Лабораторія цифрових технологій №308
Навчально-наукова лабораторія цифрових технологій кафедри математики та цифрових технологій має тривалу історію свого становлення. Спочатку це був освітній осередок – Лабораторія технічних засобів навчання, потім – Лабораторія робототехніки. Модернізація освітнього простору сприяла накопиченню технопарку, вдосконаленню та розширенню ресурсного забезпечення, що привело до появи нового осередку технологічного прогресу на факультеті математики, природничих наук та технологій – навчально-наукової лабораторії цифрових технологій кафедри математики та цифрових технологій.
Положення про лабораторію затверджене на вченій раді університету.
Завдання лабораторії цифрових технологій:
- розвиток сучасних цифрових та інформаційних технологій в галузі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти та надання цифрових послуг;
- дослідження та впровадження в освітній процес ефективних методів навчання цифрових технологій, мехатроніки та робототехніки тощо;
- систематичне оновлення та використання цифрових інформаційних засобів і технологій для створення обґрунтованих новітніх підходів у освітньому процесі кафедри;
- створення цифрового мультимедійного навчального контенту для розвитку цифрових компетентностей студентів, викладачів, вчителів, учнів, науковців;
- дослідження ефективності та продуктивності використання цифрових технологій у сфері розвитку цифрових компетентностей у гуртковій та дослідницькій роботі учнів і студентів, зокрема, за програмою в проєкті Upshift, який реалізують за підтримки дитячого фонду ЮНІСЕФ та громадської організації «СКЦ «Задзеркалля»; студентів університету в рамках виконання досліджень в ході написання курсових і кваліфікаційних робіт, підготовки науково-дослідних проєктів;
- розробка й апробація навчально-методичних матеріалів для організації ефективного очного, заочного, дистанційного навчання цифровим інформаційно-комунікаційним технологіям із наступним упровадженням в освітній процес;
- публікація та оприлюднення результатів наукових досліджень на міжнародних та всеукраїнських конференціях, семінарах, підготовка та друк статей у наукових фахових виданнях, а також виданнях, що входять до наукометричних баз, зокрема Scopus та Web of Science;
- вивчення й узагальнення досвіду та результатів роботи провідних вітчизняних і закордонних закладів вищої освіти, науково-дослідних установ та закладів освіти у сфері розробки та застосування цифрових технологій.
Постійне вдосконалення матеріально-технічної бази та впровадження новітніх цифрових рішень дозволили створити платформу, що відповідає сучасним вимогам до підготовки фахівців у сфері цифрових технологій.
Навчально-наукова лабораторія цифрових технологій має велике значення для формування професійних компетентностей студентів спеціальності «Професійна освіта (Цифрові технології)». Вона забезпечує доступ до сучасного обладнання, таких як 3D-принтери, мікроконтролери, дрони, тощо. Студенти мають змогу отримувати практичні навички у програмуванні, моделюванні, робототехніці та використовувати ці знання у міждисциплінарних проєктах. Викладачі також отримали інструменти для інноваційного підходу до навчання, що сприяє розвитку компетентностей, необхідних для успішної професійної реалізації студентів.
Лабораторія є не лише навчальним, а й науковим центром, де студенти та викладачі працюють над інноваційними дослідженнями, беруть участь у конкурсах, тренінгах і міжнародних проєктах. Вона сприяє інтеграції європейських стандартів у освітній процес, підтримує впровадження цифрових технологій у сферу освіти та науки. Завдяки новим можливостям, студенти стають конкурентоспроможними фахівцями, здатними відповідати на виклики цифрової трансформації у різних галузях.
Навчально-наукова лабораторія цифрових технологій – це ще один крок до забезпечення якісної освіти, яка поєднує теоретичні знання з практичними навичками, необхідними для сучасного ринку праці. Цей інноваційний простір стане потужним ресурсом для реалізації наукових і освітніх проєктів, сприятиме розвитку креативності та цифрової грамотності як студентів, так і викладачів.