Accessibility Tools

Семінар «Акредитація освітніх програм 2.0: Адаптація до нових вимог»

Семінар «Акредитація освітніх програм 2.0: Адаптація до нових вимог»

23 жовтня 2024 року учасники семінару, організованого відділом забезпечення якості та цифрового супроводу освіти, ознайомилися зі схемою акредитаційної експертизи освітньо-професійних програм.

На семінарі розглянуто особливості опису самоаналізу роботи групи забезпечення та університету загалом за визначеними критеріями Положення про акредитацію освітніх програм, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти затвердженим Наказом Міністерства освіти і науки України № 686 від 15.05.2024 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.07.2024 р. за № 1013/42358.

Спікери Наталія Подопригора, завідувачка відділу забезпечення якості та цифрового супроводу освіти, і Оксана Панченко, уповноважена з питань акредитації та ліцензування цього ж відділу ЦДУ ім. В. Винниченка, детально проаналізували підкритерії критерію 1 «Проектування та визначення цілей освітньої програми» звіту самоаналізу.

Наталія Володимирівна надала практичні рекомендації щодо проєктування цілей освітньої програми. Вона підкреслила важливість врахування досвіду роботи вітчизняних та закордонних закладів вищої освіти, а також регіональних і галузевих аспектів. Крім того, пані Наталія продемонструвала процедуру оцінки зазначеного критерію з погляду експертної групи.

Оксана Петрівна підготувала кейс, який містить приклади опису підкритеріїв критерію 1 звіту самоаналізу. Вона акцентувала увагу учасників семінару на позитивних практиках залучення зацікавлених сторін до обговорення цілей і змісту освітніх програм. Також було підкреслено важливість врахування тенденцій розвитку науки, спеціальності, ринку праці, галузевого та регіонального контексту.

Активна дискусія серед учасників семінару була спричинена питанням формулювання та впровадження в освітню програму додаткових професійних компетенцій і програмних результатів навчання, які підкреслюють її унікальність.