Accessibility Tools

ВІЗУАЛІЗАЦІЯ ЯК ПРОВІДНА ІДЕЯ СУЧАСНОГО НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ СВІТУ

БІЛОШАПКА Наталія Миколаївна –

учитель математики державного ліцею-інтернату

з посиленою військово-фізичною підготовкою

«Кадетський корпус» імені І. Г. Харитоненка

e-mail: [email protected]

Анотація

  У статті окреслено різні підходи до трактування поняття «візуалізація». Показано, що візуалізація виступає потужним чинником, завдяки якому зростає можливість самостійно подавати вербальну інформацію в графічному вигляді, що сприяє пришвидшенню темпу мислення, формуванню вмінь працювати з великим обсягом навчальної інформації, а також структурувати та впорядковувати отримані знання. Перелічені дидактичні функції візуалізації як інструменту навчального процесу.

Ключові слова: візуалізація, принцип наочності, дидактичні функції візуалізації, навчальний процес, інформатизація світу.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бабич О. І. До питання про співвідношення понять наочність і візуалізація / О. І. Бабич, О. В. Семеніхіна // Фізикоматематична освіта. Науковий журнал. – Суми: СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2014. – № 2(3). – С. 47–53.

2. Барышкин А. Г. Основные параметры визуализации учебной информации / А. Г. Барышкин, Н. А. Резник // Компьютерные инструменты в образовании. – 2005. – № 7. – С. 38–44.

3. Білоусова Л. І. Функціональний підхід до використання технологій візуалізації для інтенсифікації навчального процесу / Л. І. Білоусова, Н. В. Житєньова // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2017. – Том 57. – № 1. – С. 38–47.


4. Вербицкий А. А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход / А. А. Вербицкий. – М.: Высш. шк., 1991. – 207 с.

5. Данилевич Л. П. Створення засобів наочності з використанням компʼютерних технологій / Л. П. Данилевич, О. М. Лиходід // Професійна підготовка педагогічних працівників. – Київ-Житомир: Житомирський держ. пед. ун-т, 2008. – С. 16–24.

6. Калмыкова З. И. Продуктивное мышление как основа обучаемости / З. И. Калмыкова. – М.: Педагогика, 1981. – 200 c.

7. Клепко С. Ф. Інтегративна освіта i поліморфізм знання / С. Ф. Клепко –Київ, Полтава, Харків: ПОIПОПП. – 1998. – С. 230–239.

8. Колмакова Л. А., Лаврентьев Г. В. Организация обучения в образовательных профессиональных учреждениях с использованием методов когнитивной визуализации учебной информации / Л. А. Колмакова, Г. В. Лаврентьев // Известия Алтайского государственного университета. Барнаул. – 2014. – Вып. 2 (82). – С. 27–32.

9. Коменский Я. А. Великая дидактика. Избранные педагогические сочинения / Я. А. Коменский. – М.: Просвещение, 1982. – 356 с.

10. Кондратенко Л. Шкільні проблеми дітей інформаційної ери / Л. Кондратенко, Л. Манилова [Електронний ресурс]. Режим доступу: www.pulib.sk/web/kniznica/.../Kondratenko_Manylov a.pdf

11. Макарова Е. А. Визуализация как интроекция смыслообразов в ментальное пространство личности: монография / Е. А. Макарова. – М.: Спутник+, 2010. – 170 с.

12. Манько Н. Н. Когнитивная визуализация дидактических объектов в активизации учебной деятельности / Н. Н. Манько // Известия Алтайского государственного университета. Серия: Педагогика и психология. – № 2. – 2009. – С. 22–28.

13. Паронджанов В. Д. Как улучшить работу ума: Алгоритмы без программистов – это очень просто! / В. Д. Паронджанов. – М.: Дело, 2001. – 360 с.

14. Полякова Е. В. Визуализация как эффективный метод представления информации в сознании человека / Е. В. Полякова // Альманах современной науки и образования. – Тамбов: Грамота, 2012. – №4 (59). – C. 180–181.

15. Рапуто А. Г. Визуализация как неотъемлемая составляющая процесса обучения преподавателей / А. Г. Рапуто // Международный журнал экспериментального образования. – 2010. – №5. – С. 138–141.

16. Рубинштейн С. Л. Зрительные ощущения. Основы общей психологии. / С. Л. Рубинштейн. – Спб: «Питер», 2000. [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://studio90.ua/uk/useful-information/slrubinshteyn-zritelnye-oshchushcheniya

17. Семеніхіна О. В., Друшляк М. Г. Візуалізація знань як актуальний запит інформаційного суспільства до сфери освіти / О. В. Семеніхіна, М. Г. Друшляк // Фізикоматематична освіта. Науковий журнал. Суми: СумДПУ ім. А. С.Макаренка, 2016. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/itpf/2016/... /1480

18. Славин А. В. Наглядный образ в структуре познания / А. В. Славин. – Москва: Политиздат. – 1971. – 271 с.

19. Хитров Н. А. Визуализация медицинской информации [Электронный ресурс] / Н. А. Хитров, Г. Ю. Иванов. – Режим доступу: http://www.rheumo.ru/visual/108-vizualizaciyamedicinskoj-informacii. html.

20. Шагилова Е. В., Якомаскин В. В. Оптимизация и визуализация образовательного процесса средствами ИТ технологий / Е. В. Шагилова, В. В. Якомаскин // Официальный сайт московского государственного областного социально-гуманитарного института. – 2011. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.informatika.mgosgi.ru/files/conf2011/7/Sh agilova.pdf.