Accessibility Tools

УДОСКОНАЛЕННЯ ЦІННІСНОГО ПІДХОДУ ДО НАВЧАННЯ Й ВИХОВАННЯ У ВИЩІЙ ШКОЛІ

КІР’ЯНОВА Олена Василівна –

старший викладач кафедри мовної підготовки, педагогіки та психології

Харківського національного університету міського господарства

імені О. М. Бекетова

e-mail: [email protected]

Анотація

   Статтю присвячено питанню удосконалення ціннісного підходу до навчання й виховання у вищій школі. Наголошено на необхідності теоретико-методологічного обґрунтування комплексної методики формування ціннісної культури майбутніх фахівців різного профілю в процесі навчання. Мета дослідження – визначення ціннісних орієнтацій майбутніх фахівців і теоретичне обґрунтування педагогічного підходу до їх формування. Визначено ключові групи цінностей вищої освіти. Обґрунтовано, що ціннісний підхід до навчання й виховання передбачає інтенсифікацію трансформації мислення студентів зі стереотипного на творче. Окреслено напрямки науково-методичного супроводу запровадження компонентів ціннісного підходу й завдання закладу вищої освіти в цьому процесі. Акцентовано увагу на аспектах здійснення планового й систематичного внутрішнього контролю в закладі вищої освіти. Сформовано етапи психолого-педагогічної співпраці адміністрації, викладачів, студентів і їхніх батьків у процесі формування ціннісних позицій.

Ключові слова: вища освіта, цінності, ціннісна культура, ціннісний підхід до навчання й виховання.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Вербець В. В. Моніторинг ескалації соціально-психологічного дискомфорту особистості. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти / В. В. Вербець. – 2016. – Вип. 14. – С. 18–22.

2. Дічек Н. П. Внесок вітчизняної експериментальної педагогіки в обґрунтування необхідності індивідуалізації та диференціації навчально-виховного процесу. Диференційований підхід в історії української школи (кінець ХІХ – перша третина ХХ ст.): монографія / [авт.: Сухомлинська О. В., Дічек Н. П., Березівська Л. Д., Гупан Н. М., Бондар Л. С., Антонець Н. Б., Філімонова Т. В., Антонець М. Я., Куліш Т. І., Шевченко С. М.]. – К.: Пед. думка, 2013. – С. 32–73.

3. Левченко О. О. Інноваційна освіта: поширення інформаційно-комунікаційних технологій підвищення професіоналізму в діяльності педагога / О. О. Левченко, О. Ом. Левченко [Електронний ресурс]. URL: https://docs.google.com/document/d/1k0SsXPJiVUUkS Ojo3U8MfoBf_mYf7DR1WbDSXbUSHEc/edit

4. Литвиненко С. Формування педагогічної рефлексії у процесі професійної підготовки майбутніх учителів в умовах ступеневої освіти. Нова педагогічна думка / С. Литвиненко. – 2013. – № 12. – С. 11–14.

5. Лякішева А. В. Соціальна поведінка і групова взаємодія: монографія / А. В. Лякішева. – Луцьк: Вежа-Друк, 2014. – 368 с.

6. Пашечко О. Особливості інтеграції змісту дисциплін професійного циклу при підготовці фахівців з економіки та підприємництва у структурі «коледж – університет». Нова педагогічна думка / О. Пашечко. – 2013. – № 12. – С. 146–148.

7. Цінність. Академічний тлумачний словник української мови. URL: http://sum.in.ua/s/cinnistj

8. Pelekh Y. Badanie aksjosfery przyszlego nauczyciela: od modelu do rzeczywistosci. Problemy wspolczesnej pedagogiki. Malopolska Wyzsza Szkola Ekonomiczna w Tarnowie. – 2015. – Tom 1. – Wyjście 1. – С. 85–97.