Accessibility Tools

UNIVERSITY NEWS

Всеукраїнська науково-практична конференція

27-28 березня 2014 року в університеті відбулась друга Всеукраїнська науково-практична конференція «Розвиток продуктивних ідей педагога-новатора І.Г. Ткаченка в сучасному освітньому просторі», присвячена 95-й річниці від дня народження вченого-педагога.

Учасників конференції привітали директор департаменту освіти і науки обласної державної адміністрації Е.В. Лещенко та ректор університету, доктор філологічних наук, професор О.А. Семенюк.

З ґрунтовною доповіддю «До ювілею І.Г. Ткаченка» виступила доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України, академік-секретар Відділення загальної педагогіки та філософії освіти НАПН України О.В. Сухомлинська.

Про педагогічне новаторство І.Г. Ткаченка в Богданівській школі доповіла кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту О.В. Філоненко.

З цікавими повідомленнями виступили доктори педагогічних наук, професори Н.А. Калініченко, М.І. Садовий, С.Г. Мельничук, кандидати педагогічних наук А.Б. Іванко, І.А. Шевченко, директор видавництва «Імекс-ЛТД» Т.С. Саміляк,  голова Кіровоградської обласної організації профспілки працівників освіти і науки України С.Л. Скалько та інші.

На конференції прийняті РЕКОМЕНДАЦІЇ Всеукраїнської науково-практичної конференції «Розвиток продуктивних ідей педагога-новатора І.Г. Ткаченка в сучасному освітньому просторі», присвяченої 95-й річниці від дня народження вченого.

Учасники конференції відзначають, що творча спадщинаІвана Гуровича Ткаченка  продуктивна,багатоаспектна, значима теоретично іпрактично, має прогностичний характер, тому необхідно продовжувати її вивчення і творче використання в освітньому просторі України.

Василь Олександрович Сухомлинський та його друг і соратник Іван Гурович Ткаченко стали фундаторами школи нового типу на засадах педагогіки співробітництва, поцінування людини, дитини, розбудови моделей шкіл на принципах демократизму, відкритості, прогностичності.

Їхній внесок у теорію навчання, виховання, моделювання навчального закладу як школи успішності, творчості, розвитку, соціалізації, школи громадянського становлення, усвідомленого вибору підростаючим поколінням власної життєвої траєкторії, сповідування духовних цінностей реалізувався в успішній педагогічній практиці, яка стала національним здобутком.

Новаторська педагогіка І.Г. Ткаченка стала сплавом педагогічної практики та психолого-педагогічної науки, інтеграції педагогічної науки у практику педагогічної діяльності. В новаторській педагогіці І.Г Ткаченко відстоював ідею співробітництва педагогів і учнів. Розвиток моделі трудового виховання у Богданівській середній школі залишається актуальним і в умовах розбудови національної системи освіти України.

Праці Івана Гуровича Ткаченка, його яскраве подвижницьке життя присвячене розбудові авторської школи, формуванню шкільної культури, комфортного гуманного середовища, розкриттю ефективних шляхів і засобів збагачення творчого потенціалу вихованців і вихователів.

У педагогічній системі І.Г. Ткаченка тісно переплітаються традиційне й інноваційне, гармонійність інтелектуального, трудового, морального й естетичного виховання школярів.

Ми переконані, що напрацюванняпедагога мають більш активно й системно  використовуватись в шкільній практиці.

Зважаючи на це, учасники конференції рекомендують:

  • звернутися до Міністерства освіти і науки України, НАПН Україниз пропозицією підготувати і видати збірник вибраних педагогічних праць І.Г. Ткаченкадо 100- річного ювілею педагога.
  • з метою удосконалення підготовки майбутніх учителівдля всіх типів навчальних закладів ученим-педагогам:
    • залучитись до розроблення і впровадження у вищих педагогічних навчальних закладах лекцій, де розкривати провідні педагогічні ідеї І.Г. Ткаченка про моделювання ефективного навчального закладу;
    • проводити конкурси робітмолодих учителів, присвячених вивченню педагогічної спадщини вченого;
  • Всеукраїнській асоціації Василя Сухомлинського:розкривати ґенезу плідної співпраці соратників, сучасників і вірних друзів В.О. Сухомлинського та І.Г. Ткаченка.

Обласним інститутам післядипломної педагогічної освітиу процесі підвищення кваліфікації педагогічних працівників сприяти осмисленню інноваційного досвіду роботи Богданівської середньої школи та пропагувати досвід навчальних закладів, які мають здобутки у трудовому вихованні учнівської молоді.

Звернутись до Державного комітету телебачення і радіомовлення України щодо популяризації ідей педагогів-новаторів України  у засобах масової інформації.

Кіровоградській ОДА рекомендувати створити на базі Богданівської загальноосвітньої школи №1 І-ІІІ ступенів імені І.Г. Ткаченка Знам’янського району науково-методичний комплекс з реалізації та поширення інновацій ідей І.Г. Ткаченка з відповідним матеріальним, навчально-технологічним і кадровим забезпеченням.

Учасники конференції висловили подяку її організаторам, усім, хто долучився до створення умов для творчого обміну думками продуктивних зустрічей, які сприятимуть збереженню, пошануванню, поширенню і розвитку новаторських ідей  І.Г. Ткаченка.