Accessibility Tools

ПСИХОЛОГІЧНІ ЧИННИКИ РОЗВИТКУ ПОЛІКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

БАКУМ Зінаїда Павлівна –

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри української мови

Криворізького державного педагогічного університету e-mail: [email protected]

ДИРДА Ірина Анатоліївна –

здобувач кафедри української мови, викладач кафедри англійської філології

Криворізького державного педагогічного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

   У статті проаналізовано погляди вітчизняних та зарубіжних науковців щодо виокремлення психологічних чинників у міжкультурній комунікації. Закцентовано на понятті «толерантність» та «стереотипізація». Розглянуто основні підходи до тлумачення означених понять. З’ясовано виокремлення країнознавчого інтересу, пізнавальних, професійних та соціальних мотивів як рушіїв під час міжкультурної комунікації. Окреслено особливості методики розвитку полікультурної компетентності іноземних студентів у навчанні української мови.

Ключові слова: полікультурна компетентність, психологічні чинники, толерантність, стереотип, мотиви, інтереси, українська мова як іноземна.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бакум З. П., Пальчикова О. О. Психологічні чинники формування крос-культурної компетентності студентів-іноземців у процесі навчання української мови / З. П. Бакум, О. О. Пальчикова // Філологічні студії: Науковий вісник Криворізького державного педагогічного університету: зб. наук. праць. – Вип. 9 / [заг. ред. Ж. В. Колоїз]. – Кривий Ріг: Видавничий дім, 2013. – С. 654–663.

2. Болгаріна В. Культура і полікультурна освіта / В. Болгаріна, І. Лощенова // Шлях освіти. – 2002. – № 1. – С. 2–6.

3. Зозуля І. Є. Полікультурне виховання іноземних студентів у вищих технічних навчальних закладах України / І. Є. Зозуля // Наук. вісн. Чернів. ун-ту: Зб. наук. пр. – (сер. «Педагогіка та психологія») / ред. кол.: І. С. Руснак (наук. ред.) та ін. – Чернівці, 2011. – Вип. 543. – С. 68–75.

4. Крысько В. Г. Этническая психология: учеб. пособ. / В. Г. Крысько. – М. : ИЦ «Академия», 2004. –320 с.

5. Садохін А. П. Введение в теорию межкультурной коммуникации / Садохин А. П. – М.: Высшая школа, 2005. – 310 с.

6. Тер-Минасова С. Г. Война и мир языков и культур / Тер-Минасова С. Г. – М.: Слово, 2008. – 334 с.

7. Kostiuk, S., Bakum, Z.. Psychological factors of intercultural competencies development of foreign students in the process of training the Ukrainian language. Association agreement : from partnership to cooperation (collective monograph), ed. M. Dey, O. Rudenko, Hamilton, Ontario, 2018, p. 232–236.