Accessibility Tools

Горська Олена Олександрівна

GorskaOOкандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри

Освіта:
Кіровоградський державний педагогічний інститут ім. О. С. Пушкіна, 1986 р. Спеціальність: Початкове навчання. Кваліфікація: вчитель початкових класів

Напрями наукової та професійної діяльності: мовленнєвий розвиток дошкільників та молодших школярів, упровадження інноваційних технологій навчання в процес підготовки майбутніх фахівців дошкільної та початкової освіти

Тема кандидатської дисертації: «Шляхи та засоби оволодіння майбутніми вчителями початкових класів педагогічною технікою» (1997 р.)

Транслітерація імені: OLENA HORSKA

ORCID ID:  0000-0002-5432-3986

Профілі: Google Scholar, Web of Science

Відзнаки: Почесна грамота Міністерства освіти і науки України (2004 р.); Нагрудний знак «Відмінник освіти України» (2009 р.); Грамота Верховної Ради України (2021 р.)

Дисципліни, які викладає: Дошкільна лінгводидактика, Технології лінгводидактичного та логіко-математичного розвитку дітей дошкільного віку, Наступність формування мовної компетентності дошкільників і молодших школярів, Методика навчання української мови (у т. ч. каліграфії) та літературного читання, Методика вивчення «Мовно-літературної освітньої галузі, Розвиток і корекція мовлення.

Основні публікації:

Монографії:

  1. Horska O. O. The ways of mastering graphic skills in primary school. Studyes of Education: Structure and Content /[resp.ed. A. I. Iliadi]. Kharkiv : Machulin, 2019. P. 126-135.

Посібники:

  1. Горська О. О., Жигора І. В. Методика навчання письма першокласників: Навчально-методичний посібник для студентів факультету педагогіки та психології денної та заочної форм навчання (напрями підготовки «Початкова освіта», «Дошкільна освіта»). Кропивницький, 2019. 110 с.
  2. Горська О. О., Кіндей Л. Г. Методика літературного читання: класне й позакласне. Навч-метод. посібн. Кропивницький, 2021. 104 с.
  3. Горська О. О., Кіндей Л. Г. Методика навчання грамоти: читання та письмо. Кропивницький : Авангард, 2019. 186 с.
  4. Дошкільна освіта. Наскрізна програма практик: навчальні матеріали, методичні рекомендації, схеми занять. Навчально-методичний посібник (для спеціальності 012 Дошкільна освіта) / Розробники: Котелянець Н. В., Горська О. О., Мартін А. М., Демченко Ю. М., Нікітіна О. О., Кіндей Л. Г., Жигора І. В., Вдовенко В. В., Радул О. С., Цуканова Н. М., Баранюк І. Г., Шарапова Т. А., Міненко О. О. / Упорядники: О. О. Нікітіна, О. О. Горська. ЦДПУ імені Володимира Винниченка. Дніпро : Середняк Т. К., 2021. 192 с.

Наукові публікації у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокрема Scopus або Web of Science Core Collection:

  1. NATALIIA VASYLYSHYNA, ANDRII VYSELKO, KATERYNA ZAVIZION, TRAINING OF UNIVERSITY UNDERGRADUATES IN UKRAINE WITHIN THE CONTEXT OF NEW EDUCATIONAL REALITIES. AD ALTA: JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH. SPECIAL ISSUE NO.: 13/01/XXXIV, 2023 (VOLUME 13, ISSUE 1, SPECIAL ISSUE XXXIV.) Р. 177–182. (Web of Science Core Collection)  http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/130134/papers/A_26.pdf

Статті в наукових фахових виданнях України:

  1. Горська О. О. Рідна мова як засіб формування патріотизму молодших школярів. Наукові записки. Вип. 172. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький : КОД, 2018. С. 249–254. https://www.cuspu.edu.ua/images/download-files/naukovi-zapysky/172/56.pdf
  2. Горська Г. О. Горська О. О. Розвиток творчого мовлення студентів під час професійної педагогічної підготовки. Рідна школа. 2019. № 2. С. 56–60.