Accessibility Tools

Інклюзивна освіта

Організація навчання, доступ до освітніх програм та визнання результатів навчання: нові вимоги акредитації

Організація навчання, доступ до освітніх програм та визнання результатів навчання: нові вимоги акредитації

7 листопада 2024 року відбувся семінар за участю фахівців відділу забезпечення якості та цифрового супроводу освіти університету та гарантів освітньо-професійних програм.

Завідувачка відділу забезпечення якості та цифрового супроводу освіти Наталія Подопригора та уповноважена особа з питань акредитації та ліцензування Оксана Панченко звернули увагу учасників на важливі питання доступу до освітньої програми й визнання результатів навчання. Вони детально розглянули практичні аспекти акредитації за критеріями 3 і 4.

Оксана Петрівна звернула увагу учасників на процедуру акредитації освітньої програми за критерієм 3 «Доступ до освітньої програми та визнання результатів навчання». Спікерка акцентувала увагу на підкритеріях, опис яких у звіті самооцінювання викликає підвищений інтерес у експертної групи, оскільки саме в цих аспектах можуть бути суттєві недоліки в роботі груп, що відповідають за забезпечення освітнього процесу в університеті. Гарантам освітніх програм, завідувачам кафедр варто звернути увагу на те, чи звертаються здобувачі освіти з проханнями до деканів про перезарахування результатів навчання отриманих у форма та/або інформальній освіті, а також сприяти реалізації академічної мобільності учасників освітнього процесу.

Наталія Володимирівна детально, з посиланням на нормативні документи, зупинилася на питанні навчання та викладання за освітньою програмою. Презентація  представлених матеріалів спікерки містила докладне роз’яснення щодо прикладів опису кожного підкритерію критерія 4 звіту самооцінювання та поради щодо уникнення суттєвих недоліків своєї роботи.

Наталія Подопригора наголосила на важливості застосування інструментів, підходів та технологій, що сприяють розвитку дослідницьких навичок у здобувачів освіти при викладанні окремих освітніх компонентів. Вона також підкреслила необхідність оновлення змісту навчальних дисциплін з урахуванням сучасних наукових досягнень і практик. Недотримання цих вимог може призвести до того, що здобувачі освіти не отримають актуальних знань та навичок, необхідних для успішної професійної діяльності у відповідній галузі.

Організатори семінару запропонували на розгляд присутніх декілька варіантів опису кожного з підкритеріїв, що розглядалися та сподіваються що їхні рекомендації будуть корисними під час підготовки кафедр до процедури акредитації.

Завідувачка відділу забезпечення якості та цифрового супроводу освіти Наталія Подопригора наголосила на тому, що підготовка та проходження процедури акредитації освітньої програми справа всієї кафедри, університету, а не лише гаранта.