Accessibility Tools

РОЛЬ ВЧИТЕЛЯ У КОНТЕКСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ІДЕЙ В. СУХОМЛИНСЬКОГО

ЛЕБІДЬ Інна Юхимівна –

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки та управління навчальним закладом

Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка

e-mail: [email protected]

Анотація

    Мета використання активних методів навчання у викладанні педагогічних дисциплін пов’язана: з розвитком у майбутніх вчителів уявлення про педагогічну діяльність, як рефлексивне керування діяльністю учня (переміщення його у позицію активного суб’єкта навчання; розвиток його здатності до самоуправління власною діяльністю); з організацією процесу навчання як вирішення навчально-пізнавальних проблем на основі творчої взаємодії з учнями; з створенням умов для формування у студентів гуманної позиції щодо розуміння мети і завдань власної педагогічної діяльності; з допомогою майбутнім педагогам опанувати механізми використання особистісного потенціалу для вирішення педагогічних завдань навчання і виховання; з визначенням оптимальних засобів і напрямків професійного самовдосконалення.

Ключові слова: особистість педагога, професійна культура вчителя, мистецтво спілкування, глибина розуму, ясність мислення, самовдосконалення, самоосвіта.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Антонець М. Проблема педагогічної творчості вчителя у спадщині В. О. Сухомлинського [Текст] : До 13-х Всеукраїнських педагогічних читань «Василь Сухомлинський у діалозі з сучасністю» / М. Антонець // Рідна школа. – 2006. – № 9. – С. 7–10.

2. Бабіч Л. В., Кондратенко Г. М., Рідкоус О. В. Використання гуманної спадщини В. О. Сухомлинського в системі підготовки спеціалістів / Л. В. Бабіч, Г. М. Кондратенко, О. В. Рідкоус // Зб.наук.праць. Педагогічні науки. Випуск 50. – Херсон: ХДУ, 2008. – С. 26–31.

3. Безносюк О. О. В. О. Сухомлинський про відповідальність у науковопедагогічних дослідженнях [Текст] / О. О. Безносюк // Збірник наукових праць Полтавського державного педагогічного університету ім. В. Г. Короленка. Сер. Педагогічні науки / Гол. ред. В. О. Пащенко. – Полтава : ПДПУ, 2005. – Вип. 5 (44). – С. 267–274.

4. Бєлан Ганна. Спадщина В. О. Сухомлинського в професійній підготовці сучасного педагога / Ганна Бєлан // Наукові записки. – Випуск 78 (2). – Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2008. – С.262–265.

5. Васянович Г. П. Педагогічна етика : Навчально-методичний посібник / Г. П. Васянович. – Львів: «Норма», 2005. – 344 с.


6. Гергуль Світлана. Самоосвіта вчителя в контексті педагогічної спадщини В. О. Сухомлинського / Світлана Гергуль // Наукові записки. – Випуск 78 (2). Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2008. – С. 323–327.

7. Кондратенко Галина, Бабіч Людмила. Проблема підготовки майбутніх спеціалістів на основі гуманістичної спадщини В. О. Сухомлинського / Галина Кондратенко, Людмила Бабіч // Наукові записки. – Випуск 78 (2). Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2008. – С. 280–285.

8. Новгородська Ю. Ідеї В. О. Сухомлинського живуть і розвиваються / Ю. Новгородська // Рідна школа. 2002. – С. 44–45.

9. Стахів Л., Плахова С. Втілення ідей В. О. Сухомлинського в сучасній загальноосвітній школі / Л. Стахів, С. Плахова // Молодь і ринок. – 2010. – №5. – С. 120.

10. Федяєва Валентина. Педагогічна система В. О. Сухомлинського в підготовці майбутнього вчителя / Валентина Федяєва // Наукові записки. – Випуск 78 (2). – Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2008. – С. 303–305.