Accessibility Tools

РОЛЬ УКРАЇНСЬКОЇ ІНТЕЛІГЕНЦІЇ СЛОБІДСЬКОГО КРАЮ У РОЗВИТКУ НАЦІОНАЛЬНОЇ ОСВІТИ

МАРТИНЕНКО Іван Іванович –

кандидат педагогічних наук,

доцент кафедри теорії і методики мистецької освіти та диригентсько-хорової підготовки вчителя

Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди

e-mail: [email protected]

БЕЗЕМЧУК Лариса Валентинівна –

кандидат педагогічних наук,

доцент кафедри теорії і методики мистецької освіти та диригентсько-хорової підготовки вчителя

Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди

e-mail: [email protected]

Анотація

    Стаття присвячена аналізу ролі української інтелігенції Слобідського краю XIX ст. у розвиток національної освіти. На основі аналізу широкої джерельної бази проаналізовано соціально- педагогічні передумови розвитку проблеми національної освіти учнівської молоді, визначено внесок прогресивної педагогічної громадськості XIX ст. у розробку теоретичних засад національної освіти. Обґрунтовано та схарактеризовано досвід діяльності передової інтелігенції Слобожанщини, яка значно вплинула на упровадження ідеї національної освіти у практику вітчизняного шкільництва у визначених хронологічних межах, виділено та проаналізовано його основні форми та напрямки.

Ключові слова: інтелігенція, національна освіта, засади організації національної освіти.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Білоцерківський В. Я. Історія України. Курс лекцій. Навч. Посібник / В. Я. Білоцерківський. – Харків, 1999. – 652 с.

2. Дорошенко Д. Нариси історії України. [В 2 т.] – Т.2. (Від половини XVII століття) / Д. Дорошенко. – Мюнхен, 1991 // Репринтне видання. – К., 1991. – 349 с.

3. Друганова О. М., Мартиненко І. І. Внесок інтелігенції Слобідського краю у розвиток національної освіти (історико-педагогічний аспект): монографія / О. М.Друганова, І. І. Мартиненко. – Х.: ХНАДУ, 2015. – 212 с.

4. Кін О. М. Проблеми навчання і виховання в педагогічній спадщині М. Ф. Сумцова: дис. …кандидата пед. наук: 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки / Олена Миколаївна Кін. – Х., 2001 – 220 с.

5. Основи національного виховання: Концептуальні положення / В. Г. Кузь, Ю. Д. Руденко, З. О. Сергійчук та ін.; За заг. Ред. В. Г. Кузя та ін. – К.: Інформ. – вид. Центр «Київ», 1993. – (Ч.1). – 152 с.

6. Русова С. М. П. Драгоманов. Його життя й твори / Русова С. Ф. Вибрані педагогічні твори: У 4 кн. Кн.4 / За загальною редакцією Є. І. Коваленко; Упорядн., прим. Є. І. Коваленко, О. М. Таран. – Чергові: КП «Видавництво «Чернігівські обереги», 2009. – 328 с.


7. Склабовский А. О состоянии просвещения в Харькове и о публичниых испытаниях, происходивших в его учебных заведениях, сего 1824 г. в июне и июле месяцах // Украинский журнал. – 1824. – Ч. 3–4. – №13–20. – С. 49–50, 106– 224.

8. Українська педагогіка в персоналіях: у 2 кн. Кн.1: навч. посібник / за ред. О. В. Сухомлинської. – К.: Либідь, 2005. – 552 с.