UNIVERSITY NEWS

Студенти спеціальності Професійна освіта (Цифрові технології) презентували проєкти з робототехніки

Студенти спеціальності Професійна освіта (Цифрові технології) презентували проєкти з робототехніки

В епоху технологічного прогресу у сфері цифрових технологій студенти спеціальності «Професійна освіта (Цифрові технології)» груп ЦТ20Б, ЦТ21Б та ЦТ22БС стають архітекторами майбутнього. Вони застосовують теоретичні знання на практиці – розробляють робоігри й беруть участь у робозмаганнях.
Знання та креативність студентів утілилися в унікальних проєктах, які вони презентували в межах предмету «Робототехніка на базі Arduino» (викладачі: Д.В.Соменко, М.І.Садовий, О.М.Трифонова).
Розгляньмо детально захопливі розробки, які є свідченням потенціалу й таланту студентів.

Михайло Бокатенко, студент групи ЦТ21Б, продемонстрував свій проєкт робозмагань під назвою «Arachnochallenge: Robot-Spider Competition in Maneuverability».
Основою гри є робопавук та вміння ним керувати.
Для того, щоб перемогти треба дістатися фінішу першим. На шляху є перешкоди: різноманітні звуження траси, відгалуження з «секретом», «штрафні секунди» за збиті фішки тощо.
Прийти до фінішу буде недостатньо – потрібно вдало поставити робопавука на посадковий майданчик, щоб не отримати «штрафні секунди».
Переможець той, у кого кінцевий результат таймеру буде найменшим.

Студент групи ЦТ22Б-С Роман Кушка презентував проєкт «Ківш» та «Гольф».

У грі «Ківш» два гравці змагаються за фігурки та бали. Гравці мають ретельно вибирати фігурки та формувати комбінації для набору максимальної кількості балів протягом трьох хвилин.
На початку гри гравці стають на свої початкові позиції, обладнані ковшами, і чекають на сигнал старту.
На платформу будуть рандомно випадати фігурки 4-х типів:
1. Тетраедр, 2 бали – 8 шт.
2. Куб, 3 бали – 6 шт.
3. Додекаедр, 5 балів – 4 шт.
4. Ікосаедр, 10 балів – 1 шт.
Гравці можуть отримати бонусні бали, формуючи певні комбінації (порядок занесення фігури в зону є важливим):
1. Комбінація № 1: х2 сумарної кількості цих фігур.
2. Комбінація № 2: х3 сумарної кількості цих фігур.
3. Комбінація № 3: х2 сумарної кількості цих фігур.
Після завершення гри гравці підраховують бали за зібрані фігурки та за отримані бонусні комбінації.

У грі «Гольф» є тільки один гравець. Його завдання – керувати пультом, нахиляючи платформу під певним кутом так, щоб м'ячик закотився в лунку. Гравець керує робоплатформою й намагається загнати кульку до лунки. Переможець той, хто здатний це зробити за 1 хвилину і 30 секунд.
На полі є різні типи перешкод:
1. Каміння.
2. Дерева.
3. Арка.
4. Нерівний рельєф.
Гравець має враховувати перешкоди та розробляти стратегію для успішного прокочування м'ячика в лунку.

Студент групи ЦТ20Б Роман Островський представив проєкти «Роборука» та «Архітектор».
«Роборука» є розробкою, яку легко використовувати. Її конструкція нагадує маніпулятор з можливістю керування за допомогою джойстика.
Основна мета першого завдання – довести роборуку над склянкою, використовуючи контролери джойстику. Завдання завершується тим, щоб опустити кубик цукру точно у склянку. Керування роборукою здійснюється за допомогою Arduino-плат за принципами руху маніпулятора.

«Архітектор» – ще один проєкт Романа. Основна мета роборуки архітектора полягає в побудові схеми квадратів, зазначеної на папері та мобільному пристрої. Важливо не лише побудувати схему, але й правильно виконати завдання. Після завершення конструкції проводиться перевірка її правильності. Більше правильних схем дозволяє отримати більше балів. Керування роборукою архітектора також здійснюється за допомогою Arduino-плат, що підкреслює технологічність та високий рівень автоматизації.

Студент групи ЦТ20Б Іван Рябець продемонстрував створені проєкти «Митець» та «Вантажник».

«Митець» − це проста в реалізації й цікава розробка для малювання абстрактних квітів. Конструкція складається з машини та пульту керування (програми для телефону).
Завдяки діям користувача робот створює абстрактні малюнки квітів, яких немає в реальному світі. Завдання завершується, коли квітка намальована. Керування «Митцем» здійснюється за допомогою контролера, що використовує принципи руху простого ігрового маніпулятора.

Мета «Вантажника» − перенесення вантажу. Потрібно обережно перенести вантаж із точки А в точку Б, адже рівновага Вантажника потребує вміння керувати великогабаритним транспортом. Керування здійснюється пультом на спині робота, що робить процес доставлення вантажу складнішим. Завдання зараховується, коли вантаж досяг фінальної точки, а «Вантажник» повністю в рівноважений.

Марина Рябоконь, студентка групи ЦТ21Б, продемонструвала проєкт «Робогонки».
Перегони роботів – це не просто змагання на швидкість. На кожному етапі траси випробовується не лише спроможність подолати відстань найшвидше, але й уміння робототехніки виявити винахідливість і майстерність на кожному повороті. Перемагає той, хто витончено маневрує на трасі. У цих змаганнях рівновага між швидкістю та маневреністю визначає переможця, де кожен поворот – це виклик для роботів.

Олександр Урсу, студент групи ЦТ21Б, представив «Hard Road» – проєкт перегонів для роботизованих болідів. Мета перегонів – подолання перешкодів з використанням ультразвукових датчиків та системи точного контролю руху. Ідея в тому, щоб випробувати маневреність і технічну досконалість роботів на трасі, піднявши планку для майбутніх перегонів робототехніки.
18 1

Радислав Соломонов, студент групи ЦТ20Б, продемонстрував свій проєкт «‎Робофутбол: Гра майбутнього»‎.
Робофутбол – захоплива гра, яка поєднує футбол і робототехніку. Команди роботів змагаються на футбольному полі, демонструючи свої навички та вміння.
Правила робофутболу схожі на традиційний футбол. Гра проходить на поділеному на дві половини полі. Кожна команда має забити максимум голів у ворота суперника. Перемагає команда з більшою кількістю голів. Роботи можуть рухатися полем, передавати м'яча й використовувати різні стратегії. Тож гра в робофутбол є не тільки випробуванням для роботів, але й для їхніх творців.
Робофутбол розвиває навички командної роботи, інтелектуальні здібності. Гра сприяє розвитку технологій та змагального духу. Багато закладів освіти та науково-дослідних центрів у всьому світі проводять власні змагання з робофутболу для вдосконалення робототехніки.

Цікаві проєкти запропонували студенти групи ЦТ21Б Кирило Іванов, Микола Стець, Олександр Урсу.

Студент групи ЦТ20Б та ідейний натхненник проведення навесні змагань роботів Денис Павлюк продемонстрував створені ним проєкти «Лазерна сигналізація» і «Лабіринт». Студент детально пояснив загальні умови конкурсу, окреслив специфіку своїх проєктів і оголосив збір коштів на проведення змагань. Найактивніші спонсори отримають заохочувальні подарунки – годинники.

Усі розробки студентів спеціальності «Професійна освіта (Цифрові технології)» груп ЦТ20Б, ЦТ21Б та ЦТ22БС свідчать про їхні ґрунтовні знання у галузі цифрових технологій і здатність застосувати їх творчо.
Завдяки своїм інноваційним рішенням студенти груп ЦТ20Б, ЦТ21Б та ЦТ22БС задали новий стандарт у розробці робоігор і робозмагань на спеціальності й факультеті.
Запрошуємо всіх охочих готуватися до змагань роботів, які відбудуться навесні!

Інформацію підготували к.пед.н. Д.В.Соменко, д.пед.н. М.І.Садовий, д.пед.н. О.М.Трифонова
та студенти груп ЦТ20Б, ЦТ21Б, ЦТ22БС