Accessibility Tools

ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ПРАКТИКИ «ПЛЕНЕР» У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ ПЕДАГОГА-ХУДОЖНИКА

ДАВИДОВ Валерій Миколайович –

старший викладач кафедри образотворчого мистецтва та дизайну

Кіровоградського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка,

член Національної спілки художників України

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті розглядається зміст навчальної практики «Пленер» як складника професійної підготовки майбутніх педагогів-художників. Дослідницька увага зосереджена на необхідності тренування практичних навичок в оволодінні рисунком, основами перспективи, композиції, колориту під час малювання з натури. Результатом пленерної практики мають бути знання студентів з основних теоретичних положень живопису та рисунку в умовах пленеру; закономірностей, принципів і методів виконання об’єктів навколишнього середовища засобами живопису та рисунку; особливості технічних прийомів роботи зображальними матеріалами та потенціал їхньої виразності; закономірності формотворення об’єктів дійсності (архітектурних споруд, представників рослинного і тваринного світу, людини); закономірності вираження емоційної характеристики людини, пластичну й динамічну структури її фігури. Під час навчальної практики «Пленер» студенти вчаться відтворювати великі кольорові і тональні відношення, загальний колористичний стрій натури; зображувати об’єкти дійсності (архітектурні споруди, рослини, тварини) у формах етюдів та начерків; малювати фігуру людини в умовах пленеру; виконувати ескізи жанрових сцен; володіти технікою та технологією акварельного та олійного живопису.

Ключові слова: професійна підготовка, педагог-художник, навчальна практика, пленер, живопис, колір, композиція, етюд, пейзаж, самостійна робота.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Беда Г. В. Живопись: Учеб. для студентов пед. институтов по спец. № 2109 «Черчение, изобраз. искусство и труд» / Г. В. Беда. – М.: Просвещение, 1986. – 192 с.

2. Визер В. В. Живописная грамота. Основы пейзажа / В. В. Визер. – СПб.: Питер, 2007. – 192 с.

3. Зайцев А. С. Наука о цвете и живопись / А. С. Зайцев. – М.: Искусство, 1986. – 158 с.

4. Маслов Н. Я. Пленэр: Практика по изобразит. искусству [Учеб. пособие для студентов худож.-граф. фак. пед. ин-тов] / Н. Я. Маслов. – М.: Просвещение, 1984. – 112 с.

5. Музика О. Пленерна практика як важливий компонент підготовки майбутнього вчителя образотворчого мистецтва / О. Музика // Проблеми підготовки сучасного вчителя. – 2012. – № 6 (2). – С. 47–52.

6. Семешко Е. Г. Деякі особливості виконання пленерних етюдів як складової художньої освіти / Е. Г. Семешко // Проблеми сучасності: мистецтво, культура, педагогіка: зб. наук. праць / Луган. держ. ін.-т культури і мистецтв; за заг. ред. В. Л. Філіппова. – Луганськ: Вид-во ЛДІКМ, 2010. – Вип. 15. – С. 217–221.

7. Унковский А. А. Живопись. Вопросы колорита / А. А. Унковский. – М.: Просвещение, 1980. – 280 с.

8. Черватюк В. Методичні рекомендації з пленерного живопису для молодих художників / В. Черватюк // Українська академія мистецтва. – 2013. – Вип. 21. – С. 44–51.

9. Черватюк В. Пленерний живопис – невід’ємна складова художньої освіти / В. Черватюк // Актуальні проблеми мистецької практики і мистецтвознавчої науки. – 2010. – Вип. 3. – С. 403409.

10. Чмелик І. Пленерна практика у Карпатах як важливий чинник професійної підготовки вчителя мистецьких дисциплін / І. Чмелик // Гірська школа Українських Карпат. – 2013. – № 10. – С. 166–168.