Accessibility Tools

Відгуки магістрів другого року навчання про виробничу ( педагогічну) практику у старшій школі у 2019-20 навчальному році

Я проходила педагогічну практику  в Великосеверинівській ЗШ І-ІІІ, Позашкільний центр Великосеверинівської сільської ради Кропивницького району

Період практики з 02.09.2019 по 25.10.2019 р.

Під час проходження педагогічної практики я пересвідчилася в тому, що підготовлена до виконання функцій вчителя хімії, біології та класного керівника.

 

Педагогічна практика допомогла встановити основні проблеми, з якими стикається молодий вчитель, а інколи й вчителі з досвідом роботи, та шляхи їх усунення. Вона сприяла розвитку професійних навичок у викладанні предметів мого фаху: хімії та біології. Мені сподобалося проводити уроки та позакласні  заходи. Особливо гарне враження від тих уроків, коли діти приймали активну участь на уроці, або коли вони проявляли цікавість. А ще мені дуже сподобалася їхня фраза по закінченню уроку «Боже, це був найкращий урок у моєму житті!». Взагалі враження від учнів залишилися гарними.

В цілому педагогічна практика мені сподобалася.

Яна Осипова

 

Я проходила практику в Комунальний заклад "Бобринецьке навчально - виховне об'єднання "Навчально - виховний комплекс "Гімназія - загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів № 1" Бобринецької міської ради Кіровоградської області.

У 10 -Б класі мною було проведено 10 уроків з біології, які охоплювали теми «Вступ» і «Біорізноманіття». Були використані найрізноманітніші методи і прийоми, серед тих, що пройшли найвдаліше і привернули увагу дітей найбільше, це: інтерактивна  вправа «Я очікую», «Сьогодні на уроці я зрозумів..», письмова контрольна робота, на якій їм не дозволялось списувати з підручника і зошита, проблемні питання, диференційоване домашнє завдання, індивідуальні завдання (приготування рефератів, повідомлень, презентацій).

Наприклад, після вивчення теми «Віруси, віроїди, пріони. Особливості їхньої організації та функціонування, гіпотези походження вірусів» учні отримали диференційоване домашнє завдання, і ті, які розраховують на найвищий бал, могли виконати дослідницьке завдання. Воно було таким – провести соціальне (анонімне) опитування учнів школи з їхньої обізнаності про вірусні захворювання в цілому, скласти анкету та оформити звіт у довільній формі.

Мною також був проведений позакласний захід з біології на тему: «Найкращий знавець біології та хімії». Учні з цікавісю приймали участь, показали доволі гарні знання з біології та хімії, були винахідливими, підходили творчо до завдань.

Провела профорієнтаційний захід «Твій життєвий вибір – твій життєвий успіх», метою якого було ознайомити учнів з професіями, що мають попит на ринку праці.

Проведеними уроками і позакласним заходом я повністю задоволена. Мені було приємно бачити результати своєї праці у самостійних і контрольних роботах учнів. Учні були відкриті до спілкування, приймали активну участь в уроках, більшість потоваришувала зі мною, і спілкувалася як з другом, загалом з класом у мене склалися дружні стосунки.

Можу зробити висновок про те, що бути вчителем – це дуже відповідально і водночас захопливо.  Також було приємно, що не тільки я навчала своїх учнів, а і вони навчили мене бути собою. Остаточно вирішила, що хочу працювати у сфері освіти.

Тараненко Тетяна

 

Педагогічну практику проходила у Загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 4 Кіровоградської міської ради Кіровоградської област» у період з 2 вересня по 25 жовтня 2018 року, у 11-А класі. У школі було створено всі умови для проходження практики. Вчитель біології має великий стаж роботи, високу фахову й методичну підготовку. Шкільний кабінет для дітей достатньо обладнаний засобами навчання, дуже гарна атмосфера для праці. Протягом усього перебування в школі я мала змогу отримувати консультації як від вчителя, так і від адміністрації школи. Мною були проведено 12 уроків з біології. Всі уроки були присвячені темі «Адаптація» та позакласний захід «Людина і природа. Кроки до спільного порятунку», та 6 уроків з хімії, позакласний захід «Брейн-ринг «Віват, Хімія, віват!»

Атмосфера була дуже доброзичливою, витав дух підтримки, я отримали тільки позитивні емоції та враження. Учні були дуже щирими, привітними, доброзичливими та уважними, старанно працювали і уважно слухали мене як вчителя, іноді хлопці порушували поведінку, але мені вдавалося зберігати дисципліну в класі. Я повсякчас намагалася дати учням більше цікавого кожного разу, за допомогою схем, вправ, відеофільмів, презентацій, макетів. Поглибити знання з розглянутих тем вдалося за допомогою проектів, що самостійно підготували учні 11-А класу.

Ця практика дала мені можливість навчитися застосовувати свої знання в педагогічній практиці. Я навчилася планувати і проводити позакласні заходи. Навчилась знаходити підхід до учнів старшої школи, це зовсім інше, порівняно з учнями 6-9 класів. Під час практики мені доводилось шукати вихід із різних ситуацій, що дало досвід їх вирішення в майбутньому. Я побачила, що від вчителя в значній мірі залежить зацікавленість учнів у вивченні предмета.

                                                                    Юлія   Мельник

 

Педагогічну  практику проходила у Загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 4 Кіровоградської міської ради

Особисто проведено 10 уроків з біології та 6 уроків з хімії у 10 - А класі; заміна 4 уроків у 7 – А класі, та 3 уроків у 7 – Б класі.

У 10 – А класі більшість учнів навчаються добре. Але є учні, які потребують індивідуального підходу, тому, щоб зацікавити їх при вивченні предмета, доводилось застосовувати нетрадиційні методи навчання, збільшувати кількість завдань творчого характеру на застосування інтерактивних вправ. Так як більшість учнів більше схильні до точних наук та мають математичний склад розуму,  тому використовувала схеми та таблиці. За період практики проведено позакласний захід з біології та хімії «Брейн-ринг «Ерудит». Позакласний захід розрахований на 45 хвилин, містить 7 конкурсів, зміст яких сприяє узагальненню та закріпленню набутих знань з біології та хімії, розвитку логічного мислення, спостережливості, кмітливості, винахідливості; виховання вміння працювати в колективі та з інтернет ресурсами.

В ході практики поглибила, закріпила знан­ня з фахових  дисциплін та методики їх викладання, здобу­тих в університеті, застосовано  їх на прак­тиці; сформовано вміння застосовувати різні методи й форми роботи, які активізують пізнавальну діяльність учнів; мала змогу протягом восьми тижнів спостеріга­ти за навчально-виховною роботою в школі, аналізу­вати її й робити висновки. Практика в школі допомогла здобути практичні уміння і навички.                                                  

 Сніжана Мартинюк

 

Я, Яременко Ірина Вікторівна, студентка VІІ-го курсу природничо-географічного факультету, проходила педагогічну практику в  «Чечеліївській загальноосвітній школі I-III ступенів, філії Новостародубської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Петровської районної ради у період з 02 вересня по 25 жовтня 2019 року, у 10 класі.

Школа налічує 96 учнів, директор Позивай Ольга Андріївна. Я була закріплена за  10 класом,, який налічував 10 учнів.

Кабінет біології знаходиться на другому поверсі школи. Він обладнаний технічними засобами, наочністю, навчальними приладами на достатньому рівні і дозволяє проводити уроки згідно всіх вимог.

Особисто провела 10 уроків з біології в 10 класі. На уроках всі учні були активними, клас досить сильний, тому ніяких труднощів в цьому плані не виникало. До проведення уроків підготувала засоби наочності: презентацію та відеоматеріали, як для уроків так і для виховних заходів. Широко використовувалась уся різноманітність дидактичних засобів і прийомів, поєднання різних підходів до учнів. Для того, щоб навчити учнів самостійно оволодівати знаннями, застосовувались індивідуальні завдання. Це дозволило максимально активізувати увагу учнів до предмету і викликати в них зацікавленість у його вивченні.

Одним з найяскравіших позакласних заходів було проведення інтелектуальної біологічної гри «Хто Зверху?». Всі учні з радістю прийняли участь, весь захід нас супроводжували веселі конкурси та гарний настрій. Учні мали масу позитивних відгуків, говорили, що побільше б таких заходів, адже відпочивати в школі можна тільки так.

Загалом як висновок можна сказати, що практика пройшла успішно. І після такого досвіду дійсно хочеться йти працювати до школи, хоч вчительська робота не з легких.

 Ірина Яременко