Accessibility Tools

ФОРМУВАННЯ ПОЗИТИВНОГО СТАВЛЕННЯ ШКОЛЯРІВ ДО ТВОРІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ

ЛЕВИЦЬКА Ірина Миколаївна –

кандидат педагогічних наук,

старший викладач кафедри музично-інструментальної підготовки

Південноукраїнського національного педагогічного університету

імені К. Д. Ушинського

https://orcid.org/ 0000-0002-3566-2632

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті здійснено теоретичний аналіз проблеми формування позитивного ставлення школярів до творів музичного мистецтва. Проаналізовано наукову літературу з означеного питання. Розкрито сутність поняття «ставлення», зокрема, автор висвітлює позиції вчених щодо категорії «ставлення до навчання». Визначено зміст феномена «позитивне ставлення до творів музичного мистецтва». З’ясовано, що під ставленням розуміється суб’єктивна сторона відображення дійсності, результат взаємодії людини з середовищем. Акцентовано увагу на особливостях формування досліджуваної якості. Автор виокремлює провідні задачі формування позитивного ставлення школярів до творів музичного мистецтва: формування емоційного ставлення до творів музичного мистецтва на підставі їх сприйняття; формування усвідомленого ставлення до творів музичного мистецтва; формування діяльнісно-практичного ставлення до творів музичного мистецтва в процесі їх виконання.

Ключові слова: ставлення, позитивне ставлення, ставлення до навчання, музичне мистецтво, музична культура, твори музичного мистецтва, школярі.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Алиев Ю. Б. Настольная книга школьного учителя-музыканта / Ю. Б. Алиев. – М.: Владос, 2000. – 335с.

2. Куркіна С. Виховання ціннісного ставлення учнів до музичного мистецтва на уроках художньої культури / С. Куркіна // Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Серія: Педагогічні науки. – 2014. – Вип. 125. – С. 102–106.

3. Лазурский А. Ф. Избранные труды по психологии / А. Ф. Лазурский. – М.: Наука, 1997. – 446 с.

4. Маркова А. К. Формирование мотивации учения / А. К. Маркова. – М.: Просвещение, 1983. – 96 с.

5. Мясищев В. Н. Психология отношений: избранные психологические труды [под ред. А. А. Бодалева] / В. Н. Мясищев. – М.: Модэк МПСИ, 2004. – 158 c.

6. Остроменский В. Д. Формирование музыкального познания / B. Д. Остроменский. – Кишинев: Штиинца, 1988. – 154 с.

7. Падалка Г. М. Творча самореалізація в мистецтві: теоретико-педагогічні аспекти / Г. М. Падалка // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 14: Теорія і методика мистецької освіти. – 2015. – Вип. 18. – С. 3–7.

8. Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии / С. Л. Рубинштейн. – СПб.: Питер, 2007. – 713 с.

9. Словарь психолога-практика / [сост. С. Ю. Головин]. – [2-е изд., перераб. и доп.]. – Мн.: Харвест, 2005. – 976 с.

10. Слятіна І. О. Роль музичного мистецтва в естетичному вихованні підлітків / І. О. Слятіна [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.seanewdim.com/uploads/3/4/5/1/3451156 4/slyatina_i._the_role_of_musical_art_in_the_aestheti cal_education_of_adolescents.pdf.

11. Философский словарь / Под ред. И. Т. Фролова. – М.: Республика, 2001. – 719 с.

12. Щукина Г. И. Педагогические проблемы формирования познавательных интересов учащихся / Г. И. Щукина. – М.: Педагогика, 1988. – 208 с.