UNIVERSITY NEWS

МИСТЕЦЬКИЙ ОСВІТНІЙ ПРОСТІР У КОНТЕКСТІ ФОРМУВАННЯ СУЧАСНОЇ ПАРАДИГМИ ОСВІТИ

Визначальною подією останніх днів стало проведення на мистецькому факультеті ЦДПУ імені В. Винниченка ІІ Міжнародної науково-практичної конференції «МИСТЕЦЬКИЙ ОСВІТНІЙ ПРОСТІР У КОНТЕКСТІ ФОРМУВАННЯ СУЧАСНОЇ ПАРАДИГМИ ОСВІТИ», що вже другий рік поспіль організовує кафедра вокально-хорових дисциплін та методики музичного виховання під керівництвом доктора педагогічних наук, професора Алли Растригіної і за допомогою її незмінного помічника – кандидата педагогічних наук, старшого викладача Жанни Колоскової.

DSC 7471

І оскільки основною характеристикою діяльності мистецького факультету є творчий підхід до будь-якої справи, перед початком конференції власник першої приватної галереї «Єлисаветград» Микола Цуканов представив художню виставку творчих робіт, де гості та кропивничани мали змогу помилуватися історичними місцями старої доброї Єлисаветградщини.

Захід розпочався музичним привітанням студентського хору «Дивоспів» під керівництвом старшого викладача кафедри вокально-хорових дисциплін, відмінника освіти України Костянтина Дьоміна усіх присутніх з відкриттям конференції й днем святого апостола Андрія, та виступом проректора з наукової роботи ЦДПУ імені Володимира Винниченка Сергія Михиди. Він зазначив, що мистецька освіта є невід’ємною умовою розвитку освіти в Україні в цілому й наголосив на необхідності розуміння високої духовної місії, яку несе кожен із представників мистецької галузі в науці.

DSC 7474

Під час пленарного засідання розглядалися шляхи реформування мистецької освіти, інноваційні процеси в мистецькій освіті, інноваційні підходи до управлінської діяльності у вишах тощо. Зокрема, доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки мистецтва і фортепіанного виконавства Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова Наталія Гуральник доповіла про наукову та творчу складові виробничої науково-дослідної практики магістрів. Вона наголосила на наявності творчого компоненту у роботі магістра, який виходить на захист, маючи написану статтю, заповнений щоденник магістра та презентацію наукового дослідження. Декілька виступів доповідачів висвітлювали історичний досвід становлення і розвитку мистецької освіти та виховання. Зокрема, директор Музею музичної культури імені Кароля Шимановського Олександр Полячок розповів про К. Шимановського як реформатора мистецької освіти. Тему естетичних концепцій педагогічної системи О. Осмьоркіна в контексті розвитку художнього бачення висвітлила Олена Кириченко – кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри образотворчого мистецтва та дизайну ЦДПУ імені Володимира Винниченка. Заслужений працівник культури України, кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри музикознавства, інструментальної та хореографічної підготовки Державного вищого навчального закладу «Криворізький державний педагогічний університет» Валентина Бєлікова доповіла про музику Богдани Фільц як фактор розвитку творчого потенціалу фахівця мистецької освіти.

DSC 7478

Безумовно цікавим було дослідження сучасного розвитку мистецького освітнього простору, виконане кандидатом педагогічних наук, старшим викладачем кафедри хореографічних дисциплін ЦДПУ імені Володимира Винниченка Артемом Стрижаковим. Він не тільки поділився досвідом роботи його Культурно-мистецького фонду «Перспектива», а й навів приклади кількох міських проектів, серед яких: фестиваль «Об'єднаймо дітей мистецтвом», «Свято спортивних розваг», проекти інсталяція «Umbrella Sky», «Поезія стін», «Локація mix-відпочинку – якісне дозвілля для суспільства», інсталяція «Політ крізь століття», «3D-малюнок Фортеця Святої Єлизавети», соціальний проект для пенсіонерів «Мистецтво поруч» тощо. Ще одним дослідженням сучасного виховного простору поділився президент Міжнародної наукової громадської організації «Народна Академія Українського козацтва» В’ячеслав Іванюк, який розповів про педагогіку побратимства.

DSC 7482

Наприкінці пленарної частини виступив настоятель храму Благовіщення Пресвятої Богородиці Євгеній Назаренко, який привітав усіх присутніх зі святом святого Андрія Первозваного, одного з 12 найближчих апостолів Христових та розповів про Божественну літургію як складову частину християнської культури на прикладі митців Єлисаветграда.

В рамках конференції 13 грудня було проведено 2 майстер-класи: «Особливості роботи зі студентом з особливими потребами в класі сольного співу») – Раїсою Валькевич, народною артисткою України, професором кафедри вокально-хорових дисциплін та методики музичного виховання ЦДПУ імені В. Винниченка зі студенткою 21 гр. Наталією Єпіфановою та «Методика викладання народно-сценічного танцю» – Анатолієм Коротковим, народним артистом України, професором, завідувачем кафедри хореографічних дисциплін ЦДПУ імені В. Винниченка.

DSC 7483

Секційні засідання, які відбулися 14 грудня, були не менш цікавими. Зокрема, особливо запам’яталися доповіді Юлії Якуби, викладача кафедри музичного мистецтва і хореографії Державного закладу «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського» – «Особливості розвитку професійної діяльності у хореографічному мистецтві»; Анжеліки Бондаренко, кандидата педагогічних наук, старшого викладача кафедри методики музичного виховання, співу та хорового диригування Державного вищого навчального закладу «Криворізький державний педагогічний університет» – «Вокально-хоровий розвиток майбутніх учителів музики арт-терапевтичними методами»; Любові Гусєвої, викладача кафедри образотворчого мистецтва та дизайну ЦДПУ імені Володимира Винниченка – «Вираження духовних проявів людини засобами образотворчого мистецтва» та Марії Клепар, кандидата педагогічних наук, доцента кафедри педагогіки початкового навчання Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника – «Місце культурно-мистецької складової у підготовці фахівців міжнародних відносин».

DSC 7485

Учасники конференції наголосили на неприпустимості трансформації сучасного культурного простору вищої освіти на користь її коммодифікації, а також втрати ідентичності вищої освіти як такої, що у всі часи була джерелом культурних традицій і центром становлення духовності народу. Провідні українські та зарубіжні науковці у своїх виступах констатували особливу актуальність реконструкції мистецького освітнього простору для стійкого розвитку нової духовно-світоглядної парадигми освіти, наголошували на необхідності активного і широкого обговорення та вирішення проблем якісного оновлення й активно-творчого розвитку мистецької освіти на засадах використання інноваційного ресурсу у підготовці майбутніх фахівців мистецького спрямування. Зокрема, наголошували на доцільності впровадження цифрових технологій у зміст професійної підготовки майбутніх фахівців мистецького спрямування, удосконалення наукової та творчої складових науково-дослідної практики магістрів, уведення у мистецький освітньо-виховний простір принципів педагогіки свободи та педагогіки побратимства та опанування духовно-культурного досвіду видатних реформаторів мистецької освіти та виховання з метою залучення їхнього досвіду у сучасну професійну мистецьку освіту.

DSC 7487

Організатори конференції безмежно вдячні ректорату університету та меценатам – власнику та голові правління НВП «Радій» Бахмачу Євгенію Степановичу, голові правління Культурно-мистецького фонду «Перспектива» Стрижакову Артему Олеговичу, власнику приватної галереї «Єлисаветград», почесному члену Національної спілки художників України Цуканову Миколі Миколайовичу, голові об’єднання поляків Кіровоградщини «Полонія» ім. Кароля Шимановського Полячку Олександру Івановичу, президенту Міжнародної наукової громадської організації «Народна Академія Українського козацтва» Іванюку В’ячеславу Володимировичу та директору Підприємства об’єднання громадян «Навчально-виробничий комплекс АШКГТ» Теребило Лілії Георгіївні за підтримку та сприяння проведенню заходу на належному рівні.

Інформацію надано мистецьким факультетом