Accessibility Tools

ЗМІСТОВІ І СТРУКТУРНІ ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ-ФІЛОЛОГІВ

КОСТОЛОВИЧ Тетяна Василівна –

аспірант кафедри теорії та методик початкового навчання

Рівненського державного гуманітарного університету

email: [email protected]

Анотація

  Статтю присвячено зʼясуванню змістових і структурних особливостей професійної комунікативної компетентності студентів-філологів. На основі аналізу літератури з проблеми запропоновано опис авторської моделі професійної комунікативної компетентності, яка відповідає інтегративному змісту цього складного лінгводидактичного поняття і відображає основні структурні елементи; визначено їх взаємозвʼязок і взаємообумовленість.

Ключові слова: професійна комунікативна компетентність, комунікативний (предметний) та професійний блок, предметні компетентності та субкомпетентності.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Голуб Н. Б. Теоретико-методичні засади навчання риторики у вищих педагогічних навчальних закладах: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора пед. наук: спец. 13.00.02 «Теорія і методика навчання (українська мова)» / Ніна Борисівна Голуб. – Київ, 2009. – 38 с.

2. Дегтярьова Г. ІК – компетентність учителів філологічних дисциплін: суть і структура / Г.Дегтярьова // Нова педагогічна думка. – 2015. – №2 (82). – С. 193–200.

3. Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання [наук. ред. д. пед. н., проф. С. Ю. Ніколаєва].– К.: Ленвіт, 2003. – 273 с.

4. Компетентнісний підхід до навчання української мови в основній школі (матеріали круглого столу) // Українська мова і література в школі. – 2012. – № 4. – С. 51–64.

5. Мацько Л. І. Мовна особистість українського словесника у світлі вимог модернізації освіти / Л. І. Мацько // Українська
мова в освітньому просторі. – К.: Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2009. – С. 67–78.

6. Омельчук С. Основні аспекти мовленнєвометодичної компетентності сучасного вчителясловесника / С. Омельчук / Українська мова й література в навчальних закладах: щомісячний науково-методичний журнал. – К., 2012. –№5. – С. 13–18.

7. Остапенко Н. М. Теорія і практика формування лінгводидактичних компетентностей у студентів філологічних факультетів ВНЗ / Н. М. Остапенко. – Черкаси: Видавець Чабаненко Ю., – 2008. – 330 с.

8. Пентилюк М. Мовна особистість студента в контексті професійного становлення / Марія Пентилюк // Українська мова і література в школах України, 2016. – №4. – С. 3–9.

9. Семеног О. М. Професійна підготовка майбутніх учителів української мови і літератури: монографія / О. М. Семеног. – Суми: ВВП Мрія-1 ТОВ, 2005. – 404 с.

10. Сидоренко В. Модель професійної компетентності вчителя української мови і літератури в контексті впровадження компетентнісно зорієнтованого підходу / В. Сидоренко // Наукова скарбниця освіти Донеччини. – Донецьк, 2011. – № 1. С. 72–77.

11. Симоненко Т. В. Теорія і практика формування професійної мовно комунікативної компетенції студентів філологічних факультетів: монографія / Т. В. Симоненко. – Черкаси, 2006. – 328 с.

12. Хомʼяк І. М. Комунікативна компетентність українського філолога / І. Хомʼяк // Нова педагогічна думка :науково-методичний журнал, 2011. – № 3. – С. 38–41.