Accessibility Tools

САМОРОЗВИТОК МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЯК ВАЖЛИВА ПЕДАГОГІЧНА УМОВА ЇХ ПРОФЕСІЙНОГО СТАНОВЛЕННЯ

ТАРАН Альона Михайлівна –

аспірант факультету соціальної та психологічної освіти

Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

ORCID ID 0000-0002-2664-0335

e-mail: [email protected]

Анотація

    Обґрунтовано й розкрито зміст та сутність поняття «саморозвиток» і «професійний саморозвиток». Вивчено його вплив на процес професійного становлення майбутніх соціальних працівників. Доведено, що в умовах інноваційного розвитку суспільства основним показником отримання вищої освіти є не просто формування випускника професіонала, але й розвиненої особистості, творчої індивідуальності. Тому проблема підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери потребує інноваційного підходу до організації навчання студентів у закладі вищої освіти.

Ключові слова: саморозвиток, професійний саморозвиток, умова, педагогічна умова, самоосвіта, професійна підготовка соціального працівника.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Бистрюкова А. Н. Формування готовності до професійного саморозвитку майбутніх учителів початкових класів засобами проективної технології :автореф. дис. ... на здобуття наук. ступеня доктора пед. наук: спец. 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти» / А. Н. Бистрюкова. – Ялта, 2009. – 20 с.

2. Братанич О. Г. Педагогічні умови диференційованого навчання учнів загальноосвітньої школи: дис. ... канд. пед. наук: спец. 13.00.09 / Братанич Ольга Григорівна. – Кривий Ріг, 2001. – С. 124–128

3. Вайнола Р. Х. Педагогічні засади особистісного розвитку майбутнього соціального педагога в процесі професійної підготовки : дис. ... докт. пед. наук : 13.000.04 / Вайнола Ренате Хейкіївна. – К., 2009. – С. 16–19

4. Выготский Л.С. Педагогическая психология. – М.: Педагогика, 1991.

5. Высоцкий С. В. Структура психологопедагогических условий формирования поисковотворческой направленности личности в процессе обучения / С. В. Высоцкий // Наук. вісник Південноукраїнського держ. пед. ун-ту ім. К. Д. Ушинського. – Одеса, 1999. – Вип. 8-9. – С. 90– 94.

6. Державна національна програма «Освіта (Україна XXI століття) http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/896–93–%D0%BF 1996 р. зі змінами

7. Ерошина Н. А. Дидактические условия управления самостоятельной учебной деятельностью курсантов педагогических вузов: автореф. дис. на соиск. степ. канд. пед. наук: 13.00.01 / Н. А. Ерошина. – Липецк, 2001. – 22 с.

8. Житник Н. В. Організаційно-педагогічні умови підготовки бакалаврів економіки у коледжі ІІ рівня акредитації: дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / Житник Ніна Василівна. – Кривий Ріг, 2002. – 233 с.

9. Закон України «Про охорону дитинства» http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2402–14 2001 зі змінами Дата звернення 25.05.2018

10. Закон України «Про соціальні послуги» http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/966–15 2003 зі змінами Дата звернення 25.05.2018

11. Закон України «Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні» http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2998–12 1993 зі змінами Дата звернення 25.05.2018

12. Закони України «Про вищу освіту» http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556–18 2014 р. зі змінами Дата звернення 25.05.2018

13. Закони України «Про освіту» http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2145–19 2017 р Дата звернення 25.05.2018

14. Ігнацевич І. І. Професійний саморозвиток як чинник формування професійної культури педагога [Електронний ресурс] / І. І. Ігнацевич. – Режим доступу: http://intkonf.org. Дата звернення 25.05.2018

15. Калашник Н. С. Самоосвіта державних службовців як об’єкт державного управління / 

Н. С. Калашник http://www. kbuapa.kharkov.ua/e– book/db/2010–1/doc/3/04.pdf дата звернення 30.03.2018

16. Манько В. М. Дидактичні умови формування у курсантів професійно-пізнавального інтересу до спеціальних дисциплін / В. М. Манько // Соціалізація особистості: зб. наук. пр. нац. пед. унту ім. М. Драгоманова. – К.: Логос, 2000. – Вип. 2. – С. 153–161.

17. Національна доктрина розвитку освіти України http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/347/2002 2002 р.

18. Новий тлумачний словник української мови: у 3 т. / В. Яременко, О. Сліпушко. – К. : Аконіт, 2007. – Т. 3. – 910 с.

19. Островська Н. О. Професійна майстерність спеціаліста соціальної роботи / Н. О. Островська // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. – 2012. – № 1 . – С. 236.

20. Поліщук В. А. Теорія і методика професійної підготовки соціальних педагогів в умовах неперервної освіти: автореф. на здобуття наук. ступеня доктора пед. наук: спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / В. А. Поліщук. – Тернопіль, 2006. – 44 с.

21. Полонский В. М. Словарь по образованию и педагогике / В. М. Полонский. – М.: Высш. шк., 2004. – 512 с.

22. Концепція розвитку педагогічної освіти України до 2029 року 23. Сидоров В. М. Вступ до соціальної роботи. Ч.І: Анотація категоріального апарату / В. М. Сидоров. – Донецьк, 1997. – 245 с.

24. Стасюк В. Д. Педагогічні умови професійної підготовки майбутніх економістів у комплексі «школа-вищий заклад освіти»: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 / Стасюк Варвара Дмитрівна. – Одеса, 2003. – 280 с.

25. Стрітьєвич Т. М. Формування здатності до професійного саморозвитку майбутніх учителів образотвотворчого мистецтва: автореф. дис... на здобуття наук. ступеня канд. пед наук: спец. 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти» / Т. М. Стрітьєвич. – Черкаси, 2009. – 20 с.

26. Тимошенко Н. Є. Вступ до спеціальності: соціальна робота. Модуль 2: навч. посіб. / Тимошенко Н. Є. – К.: Київ. ун-т імені Бориса Грінченка, 2014. – 264 с.

27. Троценко Н. Є. Професійне самовдосконалення соціальних працівників у ресурсних центрах: дис… канд. пед наук: 13.00.05 / Троценко Наталія Євгенівна. – Луганськ, 2011. – 243 с.

28. Философский энциклопедический словарь / [сост. Л. Ф. Ильичев, П. Н. Федосеев, С. М. Ковалев, В. Г. Панов]. – М.: Сов. энцикл., 1983. – 840 с.