Accessibility Tools

fizmat_logo

Факультет інформаційних технологій, математики та природничих наук

Європейський досвід в освітній процес цифрових технологій кафедри інформаційних та цифрових технологій

Європейський досвід в освітній процес цифрових технологій кафедри інформаційних та цифрових технологій

В.о. завідувача кафедри інформаційних та цифрових технологій, доктор педагогічних наук, професор Олена Трифонова та доктор педагогічних наук, професор Микола Садовий у вересні 2025 року протягом кількох днів перебували в Сілезькій академії у Катовіце (Польща), де вивчали досвід організації освітнього процесу й наукової роботи.

Ґрунтовно ознайомилися із науково-методичними напрацюваннями викладачів із ряду навчальних дисциплін, зокрема мехатроніки, матеріалознавства, технології та стратегії сталого розвитку, САПР, інноваційних й STEM-технологій, робототехнічних систем, ОНД, прогнозування та наукового моделювання, організації науково-дослідної роботи зі студентами, форми і методи підготовки кваліфікаційних робіт випускників та ін. Була надана можливість попрацювати в лабораторіях і кабінетах Сілезької академії в Катовіце.

Наразі визначено конкретні завдання з запровадження вивченого досвіду в практику освітньої діяльності спеціальності Професійна освіта (Цифрові технології), Комп’ютерні науки, Інформаційні системи і технології, Середня освіта (Інформатика).

Обговорили актуальні проблеми освіти з ректором Сілезької академії професора Aleksander Ostenda, професоркою Сілезької академії Tetyana Nestorenko, деканом факультету архітектури, цивільного будівництва та прикладного мистецтва, доктором інженерних наук, архітектором Jakub Świerzawski та віце-деканом з наукової роботи, доктором Łukasz Walusiak

Відвідали лабораторії мехатроніки та будівництва та обговорили напрямки подальшої наукової та освітньої співпраці.

За результатами вивчення досвіду на засідання кафедри планується розглянути питання про зміни до робочих навчальних програм: з мехатроніки (додати управління інтелектуальними системами, освітня мехатроніка, монтаж і демонтаж обладнання мехатронних систем та роботизованих ліній); технології та стратегії сталого розвитку (розширити тематику практикоорієнтованих практичних робіт), САПР (внести елементи комп'ютерної графіки, 3D-анімація), інноваційних й STEM-технологій (додати матеріал щодо шляхів зменшення дефіциту навичок STEM завдяки гнучкішій співпраці з соціальними партнерами); робототехнічні системи (розширити способи та технології виготовлення деталей для робототехнічних систем, програмування у Robocode як вид покрокового освоєння коду, вивчення основ фізики та математики.), ОНД (методи проектування і комп'ютерні технології), прогнозування та наукового моделювання (управління інвестиціями, реконструкція й модернізація), організації науково-дослідної роботи зі студентами (запровадження індивідуальних графіків виконання робіт), форми і методи підготовки кваліфікаційних робіт випускників (запровадження захист кваліфікаційних робіт в місцях наближених до реальної діяльності).

Інформацію підготували
в.о. завідувача кафедри інформаційних та цифрових технологій
професор О. Трифонова та професор М. Садовий