Accessibility Tools

ІНТЕГРАЦІЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ У МИСТЕЦЬКИЙ ОСВІТНІЙ ПРОСТІР ВНЗ

РАСТРИГІНА Алла Миколаївна

доктор педагогічних наук, професор,завідувач кафедри

вокально-хорових дисциплін та методики музичного виховання

Центральноукраїнського державного педагогічного

університету імені Володимира Винниченка

e-mail: [email protected]

Анотація

    У статті представлено можливості інтеграції цифрових технологій у мистецький освітній простір ВНЗ та шляхи розвʼязання існуючих у професійній мистецькій освіті суперечностей за рахунок реконструкції її змісту із вузькопрофесійного спрямування на підготовку шкільного вчителя до широкого мистецько-гуманістичного розвитку майбутнього педагога-музиканта, а також створення специфічного середовища: медійного простору художньо-творчої діяльності, де у процесі використання цифрового мистецтва як засобу розвитку інноваційно-творчого потенціалу, майбутній педагог-музикант набуває фахово спрямованих цифрових компетенцій, оволодіння якими відкриває нові перспективи для його ефективної професійної діяльності.

    Ключові слова: професійна мистецька освіта, освітні інновації, художньо-творча діяльність, інноваційно-творчий потенціал цифрове мистецтво, віртуальність, інтерактивність, фахово спрямовані цифрові компетенції.

Повний текст:

        Adobe Acrobat Pro PDF

 

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Гайжутис А. Проблема духовности элиты / А. Гайжутис // Мат-лы V Международной научнопрактической конференции «Распространение духовности в реальном мире» – Вільнюс, 2012. – С. 9–14.

2. Качур М. М. Теоретичні аспекти підготовки майбутніх вчителів музики до інноваційної діяльності // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. пр. / [редкол.: Т. І. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. – Запоріжжя: КПУ, 2016. – Вип. 51. – С. 174–180.

3. Ключові компетентності для навчання впродовж життя 2018: Європейська комісія Режим доступу: https://ec.europa.eu/.../swdrecommendation-key-competenc. EN. EN. EUROPEAN. COMMISSION. Brussels, 17.1.2018. SWD(2018) 14 final.

4. Красильников И. М. Цифровые искусства в теории и практике художественного образования // И. М. Красильников // Педагогика. – 2012. – № 5. – С. 58–69.

5. Неменский Б. М. Пути очеловеченивая школы // Б. М. Неменский //Новое педагогическое мышление / Под ред А. В. Петровского. – М., 1999 – С. 17–26.

6. Падалка Г. M. Теорія і методика мистецької освіти: інноваційна проблематика // Г. М. Падалка // Мистецька освіта: зміст, технології, менеджмент / 30 наукових праць. – Випуск 5. – К., 2010. – 368 с.

7. Растригіна А. М. Інноваційний контекст професійної підготовки майбутнього педагогамузиканта // А. М. Растригіна // Наукові записки. – Вип. 133. – Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2014. – С. 7–10.

8. Стратегія єдиного цифрового ринку для Європи // Повідомлення Комісії до Європейського Парламенту, Ради, Європейського Економічного та Соціального Комітету та Комітету регіонів. COM (2015) 192 фінал. – Брюссель – 2015.

9. Юсов Б. П. Взаимосвязь культурогенных факторов в формировании современного художественного мышления учителя образовательной области «Искусство» // Б. П. Юсов // Избр. труды по истории, теории и психологии художественного образования и полихудожественного воспитания. – М., 2004. – С. 45– 11.