Відкрите заняття на кафедрі ІЦТ
31 жовтня відкрите заняття з дисципліни «Інтелектуальний аналіз даних» для студентів групи КН23Б освітньо-професійної програми «Комп’ютерні науки» провела доцент кафедри інформаційних та цифрових технологійІрина Лупан. На занятті були присутні завідувачка кафедри інформаційних та цифрових технологій, професор Олена Трифонова, доцент кафедри Ольга Рєзіна та старший викладач Дмитро Соменко.
Практичне заняття на тему «Пошук асоціативних правил» відбувалося у дистанційному форматі. Асоціативним правилом є правило виду «якщо відбулася подія A, то з певною ймовірністю відбудеться подія B». Перший алгоритм пошуку асоціативних правил був розроблений у 1993 році і відтоді цей напрямок став одним із базових в інтелектуальному аналізі. Поштовхом для розвитку методів пошуку асоціативних правил стала задача «ринкового кошику», яка полягає у пошуку таких множин товарів, які з великою імовірністю будуть придбані в одній покупці. На лекції, що передувала практичному заняттю, студенти ознайомилися з призначенням методу асоціативних правил, сферами його застосування, основними алгоритмами та критеріями відбору корисних правил. На початку практичного заняття викладач коротко нагадала основні питання лекції. Далі вона продемонструвала приклад виконання пошуку частих наборів та асоціативних правил за допомогою пакета Orange DataMining.
Аналітична система Orange Data Mining – це програма з відкритим вихідним кодом для машинного навчання, інтелектуального аналізу та візуалізації даних з великим набором функцій, яка розробляється Лабораторією біоінформатики Люблянського університету. У програмному забезпеченні Orange Data Mining застосовується візуальне програмування, в рамках якого аналітичні процедури створюються шляхом зв’язування вбудованих або розроблених користувачем блоків (віджетів). З інтерфейсом пакета студенти знайомилися, виконуючи попередню практичну роботу.
По ходу демонстрації студенти задавали питання, уточнювали особливості підготовки даних та виконання аналізу для файлів різних форматів тощо.
Після цього студенти приступили до самостійного виконання завдання практичної роботи, а викладач відповідала на питання студентів стосовно оцінювання попередніх робіт та виконання окремих пунктів завдання. Деякі студенти демонстрували свої роботи, до виконання яких були питання у викладача.
Наприкінці заняття присутні викладачі поділилися своїми враженнями від відкритого заняття та побажали студентам успіхів у навчанні.
Підготувала доцент кафедри ІЦТ Ірина Лупан

