
Міжнародна науково-практична конференція «Цифрова трансформація в освіті: виклики та перспективи»
15 квітня 2025року д.пед.н., проф. М.І.Садовий та д.пед.н., проф. О.М.Трифонова взяли участь у Міжнародній науково-практичній конференції «Цифрова трансформація в освіті: виклики та перспективи». Конференція проходила на базі Українського державного університету імені Михайла Драгоманова.
Учасники конференції обговорили актуальні питання впровадження сучасних цифрових технологій в освіті та комунікаціях, розвиток цифрової та інформатичної освіти, а також поділилися досвідом у сфері STEAM освіти та освітньої робототехніки. Окрема увага була приділена темі застосування штучного інтелекту в освітньому процесі. Захід став важливою платформою для наукової дискусії, обміну інноваційними підходами та напрацюваннями у сфері цифрової трансформації освіти.
Пленарні доповіді презентували:
–Цифрова компетентність учителя в умовах цифровізації освіти – Ляшенко Олександр Іванович, академік-секретар відділення загальної середньої освіти і цифровізації освітніх систем НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, академік НАПН України;
–Підготовка сучасного вчителя до використання технологій штучного інтелекту – Головко Микола Васильович, заступник директора з наукової роботи Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник, професор, член-кореспондент НАПН України;
–Штучний інтелект як інструмент трансформації STEAM-освіти: можливості, виклики, перспективи – Морзе Наталія Вікторівна, професор кафедри комп`ютерних наук Факультету інформаційних технологій та математики Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, член-кореспондент НАПН України, доктор педагогічних наук, професор;
–Освіта без бар’єрів: чи зможе штучний інтелект стати мостом до рівних можливостей? – Бойко Марія Анатоліївна, доцент кафедри комп'ютерних наук і математики Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент;
–Використання цифрових технологій в роботі аспіранта та наукового керівника – Вакалюк Тетяна Анатоліївна, завідувач кафедри інженерії програмного забезпечення Державного університету «Житомирська політехніка», доктор педагогічних наук, професор;
–10 років STEM-освіти України: сталість в умовах кризи – Бутурліна Оксана Василівна, завідувач кафедри управління інформаційно-освітніми проектами Дніпровської академії неперервної освіти, кандидат філософських наук, доцент;
–Міжпредметні тематичні набори задач: математика з програмуванням – Зеленяк Олег Петрович, вчитель математики та інформатики Мультипрофільного ліцею Олександрійської міської ради, кандидат педагогічних наук;
–Етичні аспекти застосування штучного інтелекту в освіті – Умрик Марія Анатоліївна, доцент кафедри інформаційних технологій і програмування Факультету математики, інформатики та фізики УДУ імені Михайла Драгоманова, кандидат педагогічних наук, доцент;
–Розробка ігрових додатків засобами Godot Engine – Габрусєв Валерій Юрійович, доцент кафедри інорматики та методики її навчання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, кандидат педагогічних наук, доцент;
–Креативне використання штучного інтелекту в STEAM освіті: практичні кейси – Струтинська Оксана Віталіївна, професор кафедри інформаційних технологій і програмування Факультету математики, інформатики та фізики УДУ імені Михайла Драгоманова, доктор педагогічних наук, професор.
Викладачі кафедри математики та цифрових технологій Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка д.пед.н., проф. М.І.Садовий та д.пед.н., проф. О.М.Трифонова презентували свої дослідження:
1. Садовий М.І. – Створення цифрових освітніх середовищ для сталого розвитку;
2. Трифонова О.М. – Інноваційні методи навчання в умовах цифровізації.
Ця конференція дала можливість обговорити особливості підготовки фахівців спеціальності «Професійна освіта (Цифрові технології)» в контексті нових викликів цифровізації. Зокрема, йшлося про необхідність інтеграції цифрових компетентностей в освітні програми, вдосконалення змісту навчальних дисциплін відповідно до потреб сучасного інформаційного суспільства та забезпечення практико-орієнтованої підготовки студентів.
Участь у таких заходах сприяє формуванню професійної спільноти, яка здатна оперативно реагувати на зміни у сфері цифрової освіти, впроваджувати інноваційні технології в освітній процес, залучати студентів до проєктної та дослідницької діяльності, а також формувати у них навички використання цифрових інструментів у професійному середовищі.
Інформацію підготували д.пед.н., проф. М.І.Садовий та д.пед.н., проф. О.М.Трифонова