Accessibility Tools

ПРОБЛЕМА ФОРМУВАННЯ ЗАГАЛЬНОТРУДОВИХ УМІНЬ В СПЕЦІАЛЬНІЙ ПЕДАГОГІЦІ

КОТЕЛЯНЕЦЬ Юлія Сергіївна –

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри спеціальної освіти та здоров’я людини

Центоральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

https://orcid.org/0000-0003-3932-1824

e-mail: [email protected]

КОТЕЛЯНЕЦЬ Наталка Велеріївна –

доктор педагогічних наук, доцент кафедри методик дошкільної та початкової освіти

Центоральноукраїнського державного педагогічного університету

імені Володимира Винниченка

https://orcid.org/0000-0002-0575-5205

e-mail: [email protected]

Анотація

   Формування трудової діяльності, успішність якої залежить від того, наскільки учні оволоділи знаннями й уміннями, важливе для будь-якої професійної діяльності, є одним з пріоритетних напрямів виховання й розвитку молодших школярів. До складу загальнотрудових умінь належать не тільки конкретно-трудові вміння, а й узагальнені. Планування, як психічна функція, з'являється й розвивається у дітей в їх предметній діяльності. Велике значення в цьому розвитку має оволодіння дітьми вимови. У предметній діяльності, де створюються умови для планування роботи, дитина може перевірити правильність складеного плану. У міру виконання тієї чи іншої роботи учні на кожному етапі мають можливість практично співвідносити отримані результати з поставленою метою й умовами. Автори підкреслюють, що, таким чином, предметна діяльність не тільки сприяє виникненню цілеспрямованих планомірних дій, які супроводжуються промовою, а й служить фактором розвитку «планування» думки.

Ключові слова: формування трудових умінь, конкретно-трудові вміння, загальнотрудові вміння, трудове навчання, учнів молодших класів, планування, розвиток мови.

Повний текст:

Adobe Acrobat Pro PDF

СПИСОК ДЖЕРЕЛ

1. Атутов П. Р. Политехнический принцип в обучении школьников / П. Р. Атутов. – М.: Педагогика, 1976. – 192 с.

2. Батышев С. Я. Трудовая подготовка школьников: Вопросы теории и методики / С. Я. Батышев. – М. : Педагогика, 1981. – С. 17–21.

3. Гусев В. И. Построение системы знаний и умений в трудовом политехническом обучении средней школы // Актуальные вопросы совершенствования политехнических знаний и умений в средней школе / под. ред. М. Н. Скаткина. – Ростов-на-Дону, 1970. – С. 243–259.

4. Милерян Е. А. Психология формирования общетрудовых политехнических умений / Е. А. Милерян. – М.: Педагогика, 1973. – 300 с.

5. Фарапонова Э. А. Психологические вопросы совершенствования подготовки к труду / Э. А. Фарапонова. – М.: Просвещение, 1982. – 41 с.

6. Шнейдерман М. Я. Совершенствование процесса формирования общетрудовых умений у старших школьников: автореф. дис. канд.пед.наук / М. Я. Шнейдерман. – М., 1978. – 18 с.