Accessibility Tools

Відень 1991 рік. Делегація українських філологів біля меморіальної дошки Лесю Курбасу. Другий справа: геніальний вчений-енциклопедист, професор Федір Петрович Погребенник.

Делегація українських філологів біля меморіальної дошки Лесю Курбасу

Відень 1991 рік.
Делегація українських філологів біля меморіальної дошки Лесю Курбасу.
Другий справа: геніальний вчений-енциклопедист, професор Федір Петрович Погребенник.

Montclair State University 1991

Itinerary for Dean Oleksandr Bilous

Montclair State University 1991

Friday October2

12.25pm Arrival at Union Station, Newark, NJ from Washington, DC

1pm Arrival at Montclair State University

Global Education Center

22 Normal Ave, Montclair, NJ 07043

Saturday October 3  Montclair State University Homecoming

12pm Optional: Homecoming Parade Amphitheater

1:30pm MSU Carnival

2 pm Career Services Open House

3pm Town tour and grocery shopping with Medea

8pm Optional: "Kurtag's Ghosts" Piano Concert with Marino Formenti

Kasser Theatre

МІСТКИ АВСТРІЙСЬКО-УКРАЇНСЬКОГО ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ

1Листопад 2014 року дозволив перегорнути факультету іноземних мов КДПУ нову сторінку в історії австрійсько-українських педагогічних, наукових і дослідних контактів. Адже протягом цілого місяця (з 01.11.2014 р. по 01.12.2014 р.) професор Олександр Білоус і старший викладач Богдан Стасюк мали змогу на власні очі пересвідчитися в тому, як відбувається підготовка перекладачів у стінах одного з найстаріших університетів світу, що 12-го березня наступного року відзначатиме 650-ліття свого існування – UniversitätWien, Віденському університеті.

Стажування в Техасі

imga0427.jpg
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Шановні колеги і студенти!
 
Упродовж двох академічних років я проходила стажування в Університеті штату Техас, США, яке було надане за підтримки програми академічних обмінів імені Фулбрайта. Метою стажування було підвищення кваліфікації в галузі вищої освіти і виконання магістерської програми зі спеціальності «Управління вищої школи». Зазначена програма передбачала відвідування занять з основ управління, фінансування, права та методики викладання у вищих навчальних закладів, а також співпрацю з викладачами, розробку спільних проектів, участь у семінарах, зустрічі зі студентами.
 
Техаський університет (Texas A&M University) вражає своєю величністю, відмінністю освіти та відданістю давнім традиціям. Заснований у 1876 році з основними спеціальностями «Сільське господарство» та «Механіка», які саме й відповідають за сучасну назву A&M – Agriculture and Mechanics, зараз Університет штату Техас налічує більше 53 000 студентів і посідає шосте місце серед університетів Сполучених Штатів. Входячи до десятки кращих університетів країни за якістю освіти, Техаський університет спрямовує всі зусилля на відкриття, розвиток і застосування знань у широкому спектрі професійних галузей. 10 коледжів та 18 дослідних інститутів, які відносяться до складу університету, пропонують навчання зі 150 спеціальностей. Поряд із упровадженням найвищої якості освіти місія університету невід’ємна від основної мети закладу, яка спрямована на розвиток нового знання, підтримку творчості, заохочення наукового пошуку. Саме тому Університет штату Техас готує найкращих випускників, які готові тримати гідні лідерські позиції та слугувати своєму суспільству. За оцінкою роботодавців, університет займає друге у Сполучених Штатах місце за якісною підготовкою професійних кадрів.
 
Навчання в університеті проходить жваво і цікаво. Студенти із задоволенням беруть участь у дискусіях, спільно готують проекти і презентації. Свобода висловлення є не лише основним конституційним правом американців, але, насамперед, провідним методом навчання у вищих навчальних закладах. На думку американських викладачів, завдяки вільному висловленню й обміну думками відбувається пошук істини, що є основою здобуття знань та отримання освіти. Відома метафора про те, що університет – це ринок ідей і думок, зумовлює проведення усіх практичних занять, які побудовані за принципами активного навчання. Визначення проблеми і активний пошук її вирішення завдяки вільному обміну думок у групах є одним із найпоширеніших видів роботи. Студенти активно залучені до навчання та вчаться одразу застосовувати отримані знання у дискусіях під час вирішення різноманітних питань. При цьому, найголовніше завдання викладачів – навчити студентів вчитися, стимулювати їх умотивований пошук знань та самоспрямоване навчання.
 
Різноманітність студентського населення є ще однією ознакою Техаського університету, в якому навчається більше ніж 4 700 іноземних студентів зі 130 країн світу. Таку різноманітність студентської аудиторії важко уявити, коли водночас можна спілкуватися з представниками не лише різних країн, але й різних континентів. Я була дуже щаслива і пишалась представляти Україну в техаському регіоні, де в більшості представлені країни Азії та Латинської Америки. Мої колеги і студенти завжди із захопленням слухали мою східноєвропейську перспективу бачення світу та з особливою кмітливістю запитували про українські традиції, університети і студентське життя.
 
Крім навчання, американські студенти ведуть активне соціальне життя, беруть участь у роботі студентських організацій, яких в університеті налічується близько 800. Студенти старших курсів виконують роль гуру для новачків і допомагають їм адаптуватися до студентського життя. Велика увага надається заняттям спорту, а американський футбол є невід’ємною частиною університетського життя і важливим компонентом управління університету. Я була дуже вражена щирою відданістю студентів університетським традиціям, їхньою безмежною любов’ю до своєї alma mater та палким бажанням після випуску зроби щось для покращення роботи рідного закладу.
 
Існує таке прислів’я, що в Техасі все має величезні розміри, і це дійсно так, тому що все в Техасі велике: відстані, які не можна подолати пішки (по території університету курсують 10 маршрутів автобусів); їжа і хот-доги великих розмірів; квіти, рослини і комахи вражають своїми значними габаритами; навіть звичайні грози здаються надвеликими, коли знаходишся далеко від рідного дому. Проте найвагоміше надбання будь-якої країни – це її люди, які в Техасі дуже дружелюбні, привітні, по-південному теплі і завжди готові допомогти й підтримати. Створення теплого й комфортного середовища – не лише національна риса техасців, а й головний пріоритет вищої освіти, де заохочується гармонійний розвиток кожної особистості, підтримується реалізація внутрішнього потенціалу та стимулюється створення навчального середовища необхідного для досягнення академічних і професійних цілей.

З повагою
Ющенко Ганна Олександрівна,
доцент кафедри практики германських мов
КДПУ імені Володимира Винниченка
campus.jpgdsc01783.jpgdsc01790.jpgimg_4599.jpgtamuaggies-64_600.jpg

Толерантність – це ключ до світового взаєморозуміння…

Толерантність – це ключ до світового взаєморозуміння…
(із досвіду участі у міжнародному інституті з американознавства)
6 черня - 21 липня 2012 року 

livytska_1.jpg

Для нашої молодої держави тема толерантності та рівності в суспільстві є однією з дискусійних. Ще більш дискусійним є питання толерантності та рівного доступу до навчання в освітньому просторі. Проте, навіть країни з тривалою історією державності ставлять ці питання на чолі соціальних пріоритетів. Отже, саме цій тематиці було присвячено цьогорічний міжнародний інститут з американознавства для науковців та вчителів, участь в якому мені пощастило взяти, виборовши грант від Департаменту США. 

Провідною темою інституту була «Доступ до освіти в США: питання рівності та доступності», яка ставила на меті розкрити основні риси освіти США на сучасному етапі і питання доступу та доступності різноманітних груп населення до отримання якісної освіти. Якнайкраще цю тему було продемонстровано нами самими, учасниками програми, які представляли 28 країн світу.

Серед нас були представники таких країн, як Оман, Південний Судан (молода країна, яка святкувала свою першу річницю незалежності цього літа), Домініканська Республіка, Чилі, Румунія, Нідерланди, Індонезія, Узбекистан, Єгипет, Кенія, Гвінея, Суринам, Парагвай, Камбоджа, В'єтнам, Мальта, Португалія, Франція, Австралія, Нігерія, Японія, Буркіна-Фасо, Індія, Бірма, Колумбія, Фіджі та Казахстан. Мені випала честь представляти Україну (відчуваючи всю відповідальність своєї місії, адже я мала відкрити Україну для 28 країн світу!!!)
 
livytska_2.jpg livytska_3.jpg
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Саме в такому поліполіетнічному та багатомовному середовищі якнайкраще розумієш значення слів «толерантність» та «взаєморозуміння», накладаючи їх на досвід своєї країни та країни, де проходило стажування.

Каліфорнійський державний університет, одне з відділень якого знаходиться в маленькому північнокаліфорнійському містечку Чико, був нашою «домівкою», куди ми повертались після лекцій та візитів до столиці Каліфорнії, Сакраменто, де ми були присутні на засіданні уряду штату Каліфорнії, відвідали цілу низку шкіл та університетів, спілкувалися з представниками департаменту освіти штату, аби краще дізнатися про політику штату стосовно середньої та вищої освіти в межах нашої теми. І весь цей час ми працювали над нашими власними проектами, презентація яких відбулася на міжнародній конференції в Каліфорнійському державному університеті. 
 
livytska_4.jpg livytska_5.jpg
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Програма стажування була інтенсивною та насиченою як у культурологічному, так і в академічному плані. У період із 6 червня по 21 липня ми побували в Чико, Сакраменто та Сан-Франциско (Каліфорнія), Чикаго (Іллінойс, де проживає 250 тисяч українців), Платвілі (Університет Вісконсіну), де ми працювали над планом проекту разом із представниками міської громади, адже ми стали справжніми експертами у сфері соціально-громадських проектів. Завершення програми та підбиття підсумків відбулося у Вашингтоні, у Держдепартаменті США, з урочистим врученням сертифікатів та вітаннями про завершення проектів. Сьогодні, повернувшись в Україну, я розумію, що в основі досягнутого результату були два прості, але важливі слова – «толерантність» та «взаємоповага». 
Особливу подяку за допомогу та підтримку в реалізації своєї мрії хочу висловити Лілії Шило, представниці Відділу освіти і культури Посольства США в Україні, а також моїм колегам в Кіровоградському державному педагогічному університеті: Людмилі Сергіївні Гаркуші (керівнику міжнародного відділу факультету), Тетяні Олексіївні Дацькій (випускниці цієї програми 2011 року), а також деканові факультету іноземних мов, проф. Білоусу Олександру Миколайовичу та виконуючій обов'язки завідуючої кафедри практики германських мов, Пянковській Ірині Володимирівні, які допомагали і підтримували мене на шляху до цієї мети. 

Старший викладач 
кафедри практики германських мов,
кандидат філологічних наук
Інна Адамівна Лівицька