
Міжнародний відділ та викладачі ЦДУ долучилися до онлайн-воркшопу з відкритих освітніх ресурсів (OER)
15 квітня 2025 року міжнародний відділ Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка, а також науково-педагогічні працівники університету долучилися до онлайн-воркшопу на тему «Базові знання про відкриті освітні ресурси (OER)».
Відкриті освітні ресурси (OER) – це навчальні та навчальні матеріали, доступні для використання. Оскільки OER можна адаптувати до конкретних контекстів викладання та навчання, вони можуть спростити концепцію та впровадження освітніх продуктів. Створення та публікація OER дає можливість людям продемонструвати свою роботу в академічній та дослідницькій спільноті. Крім того, його використання та виробництво також надає цінні можливості для подальшого розвитку викладання та навчання з міжнародними університетами-партнерами для активного просування культури відкритого викладання та навчання. Незважаючи на ці можливості, OER ще не повністю впроваджено у вищій освіті. Причини цього включають особисту невпевненість щодо правових, технічних чи педагогічних питань.
Доповідачі заходу:
Норін Краузе (TIB – Інформаційний центр науки та технологій імені Лейбніца, Університетська бібліотека);
Брітта Бойтнагель (TIB – Інформаційний центр науки та технологій імені Лейбніца, Університетська бібліотека).
Основними темами онлайн-воркшопу були:
- ключові характеристики відкритих освітніх ресурсів (OER);
- основи авторського права та відкритого ліцензування;
- інтеграція відкритих ліцензованих навчальних матеріалів у ваші власні роботи;
- видання власних робіт як OER;
- функції та особливості порталу OER twillo.
Захід був присвячений основам створення, використання та поширення відкритих освітніх ресурсів, що є важливим елементом сучасної академічної спільноти та інструментом забезпечення відкритості й доступності освіти. Учасники отримали корисні знання щодо принципів ліцензування OER, найкращих практик інтеграції таких ресурсів у навчальний процес, а також можливостей міжнародної співпраці у цій сфері.
Участь у подібних ініціативах сприяє підвищенню якості освітнього процесу та інтеграції університету у глобальний академічний простір.