Accessibility Tools

Про результати роботи державної атестаційної комісії першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 053 Психологія освітньо-професійної програми: Психологія (Практична психологія)

Відповідно до Положення про організацію навчального процесу у вищих навчальних закладах (наказ Міністерства освіти України від 02.06.1993 р. № 161) до державної атестації у 2022 році за освітньо-кваліфікаційним рівнем «бакалавр» було допущено 24 студента денної і 11 студентів заочної форми навчання, що виконали всі вимоги навчального плану (наказ ректора про допуск до складання державної атестації студентів № 74-ст від 8 червня 2023 року).

ДАК працювала з 16 по 24 червня 2023 року. За  час роботи було проведено 6 засідань у складі доктора психологічних наук, професора Гейко Є.В., кандидата психологічних наук, доцента Горської Г.О., кандидата психологічних наук, доцента, старшого викладача Мамчур І.В., кандидата психологічних наук, доцента Радул І.Г., старшого викладача Калашникової Л.В.

16 і 17 червня студенти груп ПС 19 Б та ПС 19 БЗ захищали кваліфікаційні роботи з дисциплін професійної підготовки за такою тематикою:

  1. Формування готовності до професійної діяльності майбутніх психологів у процесі фахової підготовки.
  2. Формування психологічної готовності до управління керівників.
  3. Психологічні особливості формування самооцінки підлітків в умовах воєнного часу.
  4. Вплив сімейного виховання на формування агресивної поведінки в підлітковому віці.
  5. Особливості розв’язування конфліктів у підлітковому віці.
  6. Пам'ять молодших школярів, її діагностика та розвиток.
  7. Вплив музики на психо-емоційний стан людини.
  8. Психологічні особливості сприйняття власної зовнішності у підлітковому віці.
  9. Психологічні особливості прояву агресії у підлітковому віці.
  10. Передумови виникнення і специфіка прояву селфхарму та суїцидальних схильностей у підлітковому віці.
  11. Розвиток адекватної самооцінки в молодших школярів у закладі освіти.
  12. Травматичні події дитинства як фактор розвитку депресивних станів у підлітків.
  13. Особливості прояву темпераменту в молодшому шкільному віці.
  14. Психологічні особливості та корекція самооцінки підлітків.
  15. Агресивна поведінка як форма дезадаптації в шкільному віці.
  16. Психологічна готовність батьків до сексуальної просвіти.
  17. Вплив сучасних технологій на розвиток когнітивних процесів у підлітків.
  18. Особливості копінг-поведінки студентів в стресових ситуаціях навчальної діяльності.
  19. Вплив емпатії на міжособистісні стосунки в підлітків.
  20. Психологічна готовність до школи як фактор соціальної адаптації дітей молодшого шкільного віку.
  21. Особливості взаємозв’язку між токсичною маскулінністю та депресією в юнацькому віці.
  22. Особливості розвитку пам’яті в підлітковому віці.
  23. Бар’єри у професійному становленні сучасного фахівця-психолога та способи їх подолання.
  24. Перспективи самореалізації сучасних студентів-психологів у професійній діяльності.
  25. Дослідження впливу батьківських стилів виховання на соціальні навички дітей молодшого шкільного віку.
  26. Психологічні особливості мотиваційної готовності до навчання в школі дошкільників в умовах воєнного часу.
  27. Ставлення педагога до дитини як чинник особистісного розвитку дошкільника.
  28. Специфіка зв’язку прояву переживань у стані закоханості з гендерними характеристиками особистості в юнацькому віці.
  29. Психологічний супровід неповнолітніх з ознаками кримінальної поведінки.
  30. Психологічні особливості формування навчальної мотивації в учнів підліткового віку.
  31. Агресивна поведінка та її корекція в підлітковому віці.
  32. Психологічні аспекти адаптації військовослужбовця до умов ведення воєнних дій.
  33. Психологічні аспекти самооцінки у підлітковому віці.
  34. Роль уяви в навчальній діяльності молодших школярів.
  35. Психологічні чинники становлення комунікативної компетенції майбутніх психологів.

На державну  атестацію з захисту кваліфікаційних робіт були підготовлені наукові дослідження здобувачами, які дозволили виявити рівень володіння випускниками теоретико-методологічними та методичними основами організації психологічного дослідження, обґрунтування провідних концептуальних положень дослідження, умінь отримання та опрацювання емпіричних даних, здійснення психологічного аналізу одержаних результатів й підведення підсумків та надання психологічних рекомендацій учасникам психологічного експерименту.

В цілому студенти виявили досить високий рівень теоретичних знань та практичних умінь. Студентка Шароварова В.Д. представила наукове дослідження: «Передумови виникнення і специфіка прояву селфхарму та суїцидальних схильностей у підлітковому віці», науковий керівник доцент Галушко Л.Я., блискуче представила результати наукового дослідження, демонструючи сформовану наукову культуру, глибоке розуміння теоретичних основ, концептуальних положень, наукових підходів щодо поставленої проблеми, уміння якісно опрацьовувати емпіричні дані й об’єктивно їх інтерпретувати.

Студентка Коновалова С.С. представила наукове дослідження: «Бар’єри у професійному становленні сучасного фахівця-психолога та способи їх подолання», науковий керівник доцент Мамчур І. В. Вільне володіння теоретичним матеріалом, оперування математико-статистичними даними й уміння обстоювати власну наукову позиції, ґрунтовність висновків й висока наукова культура характеризують Софію Сергіївну.

Студентка Яковова З.Є. представила наукове дослідження: «Травматичні події дитинства як фактор розвитку депресивних станів у підлітків», науковий керівник доцент Мамчур І.В. Робота методично оформлена правильно, у вступі чітко сформульовано предмет, об’єкт, мета, завдання дослідження, що дозволило сформулювати принципи дослідження, розв'язати поставлені завдання й досягти мети. Актуальна тема дослідження, поетапність доведення гіпотези й послідовність висновків є сильними сторонами наукового дослідження й сформованого наукового мислення студентки.

Також глибокими й ґрунтовними були наукові дослідження Пушкаренко А.В «Вплив музики на психоемоційний стан людини», науковий керівник доцент Радул І.Г й Старцевої Т.М. «Психологічні особливості прояву агресії у підлітковому віці», науковий керівник професор Гейко Є.В.

З 22 по 24 червня 2023 року студенти груп ПС 19 Б і ПС 19 БЗ складали державний кваліфікаційний екзамен з практичної психології: психологічне консультування, діагностика, корекція.

Відповіді випускників засвідчили, що вони достатньо добре ознайомлені з основними теоретичними засадами психології, вільно володіють понятійним апаратом, вміють аргументувати, використовуючи наукові положення. Випускники усвідомлено підходять до вирішення практичних психологічних проблем, обґрунтовують добір діагностичного інструментарію, засобів корекції та розвитку психічних функцій.

Матеріал підготувала к. пс. н., старший викладач кафедри психології та соціальної роботи Мамчур І. В.