Accessibility Tools

ЕСТЕТИКО-ВИХОВНІ МОЖЛИВОСТІ ХОРЕОГРАФІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ПЕРШІ ТРИ ДЕСЯТИЛІТТЯ ХХ СТОЛІТТЯ

ГОНЧАРЕНКО Юліана Володимирівна –

кандидат педагогічних наук, доцент

кафедри акторської майстерності та дизайну

Запорізького національного університету

e-mail: [email protected]

Анотація

У статті на основі аналізу архівних матеріалів, педагогічної та мистецтвознавчої літератури визначено естетико-виховні можливості хореографічної діяльності в перші три десятиліття ХХ ст., що акумулюють естетично-культурний, емоційно-почуттєвий, художньо-творчий розвиток особистості дитини. Висвітлено види хореографічної діяльності, засобами яких здійснювалося естетичне виховання особистості дитини в тогочасній освітньо-виховній системі.

Ключові слова: естетико-виховні можливості, естетичне виховання, особистість дитини, хореографічна діяльність.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Айседора Дункан: [сборник / сост. и ред. С. П. Снежко; вступ. ст. и коммент. Н. К. Ончуровой]. – К.: Мистецтво, 1989. – 347, [3] с.: ил. – Библиогр.: с. 344–348. – Содерж.: Танец
будущего; Моя жизнь / А. Дункан. Встречи с Есениным: Воспоминания / И. Шнейдер. Впечатления, отзывы.

2. Александрова Н. Ритмічне виховання / Н. Александрова // Революция – искусство – дети: Из истории эстетического воспитания в советской школе: Материалы и документы: Книга для учителя: в 2 ч. Ч. 2.: 1924–1929. – М.: Просвещение, 1988. – С. 183–186.

3. Верховинець В. М. Весняночка: методичні пояснення до дитячих ігор з співом для дітей дошкільного віку і для молодших дітей трудової школи / В. М. Верховинець. – К.: Держвид. України, 1925. – 90 с.

4. Верховинець В. М. Теорія українського народного танцю / В. М. Верховинець. – 5–те вид., доп. – К.: Музична Україна, 1990. – 150 с.

5. Директиви ВКП(б) та постанови Радянського уряду про народну освіту: зб. документів 1917 – 1947 р. – Вип. 2. – 268 с. 6. Жак-Далькроз Э. Ритм / Жак-Далькроз Эмиль. – М.: Классика – ХХІ, 2002. – 244 с.: ил., ноты.

7. Жбанкова Є. Органи керівництва розвитком суспільного танцю в Радянському Союзі 1920-х р. / Є. Жбанкова // Вісник МДУ. – 2004. – № 1. – С. 155–167.

8. Основні моменти поточної роботи ГОЛОВСОЦвиху. – ЦДАВОВіУ, Ф. 166, Оп. 2, спр. 1624, Арк. 41.

9. Павлова С. Благородный пансион Императорского Царскосельского лицея / С. Павлова // Народное образование. – 2004. – № 5. – С. 168–176.

10. Русова С. Дошкільне виховання / Софія Русова. – [Катеринослав]: Укр. видавництво в Катеринославі, 1918. – 162 с.