Accessibility Tools

ВПЛИВ СУГЕСТИВНИХ ФАКТОРІВ НА ФАХОВЕ СТАНОВЛЕННЯ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИКИ – КЕРІВНИКА ХОРОВОГО КОЛЕКТИВУ

СОЛОВЙОВ Віктор Алмабайович –

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри музичного мистецтва

Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського

https://orcid.org/ 0000-0003-4905-2218

e-mail: [email protected]

Анотація

  Стаття присвячена аналізу сугестивних чинників на диригента-хорову підготовку майбутнього вчителя музики. В результаті проведеного аналізу виділена специфіка цієї підготовки з позиції становлення майбутнього фахівця в практичній діяльності. У статті аналізуються фундаментальні музикальнотеоретичні роботи і дослідження психологічного впливу на хоровій колектів П. Гальперіна, Ф. Гоноболіна, Г .Ержемського Г, М. Кагана, К. Ольхова і інших, що надали можливість через осмислення сугестивних чинників виокремити специфіку професійної підготовки майбутнього керівника хорового колективу в його практичній діяльності.

Ключові слова: науковий аналіз, сугестивні фактори впливу, хоровий колектив, диригент-хормейстер, комунікативні процеси.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Ансерме Э. Статьи о музыке и воспоминания: Пер. с фр. Е. Бронфин, Б. Урицкой / Э. Ансерме. – М. – Советский композитор, 1986. – 223 с.

2. Гальперин П. Я., Кабыльницкая С. Л. Экспериментальное формирование внимания / П. Я. Гальперин, С. Л. Кабыльницкая. – М: МГУ, 1974. – С. 76–94.

3. Гоноболин Ф. Н. О некоторых психических качествах личности педагога / Ф. Н. Гоноболин // Вопросы психологии. – 1975. – № 1. – С. 100–111.

4. Ержемский Г. Л. О строении деятельности дирижёра. Деятельность и психологические процессы / Г. Л. Ержемский. – М: Изд-во АПН, 1997. – С. 127–135.

5. Каган М. С. Человеческая деятельность Опыт системного анализа / М. С. Каган. – М., 1974. – 325 с.

6. Капица П. Л. Некоторые принципы творческого воспитания и образования современной молодёжи / П. Л. Капица // Вопросы философии. – 1971. – № 7. – С. 16–24.

7. Ломов Б. Ф. Методические и теоретические проблемы психологии / Б. Ф. Ломов. – М., 1984. – С. 12–29.

8. Ольхов К. А. Некоторые вопросы теории дирижирования и методика начального обучения / К. А. Ольхов // Хоровое искусство. – Вып. 3. – Л.: Музыка, 1977. – С. 3–32.

9. Ольхов К. А. Теоретические основы дирижёрской техники / К. А. Ольхов. – 2-е изд. – Л.: Музыка, 1984. – 160 с.

10. Птица К. Б. Мастера хорового искусства в Московской консерватории / К. Б. Птица. – М.: Музыка, 1970. – 120 с.

11. Яконюк В. Л. Музыкант. Потребность. Деятельность / В. Л. Яконюк. – Минск, 1993. – С. 19–55.