
Підсумкова конференція з виробничої педагогічної практики студентів-істориків IV курсу
17 квітня в дистанційному форматі відбулася підсумкова конференція за результатами виробничої педагогічної практики студентів-істориків IV курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти факультету історії, бізнес-освіти та права, яка проходила в термін із 03 лютого до 14 березня 2025 року у загальноосвітніх закладах м. Кропивницького, Кіровоградської та Дніпропетровської областей згідно розподілу у 10 базових школах міста (22 особи) та за індивідуальним планом (13 осіб).
На конференції студенти поділилися своїми враженнями від виробничої практики. Було зазначено, що умови для проходження практики в школах були належними, студенти показали загалом ґрунтовні знання з історії, правознавства, педагогіки й психології та отримали навички використовувати їх на практиці, готуючись до уроків, позакласних заходів з історії та правознавства, виховних годин тощо.
Більшість студентів добросовісно поставилися до практики, відповідально готувалися до уроків, які проводили з використанням наочності, допоміжної літератури, документів тощо. Втішно, що майже всі студенти показали вміння планувати роботу на уроці, підтримувати дисципліну в класі, застосовувати інноваційні методи навчання, впроваджувати педагогічний досвід передових вчителів.
На думку студентів, педагогічна практика для них: «Закріпила впевненість у правильності вибору фаху; викликала прагнення вивчати спеціальні та психолого-педагогічні дисципліни в університеті, вдосконалювати власні педагогічні здібності, розширювати власну ерудицію, розвивати організаційні та комунікативні навички; виробила вміння проводити різні типи уроків, застосовувати різні методи й форми роботи, інноваційні методики та інтерактивні завдання; розвивати навички роботи з різними групами учнів залежно від вікових особливостей, показала функції класного керівника й дала змогу випробувати себе в них; дала можливість досвіду роботи школи в умовах війни; допомогла усвідомити значення педагогічної майстерності, терпіння та гнучкості у викладацькій діяльності».
На конференції студенти зазначали такі труднощі, з якими вони стикнулися під час проходження практики: не завжди учні сприймали їх як вчителів та складно було тримати дисципліну в класі; не завжди враховували психічний та фізичний стан дітей на уроці й намагалися утримувати увагу учнів зауваженнями; були труднощі з активізацією пасивних учнів, розв’язування конфліктних ситуацій; складним було планувати урок в обмежений час; інколи важко було встановлювати міжпредметні зв’язки, а також показувати перспективу практичного використання матеріалу.
Підсумкова конференція засвідчила, що загалом усі студенти поставилися добросовісно до проходження педагогічної практики, при виконанні завдань та підготовці звітної документації враховувалися вимоги та рекомендації, надані методистами. Більшість студентів показали належний рівень теоретико-практичної підготовки.
Інформацію подав керівник практики Олег Марченко