Accessibility Tools

ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ДИРИГЕНТСЬКО-ХОРОВОГО НАВЧАННЯ

БОНДАРЕНКО Анжеліка Володимирівна –

кандидат педагогічних наук, старший викладач

кафедри методики музичного виховання, співу та хорового диригування

Криворізького державного педагогічного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

    Диригентсько-хорове навчання майбутніх учителів музики здійснюється під час фахового навчання у ВНЗ. Стаття присвячена обґрунтуванню принципів диригентськохорового навчання: принцип доступності, принцип взаємозв’язку диригентських засобів, принцип домінуючої ролі диригентсько-технічних вправ, принцип раціонального використання мінімальності й масштабності диригентських рухів, принцип свободи й природності диригентського жесту, принцип спірально-сконцентрованого пошуку творчих орієнтирів.

Ключові слова: диригентсько-хорова підготовка, майбутній вчитель музики, принципи диригентсько-хорового навчання.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Балл Г. А. Теория учебных задач: психолого-педагогический аспект / Г. А. Балл. – М.: Педагогика, 1990. – 184 с.

2. Бурська О. П. Музикоцентрична модель розвитку творчої особистості як проблема виконавської підготовки вчителя музики / О. П. Бурська // Наукові записки ТНПУ імені Володимира Гнатюка. Серія «Педагогіка». – 2006. – № 5. – С. 50–53.

3. Гринчук І. П. Проблеми музичного мислення: теорія і методика розвитку. Діалектика музичного логосу та ейдосу: навч.-метод. посібник / І. Гринчук, О. Бурська. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2008. – 224 c.

4. В. Кандинський. Избранные труды по теории искусства. В 2 т. Т. 2 / Василий Кандинский. – М.: Гилея, 2001. – 344 с.

5. Козир А. В. Професійна майстерність учителів музики: теорія і практика формування в системі багаторівневої освіти: монографія / А. В. Козир. – К.: Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2008. – 380 с.

6. Машбиц Ю. И. Психолого-педагогические проблемы компьютеризации обучения / Ю. И. Машбиц. – М.: Педагогика, 1988. – 192 с.

7. Островська Т. В. Підготовка майбутнього вчителя музичного мистецтва до хорової роботи в школі / Т. В. Островська, С. П. Федорищева // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Педагогічні науки / відп. за вип. О. М. Пономарьова. – Луганськ, 2011. – Вип. 7 (218). – Ч. 2. – С. 110–115.

8. Падалка Г. М. Учитель, музика, діти / Г. М. Падалка. – К. : Муз. Україна, 1982. – 144 с.

9. Поляков О. Язык дирижирования / O. Поляков. – К., 1987. – 94 с.

10. Фіцула М. М. Педагогіка: навчальний посібник для студентів вищих педагогічних закладів освіти / Михайло Михайлович Фіцула. – К. : Академія, 2001. – 528 с.