Accessibility Tools

Мартін Аліна Миколаївна

Martinкандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри

Освіта:
Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 2003 р. Спеціальність: Педагогіка і методика середньої освіти. Географія. Кваліфікація: вчитель географії, біології та основ економіки основної і старшої школи, організатор краєзнавчо-туристичної роботи

Центральноукраїнський державний педагогічний університет ім. В. Винниченка, 2018 р. Спеціальність: Початкова освіта. Кваліфікація: магістр освіти. Вчитель початкової школи.

Напрями наукової та професійної діяльності: розвиток та формування змісту природничої освіти, особливості шкільної природничої освіти, розвиток природничої освіти у закладах дошкільної освіти.

Тема кандидатської дисертації: «Розвиток змісту природничої освіти у вітчизняній середній школі (друга половина XIX – початок XX сторіччя» (2009 р.)

Транслітерація імені: Martin Alina

ORCID iD: 0000-0001-8886-2585

Профілі: ScopusWeb of ScienceGoogle Scholar

Дисципліни, які викладає: Основи природознавства та екології, Методика ознайомлення дошкільників із довкіллям та основи екології, Методика навчання освітнього напряму «Дитина в природному довкіллі, Технології навчання дітей екологічного та оздоровчого циклу.

Основні публікації

Монографії:

1. Alina Martin. Natural science competence as a personal resource for maintaining health in conditions of social and natural extreme challenges. /  National Health as Determinant of Sustainable Development of Society. Editors: Nadiya DUBROVINA & Stanislav FILIP. Monograph. School of Economics and Management in Public Administration in Bratislava, 2021, Р. 283–292

2. Alina Martin. Sustainable development of society in the context of genesis indicators, directions of development of social processes and tendencies of establishment of the primary natural education as an indicator of changes in the system «man – nature». Monograph. ROLE OF SCIENCE AND EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT. Publishing House of University of Technology, Katowice, 2021, Р. 489–500.

3. Alina Martin. Formation and development of the information society in the context of significant educational processes and natural accents. SELECTED ASPECTS OF DIGITAL SOCIETY DEVELOPMENT. Series of monographs. Publishing. House of University of Technology, Katowice, 2021. Р.121–131.

4. Alina Martin KNOWLEDGE SOCIETY IN THE MANIFESTATIONS OF DYNAMISM AND SUSTAINABILITY, THE PARADIGMATIC DIMENSION OF THE SYSTEM «MAN – NATURE», THE GENESIS OF SUSTAINABLE DEVELOPMENT. SUSTAINABLE development in a modern knowledge society: collective monograph / [editorial board Darko Bele, Lidija Weis]. - Ljubljana: VŠPV, Visoka šola za poslovne vede = Ljubljana School of Business, 2021. Р.152–164

Посібники:

1. Мартін А. М. Педагогічні ідеї В. О. Сухомлинського в практиці сучасного закладу дошкільної освіти: (навчально-методичний посібник) / Н. В. Тарапака, А. М. Мартін. – Кропивницький : КОІППО ім. В. Сухомлинського, 2018. – 100 с.

2. Дошкільна освіта. Наскрізна програма практик: навчальні матеріали, методичні рекомендації, схеми занять. Навчально-методичний посібник (для

спеціальності 012 Дошкільна освіта) / Розробники: Котелянець Н. В., Горська О.О., Мартін А. М., Демченко Ю. М., Нікітіна О. О., Кіндей Л. Г., Жигора І. В., Вдовенко В. В., Радул О. С., Цуканова Н. М., Баранюк І. Г., Шарапова Т. А., Міненко О. О. / Упорядники: О. О. Нікітіна, О. О. Горська. ЦДПУ ім. В. Винниченка. Дніпро: Середняк Т. К., 2021. 192 с.

3. Наскрізна програма практики студентів: Навчальний посібник (для спеціальності Дошкільна освіта) / Розробники: професорсько-викладацький склад кафедр методик дошкільної та початкової освіти та педагогіки дошкільної та початкової освіти. Кропивницкий, 2020. 192 с.

4. Методичні рекомендації до написання магістерських робіт (для студентів магістратури спеціальностей 012 Дошкільна освіта та 013 Початкова освіта / Ю. М. Демченко, І. В. Жигора, Л. Г. Кіндей, А. М. Мартін, О. О. Нікітіна, С. О. Федотова. – Харків : Мачулін, 2021. – 70 с.

Наукові публікації у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокрема Scopus або Web of Science Core Collection:

1. Yuliia Serheevna Kotelianets, Lesia Grigorievna Kindei, Natalka Valerievna Kotelianets, Alina Nikolaevna Martin Formation of senior preschoolers’ creative skills through theatrical and speech activities Revista de Investigación Apuntes Universitarios. 2021. Vol. 11 No. 3. Р. 274–284 (Web of Science) DOI: https://doi.org/10.17162/au.v11i3.706

2. Martin A. M., Fedirko Z. V., Drobin A. A., Nebelenchuk I. O., Shkurenko O. V., Ratsul A. B., Kravtsova T. O. Fundamentals of anthropo-natural interaction in the context of the leading ideas of V. Vernadsky's theory of the noosphere and processes in education AD ALTA. Journal of Interdisciplinary Research. 2022. Vol. 12. Issue 1. Special XХV. P. 115–119.  ( Web of Science Core Collection)

3. Martin A. M., Voloshina O. S., Nebelenchuk I. O. , Fedirko Z. V., Tarapaka N. V., Kravtsova T. O., Fedоrova Y. V. Lifelong education as a factor in the formation and development of value attitudes to society and nature. AD ALTA. Journal of Interdisciplinary Research. 2022. Vol. 12. Issue 1. Special XХV. P. 120–126. (Web of Science Core Collection)

4. Martin Alina, Vyshnivska Nataliya, Shpitsa Roksolana, Sakaliuk Olena, Rudenko Nina, Romanenko Lyudmila, Romanenko Kateryna The phenomenon "Nature" in social and individual culture, in sociocultural reality and in socio-cultural experience of mankind and man AD ALTA Journal of Interdisciplinary Research 2022. (12(1)). P. 143147.  (Web of Science Core Collection)

5.Martin, A., Vyshnivska, N., Shkurenko, O., Sukhopara, I. ., Vashchenko, O., Romanenko, L. ., & Romanenko, K. (2022). The influence of natural objects on the beginning of children’s teaching at school. Pegem Journal of Education and Instruction, 12(3), Р. 12–19. https://doi.org/10.47750/pegegog.12.03.02 (Scopus)

Статті у наукових фахових виданнях України:

1. Мартін А.М. Організаційно-педагогічні умови діяльності вчителя у процесі реалізації змісту природничої освіти в закладах з інклюзивною формою навчання / Наукові записки Центральноукраїнського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім.В.Винниченка, 2019. Випуск 174. С. 145–149. https://www.cuspu.edu.ua/images/download-files/naukovi-zapysky/174/33.pdf

2. Мартін А.М. ПРОЄКТУВАННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ: ВІД ТРАДИЦІЙ ДО СУЧАСНИХ ТРАНСФОРМАЦІЙ Наукові  записки / Ред. кол.:  В.Ф.Черкасов,  В.В.Радул, Н.С.Савченко та ін. Випуск 194. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2021. С. 154–158. DOI:10.36550/2415-7988-2021-1-194-154-158

3. Мартін А.М. ДОСЛІДНИЦЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК СПОСІБ СТИМУЛЮВАННЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2022. Випуск 204. С. 201–205. DOI: 10.36550/2415-7988-2022-1-204-201-204

4. Мартін А.М. УПРОВАДЖЕННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2022. Випуск 205. С.129–133. DOI: 10.36550/2415-7988-2022-1-205-129-133

5. Мартін А.М. ЕКОЛОГІЧНА ОСВІТА ЯК СКЛАДИК СТАЛОГО РОЗВИТКУ ПРИРОДИ Й СУСПІЛЬСТВА. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, В. Ільницький, І. Зимомря]. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2022. Вип. 52. Том 2. С. 223–227. DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/52-2-34

6. Мартін А.М. НАСТУПНІСТЬ ФОРМУВАННЯ ОСНОВ ПРИРОДОЗНАВСТВА В ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ТА МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, В. Ільницький, І. Зимомря]. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2022. Вип. 53. Том 1. С.366–371.  DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/53-1-54

7. Мартін А.М. РЕАЛІЗАЦІЯ ОСОБИСТІСНО ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ НА УРОКАХ ПРИРОДОЗНАВСТВА. Науковий журнал «Інноваційна педагогіка». Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій: Видавничий дім «Гельветика» 2022. Вип. 50. Том 1. С.18–22. DOI https://doi.org/10.32782/2663-6085/2022/50.1.3

8. Мартін А.М. ФОРМУВАННЯ ПРИРОДНИЧО-НАУКОВОЇ КАРТИНИ СВІТУ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ТА МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ. Науковий журнал «Інноваційна педагогіка». Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій: Видавничий дім «Гельветика» 2023. Вип. 56. Том1. С.32–36.  DOI https://doi.org/10.32782/2663- 6085/2023/56.1.6