Accessibility Tools

КРИТЕРІЇ ТА ПОКАЗНИКИ ОЦІНЮВАННЯ ТЕМПО-РИТМІЧНИХ ВИКОНАВСЬКИХ УМІНЬ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ

ВЕЙ СІМІН –

аспірантка кафедри музичного мистецтва і хореографії

ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний

університет імені К.Д.Ушинського»

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті актуалізовано проблему розробки критеріїв та показників у музично-педагогічних дослідженнях, що мають відповідати компонентній структурі досліджуваного феномену. Конкретизовано сутність темпоритмічних умінь як цілісного фахового утворення, що входить до змісту та структури музично-виконавської компетентності. У відповідності представленої компонентної моделі темпо-ритмічних умінь та їхнього змісту, розроблені критерії та показники. Для оцінювання мисленнєво-операційного, індивідуально-чуттєвого; художньо-ментального; виконавсько-інтерпретаційного компонентів обґрунтовано наступні критерії: когнітивно-ідентифікаційний; чуттєво-рефлексивний, художньо-образний, виконкавськопродуктивний.

Ключові слова: музично-виконавська компетентність, темпо-ритмичні вміння, критерії та показники; майбутні вчителі музики, фортепіанна підготовка.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Вей Симин. Темпо-римические исполнительские умения учителя музики: сущность понятия и структура / Вей Симин // Наука і освіта. – Одеса: ПНПУ імені К. Д. Ушинського. – 8 / СХХХVII, 2015. – С. 31–35.

2. Гмырина С. В. Специфика воспитания музыкально-ритмического чувства у солистоввокалистов в процессе профессионального обучения [Электронный ресурс] / С. В. Гмырина. Режим доступа:http://elibrary.kubg.edu.ua/3516/1/Gmirina%2 0S.PDF

3. Джулай Г. А. Музична ментальність: соціально-філософський аналіз. Автореф. дис...на здоб. наук. ступеня канд. філософ. наук: 09.00.03 / Г. А. Джулай; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К. Д.Ушинського. – Одеса, 2003. – 24 с.

4. Ергиев И. Исполнительская синергия как главный системообразующий элемент артистического универсума [Электронный ресурс] / Иван Ергиев // Методологія, теорія і практика музичного виконавства. – Науковий вісник НМАУ імені П. І. Чайковського. – Випуск 107 .Режим доступа:http://knmau.com.ua/naukoviy_visnik/107/pdf/ 06.pdf.

5. Корыхалова Н. П. Музыкальноисполнительские термины / Н. П. Корыхалова. – Санкт-Петербург: Композитор, 2003. – 271 с.

6. Лосев А. Самое само: Сочинения / Алексей Лосев. – М.: ЗАО Изд-во ЭКСМО-Пресс,1999. – 1024 с.

7. Малинковская А. Класс основного музыкального инструмента. Искусство фортепианного интонирования / А. Малинковская. – М.: Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 2005. – 381 с.

8. Реброва О. Є. Методологія і методи досліджень педагогіки мистецтва / О. Є.Реброва // Навч. метод. посібник (для студентів і магістрантів інститутів мистецтва педагогічних університетів). – Вид 2-ге, переробл. та доп. – Київ: Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012. – 127 с.

9. Реброва О. Є. Основи теорії і практики художньо-ментальних процесів. Курс лекцій. Навчальний посібник (до дисципліни «Методологія мистецької освіти») / О. Є. Реброва. – Одеса: ПНПУ імені К.Д.Ушинського, 2015. – 64 с.

10. Фу Сяоцзін. Методика концертмейстерської підготовки майбутніх учителів музики України і Китаю / Сяоцзін Фу. – Дис. … канд..пед наук.: спец. 13.00.02 – «Теорія і методика музичного навчання». – Київ, 2013. – 274 с.