Accessibility Tools

Програма кандидата на посаду ректора

 Програма

претендента на посаду ректора

Центральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

доктора юридичних наук, професора

Заслуженого діяча науки і техніки України

СОБОЛЯ ЄВГЕНА ЮРІЙОВИЧА

Шановні колеги, студенти та всі працівники Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка (далі – Університет) !

Нещодавні вибори ректора у нашому Університеті показали, що значна частина колективу підтримують мою програму розвитку Університету. Також мені відомо, що більшість голосували за інших кандидатів бо не вірила в мою перемогу та бояться будь-яких конструктивних змін. На сьогодні я вірю, що в колективі з’явилась впевненість та надія на краще.

Розуміючи відповідальність, я прийняв рішення повторно подати документи на конкурс ректора нашого Університету. Вважаю свій досвід, цілеспрямованість, орієнтування на успіх, відповідальність за свої слова – саме ці особистісні риси є ключовими в розбудові Університету.

Переконаний, що наш заклад вищої освіти (далі – ЗВО) слід розвивати відповідно до трьох загальноприйнятих місій університету: освіта, наука і вплив на суспільство. Необхідно поступово переходити від Університету 1.0 до Університету 3.0. Спираючись на кращі традиції, встановлені та перевірені часом в Університеті використовувати нові технології.

Впевнений, що сказане можливо досягти за допомогою багатовекторності становлення нашого ЗВО. Саме з урахуванням потреб та вимог сучасності представлена мною програма вдосконалення нашого Університету побудована за відповідними векторами.

 

І. Стратегічний вектор розвитку Університету

Даний вектор передбачає впровадження Стратегії розвитку Університету на період 2021-2026 роки (далі – Стратегія). Після виборів мене ректором Проєкт Стратегії буде направлено до деканів, на кафедри, адміністративні підрозділи, в професійну спілку та студентський актив Університету для обговорення. Із врахуванням всіх пропозицій, Стратегія буде затверджена і прийнята до виконання.

У програмі викладені лише основні положення Стратегії щодо мого бачення розбудови нашого ЗВО. Стратегія включає Дорожню карту, яка чітко передбачає терміни виконання конкретного завдання та відповідального (або відповідальних) за вказаний напрямок.

  • Прописати в Статуті Університету, що найголовнішим елементом університетської структури є кафедри. Це мінімізує контроль кафедр зі сторони адміністративних підрозділів, які навпаки повинні допомагати завідувачам кафедр досягти загальних цілей Університету. Деканат сприяє роботі кафедр, спільно з іншими підрозділами організовує профорієнтаційну та виховну роботу. Завідувачі кафедр отримують додаткові повноваження. Самостійність кафедр та свобода науково-педагогічної та творчої діяльності повинна позитивно вплинути на загальний розвиток нашого Університету.

  • Створення Стратегічної ради Університету (далі – Рада), діяльність якої буде спрямована на реалізацію зазначеної Стратегії. Положення до Ради буде підготовлено додатково. Основні функції Ради – це контроль за виконанням, а також методична та інша допомога щодо вирішення завдань Стратегії.

  • У сучасних умовах необхідно співпрацювати з усіма навчальними закладами. Спочатку слід охопити Кіровоградську область, а потім поступово виходити на сусідні області. Це можливо досягти шляхом підписання Меморандуму всіх ЗВО Кіровоградської області, де прописати правила добросовісної конкуренції, загальні етичні правила університетської діяльності та інше.

  • Основна ціль Меморандуму – співпраця щодо покращення залучення більшої кількості абітурієнтів до Університетів; покращення комунікації студентського товариства усіх навчальних закладів нашого регіону та інше. Наш Університет може стати не тільки ініціатором підписання Меморандуму, але і розробити його з урахуванням всіх зацікавлених сторін.

  • Розширити співпрацю з усіма реальними і потенційними роботодавцями (стейкхолдерами) не тільки в нашому регіоні, а й виходити на інші області, де можуть бути затребувані наші випускники. Маю на увазі організації, установи, підприємства різних форм власності. Нам дійсно є що їм запропонувати.

  • Продовжувати розвиток міжрегіоналізації Університету всіх напрямів діяльності. Освітній процес, наукова робота, інформаційно-рекламна діяльність, фінансування, робота з абітурієнтами та студентами з різних регіонів України і близького зарубіжжя.

  • З урахуванням пропозицій завідувачів кафедр та деканів факультетів визначити престижні та затребувані спеціальності на ринку праці з метою їх відкриття і подальшого розвитку. Реально оцінюючи можливості факультетів, встановити, де в першу чергу необхідне розширення переліку спеціальностей щодо підготовки докторів філософії та докторів наук з подальшим відкриттям аспірантури.

  • У світі швидкими темпами набуває актуальність впровадження відкриття спеціальностей міжфакультетського спрямування, створення наукових шкіл між кафедрами різної наукової направленості.

  • Отримати ліцензію на провадження освітньої діяльності з підвищення кваліфікації. Із залученням найкращих науково-педагогічних працівників Університету, визначити відповідальних за організацію та створення курсів підвищення кваліфікації, затверджених МОН. Для викладачів нашого Університету добровільно та безкоштовно, для інших слухачів – ринкова ціна.

  • Відкриття військової кафедри на базі Університету.

  • Створення абсолютно нового підрозділу «Відкритий Університет», де викладачі та аспіранти Університету зможуть викладати свої власні розроблені курси для всіх охочих.

  • Відкриття при Університеті Коледжу з ліцензуванням престижних та споріднених спеціальностей з нашим навчальним закладом. Завідувачі кафедри, які бажають розвивати свої спеціальності, матимуть можливість впроваджувати відповідні робочі професії та спеціальності у Коледжі. Це створить нові аудиторні години, а значить надасть додаткові грошові кошти для Університету та працівників відповідної кафедри.

  • Кожний рік перед початком навчального року ректор публічно звітує перед колективом щодо діяльності Університету за попередній навчальний рік.

 

ІІ. Іміджевий вектор розвитку Університету

  • Впровадження осучасненої системної та якісно організованої іміджевої та профорієнтаційної кампанії з використанням наявних інформаційних технологій та сучасного маркетингу в освітній діяльності.

  • Створити ефективну систему профорієнтації, шляхом утворення профорієнтаційного відділу, який буде відповідальним за профорієнтаційну політику Університету. Основна функція – створення привабливого конкурентного середовища, спрямованого на залучення абітурієнтів та популяризацію навчання в Університеті.

  • Створення власних ЗМІ Університету (можливо, на базі кафедри журналістики), які можна буде використовувати не тільки для популяризації Університету, а й для реалізації найкращих студентських проєктів (в першу чергу, студентів журналістики). Із залученням студентів, розвивати сучасні засоби комунікації, такі, як YouTub, соціальні мережі тощо. Розробка та систематична трансляція популяризаційних роликів про Університет та спеціальності, з використання можливостей як власних ЗМІ, так і міста та області.

  • Систематично проводити заходи профорієнтаційної спрямованості для підвищення іміджу Університету (круглі столи, олімпіади, брейн-ринги, школи розвитку). Організовувати екскурсії, проводити тематичні зустрічі для учнів старших класів. Запровадити практику проведення «Дня кар’єри» в частині презентації спеціальностей та престижності працевлаштування по закінченню нашого Університету.

  • Розвинути на постійній основі інститут Асоціації випускників. На сайті Університету створити сторінку – «Успішні випускники Університету», де кожний випускник дає інтерв’ю, як навчання в Університеті допомогло досягнути успіху.

  • Становлення наукової бібліотеки Університету, не тільки як сучасного інформаційно-ресурсного центру, а й як багатофункціонального громадського простору, де можна не тільки читати, а й знімати в оренду приміщення, відвідувати виставки, проводити різні тренінги тощо. Наша бібліотека повинна стати місцем для эдьютейнмента.

  • Реставрація актового залу Університету відповідно до усталених традицій. Оновлення матеріально-технічної бази Університету, комп'ютерних класів + відкриття нових лабораторій та спеціалізованих класів.

  • Розробка та впровадження єдиного набору корпоративних складових бренду Університету. Забезпечення широкого переліку сувенірно-рекламної продукції.

 

ІІІ. Стимулюючий вектор розвитку Університету

  • Впровадження практики систематичного стимулювання науково-педагогічних працівників, студентів, навчально-допоміжного та обслуговуючого персоналу Університету у вигляді фінансової підтримки, корекції навчального навантаження, творчих відпусток тощо. Дані питання будуть прописані в додатку до трудового договору.

  • Подальший розвиток системи матеріального заохочення науково-педагогічних працівників, студентів, навчально-допоміжного та обслуговуючого персоналу шляхом вдосконалення внутрішнього рейтингу, диференціації заохочення за всіма напрямами діяльності Університету.

  • Посилити роботу наукового відділу щодо грантової підтримки та грантового супроводу викладачів і студентів.

  • Залучення спонсорської підтримки для запровадження іменних стипендій. Запуск Проєкта «Інтернет-школа» щодо проведення дистанційних підготовчих курсів для школярів із інших районів та областей.

  • Cтворення Наукового Фонду, який буде формуватися з частини коштів бюджету Університету для подальшого преміювання науково-педагогічних працівників виключно за наукову діяльність. Це буде додаткове заохочення науково-педагогічних працівників, аспірантів і магістрів за публікації своїх наукових праць в наукометричних базах даних Scopus, Web of Science та інші.

  • З виборними органами первинних організацій профспілок працівників Університету та студентів налагодити систему матеріального, соціального та медичного забезпечення, створити внутрішньо-університетські належні умови запобігання сучасним видам інфекції.

  • Кожна кафедра повинна мати і розвивати свою наукову школу, результати діяльності якої повинні бути відображені на власному сайті кафедри. Відповідна тематика може бути використана на конференціях, участі в Грантах, написанні кафедральних статей.

  • Підготувати кадровий резерв для заміщення управлінських посад з урахуванням ділових якостей, показників в науково-педагогічній діяльності, досвіду керівної роботи. Створити механізм постійного підвищення кваліфікації.

 

ІV. Людиноцентричний вектор розвитку Університету

  • Сучасний Університет – це люди. А в нашому Університеті – це, в першу чергу, студенти та викладачі. Тому необхідно підвищити ефективність комунікації та зворотний зв'язок в усіх підрозділах та службах Університету – від ректора до студента. На «День студента», крім святкових заходів, проводити зустріч всіх студентів з ректором. Де кожний студент зможе особисто задати питання ректору.

  • Посилення значущості педагогічного партнерства викладача та студента, їхньої співпраці під час реалізації цільової індивідуальної підготовки. Впровадження практики працевлаштування студентів, функціонування Центру розвитку кар’єри, дуальної освіти, створення онлайн-курсів, орієнтованих на запити студентів.

  • Залучення студентського самоврядування до грантової діяльності, запровадження Проєктних конкурсів, створення студентських клубів за напрямами діяльності. Заохочувати студентство до розвитку громадянського суспільства, волонтерської діяльності. Підвищувати правову та фінансову культуру.

  • Знайти додаткові засоби для ефективності функціонування студентського самоврядування у напрямі реалізації наукових, культурних, спортивних та інших заходів. Заохочувати інноваційні студентські проєкти (стартапи).

  • Матеріально-технічне й аудиторне забезпечення функціонування студентського самоврядування, налагодження комунікації та взаємозв’язку адміністрації зі студентським самоврядуванням, впровадження практики студентських ректоратів.

  • Застосовувати нові форми роботи з молоддю, спрямовані на виховання і розвиток у студентів загальнолюдських якостей та цінностей, активної громадської позиції, соціальної відповідальності, високої культури, патріотизму, толерантності, духовної та фізичної досконалості, вміння відстоювати власні інтереси тощо.

  • Сучасне облаштування студентських гуртожитків, створення в них територій дозвілля, облаштування зоною Wi-Fi. Вважаю, що за рік реально впровадити безкоштовний Wi-Fi на всій території Університету, включаючи студентські гуртожитки.

 

V. Економічний вектор розвитку Університету

  • Налагодити тісну співпрацю з головним розпорядником Університету.

  • Підвищення питомої ваги фінансових надходжень за результатами інноваційної діяльності. Активно залучати кошти інвесторів, меценатів, благодійних організацій для забезпечення матеріально-технічного розвитку Університету.

  • Із залученням представників кафедр та відповідних фахівців Університету розглянути питання щодо підготовки та створення якісного «Бізнес-плану», узгодженого зі Стратегією.

  • Розвити систему надання платних послуг у відповідних сферах: освітній, науковій та науково-технічній діяльності, міжнародного співробітництва, фізичної культури та спорту, охорони здоров’я, побутових та інших послуг.

  • На постійній основі займатися питанням залученням коштів для розвитку Університету шляхом пошуку альтернативних джерел фінансування, розвитку системи багатоканального фінансування, його збільшення, насамперед, за рахунок позабюджетних джерел, міжнародних грантів та проєктів.

  • Підвищити ефективність прикладних наукових досліджень, активізувати пошук госпрозрахункових замовлень на науково-дослідницькі розробки в Україні та за кордоном. Забезпечити участь науково-педагогічних працівників Університету в міських, обласних, регіональних та національних і міжнародних програмах.

  • Через розширення переліку освітніх та інших платних послуг, збільшити обсяг спеціального та основного фондів Університету. Створення Центру дистанційного навчання та його структурних підрозділів в інших містах. Запровадження дистанційних курсів з підготовки до ЗНО, вивчення іноземної мови та інші актуальні курси.

  • Продовжити переобладнання приміщень Університету для створення доступу до них студентів з особливими освітніми потребами. Розвивати інклюзивну освіту. Створити умови, що відповідають вимогам з охорони праці та техніки безпеки в Університеті.

 

VІ. Міжнародний вектор розвитку Університету

  • Створити Центр міжнародного співробітництва (реорганізувати міжнародний відділ), який би займався залученням коштів для розвитку Університету. Зокрема, через пошук альтернативних джерел фінансування, розвиток системи багатоканального фінансування, його збільшення. Залучення інвестицій, міжнародних грантів і проєктів. За рахунок діяльності створеного підрозділу посилити напрямок міжнародної діяльності. Залучати студентів та викладачів Університету для участі в міжнародних наукових та освітніх проєктах.

  • Збільшувати кількість міжнародних угод із зарубіжними освітніми установами з метою методичного, наукового співробітництва. Розширення мережі міжнародного співробітництва в частині отримання подвійних дипломів, науково-педагогічного стажування, проведення спільних заходів, грантової підтримки, публікації наукових праць.

  • Міжнародне співробітництво університету переорієнтувати в напрямку проведення конкретних заходів та отримання запланованих результатів. Це також допоможе активніше розвивати наукові школи, створення нових напрямків досліджень.

  • Відкриття наукових фахових видань за всіма спеціальностями, підвищення якості та розгляд питання про включення діючих наукових видань до міжнародних науково-метричних баз даних. Підвищення рівня оприлюднення результатів наукових досліджень з усіх галузей знань у наших, інших національних і міжнародних виданнях, які мають високі коефіцієнти впливу на рейтинг Університету та його фінансування.

  • З науковою та освітньою метою збільшити практику підвищення кваліфікації та стажування з відривом від освітнього процесу, у тому числі за рахунок Університету, у провідних наукових установах, ЗВО України та за кордоном.

  • Формування комплексу найбільш привабливих освітніх програм або їх компонентів для залучення іноземних студентів.

  • Організувати для всіх бажаючих працівників Університету та студентів третього покоління безкоштовні курси англійської мови. Нашим викладачам англійської за цю роботу будуть виділені додаткові оплачувані години. Викладачам, які ведуть лекції англійською мовою передбачити додаткові грошові премії, надбавки.

 

Головна мета ефективного менеджменту ректора Університету – домогтися того, щоб кожен керівник при вирішенні службового завдання був у змозі самостійно визначити мету, форми та способи його реалізації, тобто нам потрібно уже сьогодні мати ефективних ректорів-топ-менеджерів-професіоналів.

 

Шановні колеги, студенти та всі працівники Університету !

Завдання Програми – зберегти наш Університет та забезпечити його поступальний розвиток. Випускники пишатимуться своєю alma mater та будуть конкурентоспроможні не тільки в Україні, а й у світі.

Успіхів нам всім на цьому шляху!

З повагою, Євген Соболь.

 


SobolСоболь Євген Юрійович

Народився 3 червня 1981 р. в с.м.т. Ківшарівка, Куп’янського району, Харківської області. Після закінчення Куп’янської загальноосвітньої школи I-III ступенів № 12 Куп’янської міської ради Харківської області в 1996-му році вступив до Куп’янського медичного коледжу на факультет лікувальної справи.

2000-2002 рр. – служба в армії. По закінченню служби вступив до Харківського національного університету внутрішніх справ (далі – ХНУВС) на слідчо-криміналістичний факультет (2004-2006 рр.). Отримав диплом спеціаліста з відзнакою.

2006-2011 рр. – працював на посадах викладача, старшого викладача, доцента, завідувача кафедри у Кіровоградському юридичному інституті ХНУВС. У 2010-му році в Класичному приватному університеті (далі – КПУ) публічно захистив дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата юридичних наук.

2012-2013 рр. – перебував на посаді декана довузівської підготовки, менеджменту та права Відкритого міжнародного університету розвитку людини «Україна» Кіровоградського інституту розвитку людини. У 2013-му році – присвоєно вчене звання «доцента».

2013-2015 рр. – працював на посадах доцента, професора, завідувача кафедри у Центральноукраїнському державному педагогічному університеті імені Володимира Винниченка (далі – ЦДПУ ім. В. Винниченка). У 2015-му році на підставі прилюдного захисту дисертації у КПУ присуджено науковий ступінь доктора юридичних наук.

2015 р. по теперішній час – завідувач кафедри державно-правових дисциплін та адміністративного права ЦДПУ ім. В. Винниченка. У 2017-му році – присвоєно вчене звання «професор».

Входить до складу спеціалізованих вчених радах із захисту дисертацій на здобуття наукового ступеня доктора (кандидата) юридичних наук у Тернопільському національному економічному університеті та у Науково-дослідному інституті публічного права. Під науковим керівництвом захищено п'ятнадцять дисертацій на здобуття наукового ступеня кандидата юридичних наук і одна – на здобуття наукового ступеня доктора юридичних наук.

Є автором та співавтором понад 200 наукових, науково-практичних і методичних праць з проблем адміністративного права, адміністративної діяльності, діяльності правоохоронних органів та суб’єктів запобігання корупції.

Має державні та відомчі нагороди: іменна стипендія Верховної Ради України для найталановитіших молодих учених (2017); Почесна грамота Міністерства освіти і науки (далі – МОН) України (2019); Заслужений діяч науки і техніки України (2021).