Побачила світ двомовна монографія, приурочена до 100-річчя університету
Вийшла друком двомовна монографія “Педагогіка свободи в парадигмальному просторі сучасної освіти і виховання” / “Pedagogy of freedom in the paradigmal space of modern education and upbringing” авторок Растригіної Алли Миколаївни, доктора педагогічних наук, професора кафедри музичного мистецтва і методики музичного виховання та Іваненко Надії Вікторівни, кандидата філологічних наук, доцента кафедри англійської мови та методики її викладання.
Реформування вітчизняної системи освіти актуалізують питання вдосконалення теорії і практики виховання молоді й зумовлюють пошук нових підходів, які б дійсно сприяли реалізації новітньої парадигми ХХI століття з урахуванням сучасного соціокультурного розвитку України, де свобода і вільний розвиток особистості стають найважливішими ціннісними імперативами.
У монографії представлено авторську концепцію педагогіки свободи як сучасну освітньо-виховну модель, що розглядає теоретичні та практичні засади розвитку внутрішньої свободи особистості, її суб’єктності, самосвідомості, здатності до свідомого й відповідального самовизначення, самостійного вибору та реалізації власного життєвого шляху.
Ознайомлення з концептуальними основами педагогіки свободи зумовлює розвиток сучасного педагогічного мислення, ґрунтованого на засадах новітніх уявлень про освіту і виховання та становлення особистісної свободи вихованців у відповідності до потреб сьогодення. Опанування матеріалу щодо становлення і розвитку ідей педагогіки свободи, ролі свободи особистості у відтворенні її духовного потенціалу, усвідомлення розвитку свободи особистості як процесу самовизначення й самовираження, який відшліфовується свідомістю й поведінкою людини на тлі вільного вибору й набуває сьогодні статусу необхідності, забезпечує розуміння можливостей використання принципів педагогіки свободи у власному особистісному й професійному становленні та їхнього творчого застосування у розв’язанні актуальних завдань сучасної вітчизняної освіти і виховання.
Монографія є надзвичайно своєчасним науковим виданням, адже її українсько-англійський формат змісту дозволяє ознайомити світову наукову спільноту з надбаннями української педагогіки та наближає до свободи виходу за межі вітчизняного у широкий світовий читацький і освітній простір.