підготовку до реальних викликів освітнього процесу, а також налагодити сталу співпрацю між закладами вищої та фахової передвищої освіти.
Детальніше ознайомитись з проведенням заходу можна у Фейсбуці за посиланням https://www.facebook.com/share/p/16dXe8GxxQ/
Інформацію подала доцент кафедри дошкільної
та початкової освіти Прибора Т.О.