Accessibility Tools

Професійні стандарти в дії: практико-орієнтовані заняття з фахівцем-практиком

Професійні стандарти в дії: практико-орієнтовані заняття з фахівцем-практиком

16 квітня 2025 року для студентів освітньої програми «Професійна освіта (Цифрові технології)» відбулася чергова серія практико-орієнтованих занять, які провів фахівець-практик, заступник директора з навчально-виробничої частини Кропивницького вищого професійного училища Терьохін Олексій Євгенійович. У межах дисципліни «Методика навчання інформатичних дисциплін» здобувачі вищої освіти опрацювали документацію та дидактичні матеріали, необхідні в роботі викладача професійно-теоретичної підготовки, ознайомилися з положеннями професійного стандарту «Педагог професійного навчання» та вивчили особливості складання комплексного опорного конспекту з використанням текстів, таблиць і схем.

Особлива увага під час занять приділялася питанню застосування цифрових технологій та цифрових засобів у професійній діяльності педагога, а також оцінюванню інформації.

Олексій Євгенійович презентував загально-методичні підходи до оформлення комплектів навчально-програмної документації та навчально-методичних матеріалів майстра виробничого навчання.

Практико-орієнтований формат занять показав свою ефективність для підготовки студентів ОП Професійна освіта (Цифрові технології). Адже ефективність практико-орієнтованих занять полягає в тому, що вони забезпечують безпосередній зв’язок між теоретичними знаннями та їх практичним застосуванням у реальному освітньому середовищі. Такий формат занять сприяє формуванню професійних компетентностей майбутніх педагогів, розвиває навички самостійного прийняття рішень, уміння працювати з навчальною документацією, використовувати цифрові технології у викладанні, а також критично оцінювати інформацію та обирати оптимальні дидактичні засоби.

Крім того, спілкування з фахівцем-практиком, який ділиться актуальним досвідом і практичними кейсами, дозволяє студентам краще зрозуміти специфіку професійної діяльності, адаптуватися до викликів сучасної освіти й підготуватися до власної викладацької практики. Практико-орієнтовані заняття також підвищують мотивацію до навчання, оскільки демонструють студентам значущість здобутих знань і вмінь у майбутній професійній діяльності.

Інформацію підготували д.пед.н., проф. О.М.Трифонова, д.пед.н., проф. М.І.Садовий