Участь в освітньому проекті «Зміни педагогічних факультетів та університетів у ХХІ столітті»
Наш виш приєднався до освітнього проекту «Зміни педагогічних факультетів та університетів у ХХІ столітті», який реалізовує Університет імені Т. Ґ. Масарика (м. Брно) за підтримки Чеської агенції розвитку. Цей проект спрямований на розвиток та удосконалення кваліфікації менеджерів та викладачів українських університетів, які готують майбутніх педагогів. Участь у ньому беруть два десятки українських університетів та інститутів післядипломної освіти. Передбачається, що за два роки відбудеться п’ять освітніх зустрічей у місті Брно та два круглих столи в Україні.
До першої освітньої поїздки на тему «Підготовка вчителя ХХІ-го століття» були запрошені представники менеджменту освітніх установ. Від Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка участь у першому заході проекту брав ректор – Олег Семенюк. Із 18 по 22 листопада кожен день був наповнений навчанням, знайомством із особливостями організації освіти та освітнього процесу в Чеській республіці, дискусіями та обміном думок. Серед тем, які обговорювалися, можна назвати: «Актуальні теми в університетському середовищі у контексті індикаторів якості освіти», «Інтернаціоналізація як найбільший виклик для університетів», «Зміни у школі у ХХІ столітті», «Мобільність студентів та проекти «Erasmus+», «Технології в освіті та педагогічній діяльності», «Стратегічне планування та головні виклики для педагогічних факультетів в Чехії. Як навчати вчителя?», «Педагогічно-психологічний модуль у навчанні вчителя та нетрадиційна практика студентів», «Проектна діяльність як частина навчання педагогів» і т.ін. Українські науковці взяли участь і в цілоденній конференції «Енвайронментальні виміри педагогічних професій», основними дійовими особами якої були студенти університету Масарика.
У цілому перша поїздка виявилася досить насиченою, дієвою і корисною, зокрема й для планування наступних етапів освітнього проекту. У підготовці вчителів у Чехії та Україні багато спільних проблем, які мають бути вирішені для того, щоб школа швидше реагувала на виклики сучасного глобалізованого суспільства.