Accessibility Tools

Обмін практичним досвідом з авторських технік на V Всеукраїнській науково-практичній конференції з міжнародною участю «Професійна підготовка майбутніх фахівців закладів дошкільної освіти до педагогічної творчості в контексті тенденцій розвитку освіти»

Обмін практичним досвідом з авторських технік на V Всеукраїнській науково-практичній конференції з міжнародною участю «Професійна підготовка майбутніх фахівців закладів дошкільної освіти до педагогічної творчості в контексті тенденцій розвитку освіти»

У 16 квітня 2025 р. у межах V Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю «Професійна підготовка майбутніх фахівців закладів дошкільної освіти до педагогічної творчості в контексті тенденцій розвитку освіти» було презентовано авторську методику «Живі картини» доцентом кафедри дошкільної та початкової освіти ЦДУ ім. В. Винниченка Приборою Т. О., що передбачає креативне осмислення та інтерпретацію мистецьких творів у освітньому процесі.

У першу чергу ця техніка спрямована на підвищення мотивації студентів до вивчення дисциплін професійного циклу. Вона створює емоційно значущий контекст для засвоєння складного теоретичного матеріалу, що сприяє формуванню глибокого інтересу до обраної професії.

Методика також спрямована на розвиток здатності студентів цілісно сприймати твори мистецтва, стимулювати емоційний інтелект і креативне педагогічне мислення. Вона застосовується в різних формах освітньої взаємодії: на лекціях і семінарах, у процесі самостійної роботи, а також у позааудиторній діяльності гуртків педагогічного спрямування.

Особливістю методики є інтеграція таксономії Блума, яка забезпечує глибоке, поетапне опрацювання навчального матеріалу. Студенти вчаться не лише відтворювати інформацію, а й інтерпретувати мистецький зміст, застосовувати знання у нових педагогічних контекстах, аналізувати емоційно-ціннісний зміст творів, синтезувати власні ідеї та формулювати оцінні судження. Такий підхід сприяє розвитку складного професійного мислення, що відповідає викликам сучасної педагогіки.

«Живі картини» як техніка дають змогу майбутнім фахівцям глибше зрозуміти гуманістичні ідеї, закладені у візуальних образах, і водночас усвідомити їхній зв’язок із реаліями сучасного освітнього простору.

Інформацію підготувала кандидат педагогічних наук,
доцент Прибора Т.О.